Organdonor.. Har DU taget stilling?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

Lone Jakobsen

Maise skriver:

jep I know, men har mange kollegaer ligesom jeg der elsker at stikke med kanyle. Aner ikke hvorfor. hmm interesse for faget, medicin tror jeg.

meget praktisk egentligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Halbschön

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hvordan er din indstilling til, at når du engang går herfra, så skal andre have gavn af din krop?

Har du taget stilling til, hvilke dele man må tage fra dig når dit hjerte engang ikke slår mere? Eller om man overhovedet skal tage noget fra dig?

Jeg er sådan set ligeglad, men for din families skyld, vil jeg opfordre dig til, at du tilmelder dig, og i det mindste skriver du ikke vil donerer noget.. For skal din familie tage stilling for dig, bare fordi du ikke lige havde et minut til at tilmelde dig? Jeg tænker, at hvis man mister nogen, så vil man ikke tage den beslutning, med mindre du har sagt go for det..

Jeg var til førstehjælp igår i forbindelse med kørekort, og tanken om at min familie oveni savnet af mig OGSÅ skal tage stilling til hvad jeg mon helst ville med mig selv, gjorde mig mildest talt dårlig...

Så registrer dig nu, og gør dine børn og anden familie en tjeneste..

www.tagstilling.nu

Hejsa,

jeg meldte mig som både organ og bloddonor som 18årig.. Siden er jeg også blevet knoglemarvsdonor...

Jeg har givet tilladelse at de må ta hvad de skal bruge, UDEN mine pårørendes accept, da jeg ved at min familie ikke ville kunne tage stilling til det, hvis det blev aktuelt..

Jeg får tappet blod 2-3 gange om året, og synes det er en god måde at hjælpe andre på, sålænge det er muligt. Der er jo sygdomme, medicin osv der kan forhindre i at man ikke kan donere blod..

Anmeld

21. november 2010

Halbschön

Maise skriver:

Jeg er sygeplejerske og ELSKER nåle. Ja bizar har man vel lov at være ;-)

Haha, det samme her! (er uddannet om knap 2 mdr)... Ikke noget mere end at få lov til at stikke lidt i folk - vacc., venflon eller im inj

Anmeld

21. november 2010

Maise

R&N skriver:

Haha, det samme her! (er uddannet om knap 2 mdr)... Ikke noget mere end at få lov til at stikke lidt i folk - vacc., venflon eller im inj

ja det er fedt, men hvorfor elsker vi det ?? UHH bare give sådan en ordenlig IM lige i låret eller ballen, hurra.

Anmeld

21. november 2010

Halbschön

Maise skriver:

ja det er fedt, men hvorfor elsker vi det ?? UHH bare give sådan en ordenlig IM lige i låret eller ballen, hurra.

Haha, præcis Lige nu er mit "hit" at tage en fuldvoksen mands overarm og så lige en tetanus vacc. på skadestuen, når de har skåret sig i hånden el. lign.

Anmeld

21. november 2010

Maise

R&N skriver:

Haha, præcis Lige nu er mit "hit" at tage en fuldvoksen mands overarm og så lige en tetanus vacc. på skadestuen, når de har skåret sig i hånden el. lign.

ha ha ja det er fedt. jeg stak mange af mine kollegaer kort før jeg gik på barsel med influenza vacc. inkl Læger, psykologer mv. det var fedt.

Anmeld

21. november 2010

Halbschön

Maise skriver:

ha ha ja det er fedt. jeg stak mange af mine kollegaer kort før jeg gik på barsel med influenza vacc. inkl Læger, psykologer mv. det var fedt.

Uh ja, jeg er lige nu på skade/traumemodtagelsen i Kolding i forb. med mit bachelorprojekt.. Så der får vi også alle ansatte fra sygehuset ned, som skal influenzavacc.. Det er en god opgave at få som næsten uddannet, så man har lidt mere styr på kanylerne (er enormt fummelfingeret, så det er med at holde tungen lige i munden blandt kanylere, hætteglas osv)

Anmeld

21. november 2010

Maise

R&N skriver:

Uh ja, jeg er lige nu på skade/traumemodtagelsen i Kolding i forb. med mit bachelorprojekt.. Så der får vi også alle ansatte fra sygehuset ned, som skal influenzavacc.. Det er en god opgave at få som næsten uddannet, så man har lidt mere styr på kanylerne (er enormt fummelfingeret, så det er med at holde tungen lige i munden blandt kanylere, hætteglas osv)

ja og så lige tage den rigtige størrelse /farve kanyle midt i travlheden. Hvad skal du skrive bachelor om?? Jeg skrev om børn og stress.

Anmeld

21. november 2010

businesstigger

Jeg er selv organdonor. Hvis mine organer på nogen måde kan forbedre og/eller forlænge andres liv så stiler jeg med glæde min krop til rådighed. Jeg skal jo ikke selv bruge den mere hvis det er kommet dertil.

Anmeld

21. november 2010

Diana...

[Henrik sidder her og tester] 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.