Jeg må altså ud med det her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Hvor gør det mig ondt  Hvad er der sket? Og hvorfor skal hun vente en uge??

Her er linket: https://www.baby.dk/debat/74766pi1/ordet-er-frit/aah-nej-----.aspx

Jeg ved ikke så meget andet end at min veninde skrev til mig tidligere med en trist besked om at en fælles bekendt som virkelig har prøvet at blive gravid længe og så har mistet og siden blevet gravid igen. De var selvfølgelig lykkelige ud over alle grænser, hun har så gået til ekstra scanninger fordi hun tidligere har mistet. Idag da hun så er til scanning får hun at vide at deres datter har en meget slem hjertefejl og at datteren måske godt kan overleve i maven resten af tiden (hun er halvvejs i graviditeten), men at når hun så skal føde vil hun dø så snart hun kommer ud

Så de har meddelt hende at hun skal sættes igang i næste uge, tænker bare - hvorfor pine dem så længe??

Er SÅ ked af det på deres vegne, det barn var SÅ ønsket, og så bliver det taget fra dem så tragisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er egentlig ikke fordi han er ufølsom i forhold til liv og død, for han ville da græde en flod, hvis hans far døde, men som han siger, så kan han ikke sidde og græde over noget han ser i tv f.eks. om en frygtelig tragedie der er sket for nogen mennesker han ikke kender. Det er der så heller ikke noget galt med, synes jeg ikke, det var bare lige et eksempel  Men der er, for mig, langt fra det man ser i tv, til det man mærker på egen krop. Men hvem ved, måske ville han se helt anderledes på det, hvis det skete for ham selv. Det håber jeg så bare ikke det gør!

Jeg synes ikke du er for grov, vi er nok bare uenige på det punkt

Og tak for din medfølelse og stort knus til dig også

hvor er du bare sød..tak skal du ha'

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Jeg ved ikke så meget andet end at min veninde skrev til mig tidligere med en trist besked om at en fælles bekendt som virkelig har prøvet at blive gravid længe og så har mistet og siden blevet gravid igen. De var selvfølgelig lykkelige ud over alle grænser, hun har så gået til ekstra scanninger fordi hun tidligere har mistet. Idag da hun så er til scanning får hun at vide at deres datter har en meget slem hjertefejl og at datteren måske godt kan overleve i maven resten af tiden (hun er halvvejs i graviditeten), men at når hun så skal føde vil hun dø så snart hun kommer ud

Så de har meddelt hende at hun skal sættes igang i næste uge, tænker bare - hvorfor pine dem så længe??

Er SÅ ked af det på deres vegne, det barn var SÅ ønsket, og så bliver det taget fra dem så tragisk

Hvor er det dog forfærdeligt  Jeg synes det er frygteligt, at hun skal gå med barnet så længe, guderne må vide hvilket helvede hun går igennem lige nu

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

hvor er du bare sød..tak skal du ha'

Og i lige måde

Anmeld

20. november 2010

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Hvor er det dog forfærdeligt  Jeg synes det er frygteligt, at hun skal gå med barnet så længe, guderne må vide hvilket helvede hun går igennem lige nu

Jeg kan slet ikke sætte ord på det  Det er så forfærdeligt

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Jeg kan slet ikke sætte ord på det  Det er så forfærdeligt

Ja, virkelig virkelig forfærdeligt  Hvor er verden dog grusom nogen gange

Anmeld

20. november 2010

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Ja, virkelig virkelig forfærdeligt  Hvor er verden dog grusom nogen gange

Ja det tør siges.

Og bare så svært for ville jo gerne sende hende nogle trøstende ord, men intet kan trøste i denne situation og vil heller ikke skrive og føle jeg maser mig på for de har det utrolig svært ligenu.

Så må vente til hun selv er klar til at tale om det!

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Ja det tør siges.

Og bare så svært for ville jo gerne sende hende nogle trøstende ord, men intet kan trøste i denne situation og vil heller ikke skrive og føle jeg maser mig på for de har det utrolig svært ligenu.

Så må vente til hun selv er klar til at tale om det!

Nu kender jeg ikke din veninde, men hvis det var mig, ville jeg blive glad for en opringning..! Hun har nok ikke selv det store overskud til, at ringe, men har garanteret brug for at tale om det. Men du kender hende jo bedre, end jeg gør

Anmeld

20. november 2010

Silas&Mille

Jeg er ret sikker på jeg ville have det på samme måde som TS hvis min kæreste sagde sådan.

Vi har som sådan heller ikke snakket om sådan nogle ting inden vi flyttede sammen, men det gjorde vi så også samme dag som vi mødte hinanden og vi lærer stadig nye ting om hinanden. Både gode og dårlige 
Men vi har det godt med hinanden.

Jeg har termin om ca 6 uger (er 33+3 idag) og ville blive knust hvis vi mistede vores længe ønskede guldklump. Jeg tør ærlig talt slet ikke at sætte mig ind i hvordan det må føles.

Jeg så Hospitalet på TV3 for et par uger siden hvor der var et ungt par der var blevet sat i gang i uge 24 (mener jeg det var) fordi chancerne for at barnet ville overleve var minimale. Jeg trillede godt nok en tårer da jeg så det.
Kæresten sad og så og så det. Hans reaktion: Jeg havde smadret det hele hvis det var os!!!

Det berolige mig på en måde, for så ved jeg hvad han føler for vores lille guldklump. Han går da og nusser maven indimellem og siger hvor meget han glæder sig til at se sin lille ishockeyspille Men han har ikke rigtig mærket den lille endnu  Det er som om den lille stopper med bevæge sig når farmand vil mærke. Den lille møgunge 
Men han har set den lille bevæge sig og har mærket den hikke et par gange.

Men han siger så (desværre) også at han kan godt se TS kærestes synspunkter. Men mener dog det var lige hårdt/koldt nok at lufte de meninger. Med andre ord mener min kæreste at han nok til en hvis grad skulle have holdt dem for sig selv eller i det mindste sige dem på en mindre hård/kold måde.

Til sidst et stort kram til dig håber du kan tage samtalen med din kæreste igen, så du kan få ham forklaret hvad det er der flyver gennem hovedet på os kvinder under en graviditet.

Anmeld

20. november 2010

Bavianis

Anonym skriver:

Jeg sidder her og får mere og mere ondt i maven, og jeg må simpelthen ud med det, ellers kaster jeg op, tror jeg...

Her til aften, da min kæreste og jeg sidder og spiser aftensmad, fortæller jeg ham om det indlæg én herinde fra skrev, om sin veninde, som var kommet til sygehuset med veer, og som desværre fik den uhyggelige nyhed, at hendes barn var dødt, og at hun skulle føde det døde barn. I min verden er det en af de frygteligste skrækscenarier jeg overhovedet kan forestille mig. At fuldfører graviditeten, glæde mig hver evig eneste dag til, at holde mit barn i armene, kigge på mit lille vidunder, og elske det resten af mit liv. Jeg har i forvejen et barn (med min eks), og min kæreste og jeg forsøger at blive gravid. Jeg ved hvad det vil sige, at være gravid, at kigge ned på sin mave hver dag, at kærtegne maven, alle ens tanker og drømme omhandler det lille mirakel inde i maven, og hver dag i graviditeten forbereder man sig på den dag babyen kommer ud, og man skal tilbringe år efter år sammen med sit barn. Nå, tilbage til samtalen. Jeg fortæller ham om indlægget, og hans respons er: "Det forstår jeg slet ikke man kan blive ked af" (Af hvad??!!?!?) "Jeg forstår ikke man kan blive ked af at miste én man slet ikke kender, i hvert fald ikke gå helt ned over det" (Det er jo ikke bare én man ikke kender!!) -Nu vil jeg lige indskyde, at jeg godt er klar over, at mænd ikke altid har lige så store følelser for sit ufødte barn, som moren har, men dét her synes jeg ærlig talt er helt grotesk, i hvert fald den næste sætning han kom med - "Hvis det skete, kan man jo bare lave en ny" (WHAT???!!!) Jeg var fuldstændig målløs, chokeret og forarget!! Jeg prøvede at forklare ham hvad det ville sige, at være gravid, hvor meget ens tanker og hele ens verden cirkulerer omkring det her barn inde i maven, og jeg blev så oprevet over hans kommentar, at jeg begyndte at græde..! Jeg har stadig en knude i maven over det, og har fået kvalme over den samtale nu... I hans verden er det helt normalt, at tænke sådan, og han er overbevist om, at sådan har langt de fleste det - under alle omstændigheder har de fleste mænd det sådan... så laver man bare en ny, og man bliver vel ikke så rørt af det..!!

Jeg er dybt chokeret... Jeg kan ikke tro, at langt de fleste ville tænke sådan..??!!

Vi mistede vores dreng i 5. måned, og min mand var mindst ligeså knust som jeg.

Jeg tror ikke din kæreste bare ville tænke  "Nå, så laver vi da bare en ny" - jeg er sikker på det er fordi han ikke har oplevet de følelser der er knyttet til et barn - om det er i maven eller udenfor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.