Organdonor.. Har DU taget stilling?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. november 2010

Bare mig..

Hvordan er din indstilling til, at når du engang går herfra, så skal andre have gavn af din krop?

Har du taget stilling til, hvilke dele man må tage fra dig når dit hjerte engang ikke slår mere? Eller om man overhovedet skal tage noget fra dig?

Jeg er sådan set ligeglad, men for din families skyld, vil jeg opfordre dig til, at du tilmelder dig, og i det mindste skriver du ikke vil donerer noget.. For skal din familie tage stilling for dig, bare fordi du ikke lige havde et minut til at tilmelde dig? Jeg tænker, at hvis man mister nogen, så vil man ikke tage den beslutning, med mindre du har sagt go for det..

Jeg var til førstehjælp igår i forbindelse med kørekort, og tanken om at min familie oveni savnet af mig OGSÅ skal tage stilling til hvad jeg mon helst ville med mig selv, gjorde mig mildest talt dårlig...

Så registrer dig nu, og gør dine børn og anden familie en tjeneste..

www.tagstilling.nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

JacobsMoar

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hvordan er din indstilling til, at når du engang går herfra, så skal andre have gavn af din krop?

Har du taget stilling til, hvilke dele man må tage fra dig når dit hjerte engang ikke slår mere? Eller om man overhovedet skal tage noget fra dig?

Jeg er sådan set ligeglad, men for din families skyld, vil jeg opfordre dig til, at du tilmelder dig, og i det mindste skriver du ikke vil donerer noget.. For skal din familie tage stilling for dig, bare fordi du ikke lige havde et minut til at tilmelde dig? Jeg tænker, at hvis man mister nogen, så vil man ikke tage den beslutning, med mindre du har sagt go for det..

Jeg var til førstehjælp igår i forbindelse med kørekort, og tanken om at min familie oveni savnet af mig OGSÅ skal tage stilling til hvad jeg mon helst ville med mig selv, gjorde mig mildest talt dårlig...

Så registrer dig nu, og gør din børn og anden familie en tjeneste..

www.tagstilling.nu

Det har jeg nemlig !!

- Og de må tage hvad de skal bruge, til den tid skal jeg jo ikke bruge det mere

Anmeld

21. november 2010

Bare mig..

Bromberg skriver:

Det har jeg nemlig !!

- Og de må tage hvad de skal bruge, til den tid skal jeg jo ikke bruge det mere

Godt at hører

Jeg har sagt ja til alt, pånær hornhinder, hud og hjerte.. Jeg kan ikke klare tanken om det.. Ja, det er nok bare tanken, jeg ikke kan lide.. Men ellers kan de gøre hvad de vil med det de kan bruge.. - HVIS min familie er ok med det.. Så det er op til dem, om der skal gøres gavn af mig.. - Men jeg har nu sagt hvad jeg vil, og de ved de ikke gør noget mod min vilje...

Anmeld

21. november 2010

Maise

tog stilling i  år 2000. De kan tage hele molevitten hvis det kan hjælpe andre. Jeg er jo død så er det jo drøn ligemeget. Ville gerne være bloddonor, men har haft menigitis, så må jeg ikke.

Anmeld

21. november 2010

Bare mig..

Maise skriver:

tog stilling i  år 2000. De kan tage hele molevitten hvis det kan hjælpe andre. Jeg er jo død så er det jo drøn ligemeget. Ville gerne være bloddonor, men har haft menigitis, så må jeg ikke.

Jeg kan simpelthen ikke det der bloddonor.. Jeg HADER nåle og går simpelthen, kort og godt, bagover hvis jeg ser en nål.. Med mindre det er til tattoos eller piercinger, mærkeligt, men sandt...

Anmeld

21. november 2010

Maise

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg kan simpelthen ikke det der bloddonor.. Jeg HADER nåle og går simpelthen, kort og godt, bagover hvis jeg ser en nål.. Med mindre det er til tattoos eller piercinger, mærkeligt, men sandt...

Jeg er sygeplejerske og ELSKER nåle. Ja bizar har man vel lov at være ;-)

Anmeld

21. november 2010

JacobsMoar

~~M.Nielsen~~ skriver:

Godt at hører

Jeg har sagt ja til alt, pånær hornhinder, hud og hjerte.. Jeg kan ikke klare tanken om det.. Ja, det er nok bare tanken, jeg ikke kan lide.. Men ellers kan de gøre hvad de vil med det de kan bruge.. - HVIS min familie er ok med det.. Så det er op til dem, om der skal gøres gavn af mig.. - Men jeg har nu sagt hvad jeg vil, og de ved de ikke gør noget mod min vilje...

Først havde jeg egentlig også sagt alt pånær hud, men da vi så flyttede sidste gang udfyldte jeg en ny, og valgte alt..

- Selvfølgelig med min families accept

Hurra for os !!  

Anmeld

21. november 2010

Lone Jakobsen

denne debat er jævnligt oppe og vende herinde.

her er vi enige om at det er op til den efterladte, men at overordnet må de tage alt.

Anmeld

21. november 2010

Lone Jakobsen

Maise skriver:

Jeg er sygeplejerske og ELSKER nåle. Ja bizar har man vel lov at være ;-)

he he, lidt pudsigt

Anmeld

21. november 2010

Maise

nutche skriver:

he he, lidt pudsigt

jep I know, men har mange kollegaer ligesom jeg der elsker at stikke med kanyle. Aner ikke hvorfor. hmm interesse for faget, medicin tror jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.