Vil gerne høre jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

B&J

Jeg syntes du skal holde ved din mening

Men læste lige du var barne for hun fik stofbleen over hovede skal du ikke være bange for, for de kan nemlig få luft gennem stofbleen mange børn sover med stofbleen over hovede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

quar20

Kære TS.

Syntes IKKE du skal lade andre påvirke dig til hvad der er bedst for DU og DIT BARN...!! Har du det skidt med at lade barnet sove på eget værelse, jamen så vil barnet altså også kunne mærke at mor har det skidt med det, og derved kan i få en skidt opstart af at sove på eget værelse..!!

Tino kom på eget værelse da han var 6 måneder - Jeg syntes det var rart og det syntes Tino også.. Desværre faldt han ud af rytmen og idag er han 21måneder og skal nu til at starte forfra endnu engang..!!

DU skal gøre hvad DU føler for - ligesom DU skal føle dig frem og finde ud af hvad BARNET føler for..!!

Så vent hvis du er utryg ved situationen Og nej det har intet at gøre med at være pyller

Anmeld

13. november 2010

Maja88

lisesp83 skriver:

Ang kæresten, så er han komplet døv på det ene øre, så han hører hende ikke, men hun siger nu heller ikke så meget. Gir bare lige lyd til, at hun gerne vil have sutten.

Egentlig siger han det kun for sjov. Det er mere andre som ikke kan forstå det.

Hvor kan man købe den smarte sovepose?

ja hehe sad jeg også lige og tænkte på da jeg skrev det. for kan slet slet ikke huske det..

men det med strømper og dyne- hun regulerer selv når hun har det for varmt. jeg kan også selv starte med strømper på og når jeg vågner så er de af. det er ligesom du heller ikke mere kan forhindre hun sover på siden, men hvis det gør dig mere tryg så skal du på jagt efter den pose.. er bare lige blank med hensyn til købested

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Jeg synes det kommer an på hvorfor far gerne vil have at din datter kommer ind på eget værelse. Hvis det er fordi han gerne vil have lidt privatliv tilbage, så synes jeg faktisk også at man skal tage lidt hensyn det det også. Jeg ved godt at mange skriver at man som mor ikke skal gøre hvad andre siger, men far er jo lige så vigtig som mor, og det nytter ikke noget at holde fast i at hun skal sove ved siden af dig, hvis far egetlig synes at det ville være rart at kunne sove sammen med dig, uden at baby ligger lige ved siden af jer.

Jeg er nok af den holdning af det bliver sværer og sværer for barnet at skulle sove i eget værelse jo ældre hun bliver. For pt. lyder det jo egentlig mere som om det er dine behov (angst) end det er babyes.

Jeg kan godt forstå at det vil være hårdt i starten. Men nu er hun så stor, at hun sagtens kan vende sig, hvis der er noget der generer hende ved hovedet (klud osv) Vedr. dyne så kan man købe nogle rigtig gode "soveposer" hvor armene er udenfor men at kroppen og benene er indeni, så den holder hende varm hele tiden.

Jeg tror, at din egen søvn vil blive bedre (efter det første stykke tid hvor du selvfølgelig skal vende dig til det).

Jeg håber I finder ud af en løsning som passer jer begge.

Anmeld

13. november 2010

patella

lisesp83 skriver:

Mange tak for dit svar.

Hun har sokker på, men det forhindrer hende ikke i, at sparke dynen af. . Og hun har også gerne fået sokkerne af i løbet af natten.

Men ja, vi mødre kan vel mærke hvornår tid er. For jeg har intet imod, at min datter sover hos mig. Det er bare hyggeligt. Men tror måske det snart er på tide med eget værelse, for nu jeg tænker over det, så sover jeg faktisk ikke godt om natten, og jeg tror det er fordi jeg vågner ved hver lyd der kommer fra hende.

Hvis det så kræver, at hun indimellem kommer ind til os om natten, jamen så er det sådan vi gør det.

Hvor kan jeg bare følge dig i alle ting du skriver. Jeg følte mig som verdens dårligste mor da Bastian kom på eget værelse da han var ½ år gammel. Jeg synes det var så synd og var sikker på vi gjorde noget der var rigtig dårligt for ham. Men jeg sov ikke om natten når han lå ved siden af i sin egen seng. Jeg vågnede ved hans mindste lyd og han vågnede ved min mindste lyd og jeg var bare sååå træt, selvom han kun fik mad én gang om natten.

Og aldrig har vi dog gjort noget bedre end at få ham i eget værelse. Han sover SÅ meget bedre og det samme gør jeg. Der gik ikke lang tid, efter han kom i eget værelse, så sov han igennem fra ca. 20:30 til 06 eller 07 om morgenen. Og nu, som 11 måneder gammel, sover han fra 19-07 uden problemer.

Jeg har også været hundeangst for om han blev kold, for ALLE børn sparker dynen af, og det holder de altså ikke op med i mange år. Jeg har købt uld-hel-natdragter til ham i Føtex og så har han strømper på, som jeg sætter uden på benene i dragten, så kan han ikke så nemt hive dem af. 

Jeg gør så det at når jeg går i seng, så går jeg lige ind og putter ham med dynen. Så er jeg måske oppe og tisse ca. ved 3 tiden og så får han lige dynen på igen. Og så kan det godt være han har sparket den af ret hurtigt efter igen, men når jeg kommer ind til ham kl. 7, så er han sjældent kold, selvom han nok har ligget uden dyne i mange timer.

Det råd med ulddragterne fik jeg af en herinde fra og det funger bare!

Men forbered dig på, at hun måske kan være lidt urolig de første par nætter, men det skal nok komme og I vil begge få en bedre søvn, det er jeg ret sikker på.

Åh jeg var også SÅ bange for at han skulle få noget galt i halsen, især når han fik kartoffelmos og sad og lavede bræklyde. Men SP´en rådede mig til at blive ved, og glæde mig over, hvis der bare kom én eller to teskefulde ned pr. gang vi prøvede... Da jeg havde stillet mig til tåls med den tanke, gik det langsomt fremad og ret hurtigt var han ovre brækfornemmelserne, for det er bare en følelse de skal vænne sig til, det med at der kommer noget lidt mere fast ned i gennem halsen. Jeg tænkte åh han kommer aaaldrig til at spise normalt, men idag spiser han ALT, og det behøver ikke længere at være moset, det skal bare være i meget små stykker. Og han har kun 4 fortænder, så det er ikke p.g.a. tænder han kan klare det. Så bare hold ud, al begyndelse er svær.

Men derudover vi jeg sige som de andre - hop op og fald ned på hvad andre forventer at DIT barn burde kunne... det er aaalt for længe siden din mor. f.eks. har været mor til et spædbarn, så det skal du ikke ta dig af. DU skal ha din mavefornemmlse med, det er altså ligemeget med HENDES mavefornemmelse.... 

Anmeld

13. november 2010

serinasmor

lisesp83 skriver:

Mange tak for dine gode råd

Det gir selvfølgelig mening. Og ja selvf kan hun selv fjerne stofble og dyne osv. Jeg tror bare det er fordi, jeg stadig syns hun er så lille.

Jeg mærker stadig engang imellem på hendes brystkasse, om hun trækker vejret. (pinligt eller?)

det var da så lidt

og bare vent ... ligepludselig kan hun rejse sig op og så vil du synes "nej hvor er hun bare blevet stor, hvor er min lille pige blevet af"og så er det nok snart ved at være tid til eget værelse ... men det kommer ... og i skal jo lige være klar ...

kender i øvrigt godt til det med at liiiige skulle tjekke om de trækker vejret ... mit er dog gået over nu ... eller det vil sige .. når hun tager en lur der er en time længere end normalt kan jeg altså ikke lade være med liiige at skulle tjekke (stadigvæk) og hun er altså blevet 10 mdr

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

patella skriver:

Hvor kan jeg bare følge dig i alle ting du skriver. Jeg følte mig som verdens dårligste mor da Bastian kom på eget værelse da han var ½ år gammel. Jeg synes det var så synd og var sikker på vi gjorde noget der var rigtig dårligt for ham. Men jeg sov ikke om natten når han lå ved siden af i sin egen seng. Jeg vågnede ved hans mindste lyd og han vågnede ved min mindste lyd og jeg var bare sååå træt, selvom han kun fik mad én gang om natten.

Og aldrig har vi dog gjort noget bedre end at få ham i eget værelse. Han sover SÅ meget bedre og det samme gør jeg. Der gik ikke lang tid, efter han kom i eget værelse, så sov han igennem fra ca. 20:30 til 06 eller 07 om morgenen. Og nu, som 11 måneder gammel, sover han fra 19-07 uden problemer.

Jeg har også været hundeangst for om han blev kold, for ALLE børn sparker dynen af, og det holder de altså ikke op med i mange år. Jeg har købt uld-hel-natdragter til ham i Føtex og så har han strømper på, som jeg sætter uden på benene i dragten, så kan han ikke så nemt hive dem af. 

Jeg gør så det at når jeg går i seng, så går jeg lige ind og putter ham med dynen. Så er jeg måske oppe og tisse ca. ved 3 tiden og så får han lige dynen på igen. Og så kan det godt være han har sparket den af ret hurtigt efter igen, men når jeg kommer ind til ham kl. 7, så er han sjældent kold, selvom han nok har ligget uden dyne i mange timer.

Det råd med ulddragterne fik jeg af en herinde fra og det funger bare!

Men forbered dig på, at hun måske kan være lidt urolig de første par nætter, men det skal nok komme og I vil begge få en bedre søvn, det er jeg ret sikker på.

Åh jeg var også SÅ bange for at han skulle få noget galt i halsen, især når han fik kartoffelmos og sad og lavede bræklyde. Men SP´en rådede mig til at blive ved, og glæde mig over, hvis der bare kom én eller to teskefulde ned pr. gang vi prøvede... Da jeg havde stillet mig til tåls med den tanke, gik det langsomt fremad og ret hurtigt var han ovre brækfornemmelserne, for det er bare en følelse de skal vænne sig til, det med at der kommer noget lidt mere fast ned i gennem halsen. Jeg tænkte åh han kommer aaaldrig til at spise normalt, men idag spiser han ALT, og det behøver ikke længere at være moset, det skal bare være i meget små stykker. Og han har kun 4 fortænder, så det er ikke p.g.a. tænder han kan klare det. Så bare hold ud, al begyndelse er svær.

Men derudover vi jeg sige som de andre - hop op og fald ned på hvad andre forventer at DIT barn burde kunne... det er aaalt for længe siden din mor. f.eks. har været mor til et spædbarn, så det skal du ikke ta dig af. DU skal ha din mavefornemmlse med, det er altså ligemeget med HENDES mavefornemmelse.... 

Dit indlæg varmer. For det er rart der er andre der har haft det ligesom mig. Og selvf er der det. Jeg er nok ikke den eneste. Havde bare så meget brug for råd. Og hvor bedre end her på baby.dk

Vi har lige snakket om, at vi på mandag får købt gardiner til hendes værelse, og så kommer hun derind og sove. Så må vi  for at det går godt. Ét skridt af gangen ikk? . Og så håber jeg, at jeg får sovet lidt bedre. Trænger til det.

Mht mad, så er det nok rigtigt det med, at de lige skal vænne sig til konsistensen. Kartoffelmos er jo lidt mere tyk kost end grød er. Der er bare så mange ting man skal "lære" i denne verden, så jeg tager imod råd med kyshånd. Man SKAL jo ikke nødvendigvis gå efter punkt 1, punkt 2 osv, men føle hvad der er bedst for sit barn. Og så kommer det hele nok hen af vejen.

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

quar20 skriver:

Kære TS.

Syntes IKKE du skal lade andre påvirke dig til hvad der er bedst for DU og DIT BARN...!! Har du det skidt med at lade barnet sove på eget værelse, jamen så vil barnet altså også kunne mærke at mor har det skidt med det, og derved kan i få en skidt opstart af at sove på eget værelse..!!

Tino kom på eget værelse da han var 6 måneder - Jeg syntes det var rart og det syntes Tino også.. Desværre faldt han ud af rytmen og idag er han 21måneder og skal nu til at starte forfra endnu engang..!!

DU skal gøre hvad DU føler for - ligesom DU skal føle dig frem og finde ud af hvad BARNET føler for..!!

Så vent hvis du er utryg ved situationen Og nej det har intet at gøre med at være pyller

Tusind tak for dit svar. Godt at høre jeg ikke er pyller.

Vi har nu besluttet, at vi prøver fra næste uge, det med at sove på eget værelse. Vores dør går lige ind til hende, så jeg er ikke bange for jeg ikke hører hende.

Anmeld

13. november 2010

L.J.L

Lauritz er snart 1 år (5 dec) og han sover stadig i vores soveværelse. Han har så aldrig sovet igennem, og vågner stadig 4-5 gange hver nat. Nu er han begyndt at ville sove i vores seng, så det får han lov til. Gider ikke maset med at rende frem og tilbage fra vores værelse til stuen når han vågner så mange gange om natten.

Følg det du selv synes er det rigtige, og luk ørerne for hvad andre synes!

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

tinasmor skriver:

Jeg synes det kommer an på hvorfor far gerne vil have at din datter kommer ind på eget værelse. Hvis det er fordi han gerne vil have lidt privatliv tilbage, så synes jeg faktisk også at man skal tage lidt hensyn det det også. Jeg ved godt at mange skriver at man som mor ikke skal gøre hvad andre siger, men far er jo lige så vigtig som mor, og det nytter ikke noget at holde fast i at hun skal sove ved siden af dig, hvis far egetlig synes at det ville være rart at kunne sove sammen med dig, uden at baby ligger lige ved siden af jer.

Jeg er nok af den holdning af det bliver sværer og sværer for barnet at skulle sove i eget værelse jo ældre hun bliver. For pt. lyder det jo egentlig mere som om det er dine behov (angst) end det er babyes.

Jeg kan godt forstå at det vil være hårdt i starten. Men nu er hun så stor, at hun sagtens kan vende sig, hvis der er noget der generer hende ved hovedet (klud osv) Vedr. dyne så kan man købe nogle rigtig gode "soveposer" hvor armene er udenfor men at kroppen og benene er indeni, så den holder hende varm hele tiden.

Jeg tror, at din egen søvn vil blive bedre (efter det første stykke tid hvor du selvfølgelig skal vende dig til det).

Jeg håber I finder ud af en løsning som passer jer begge.

Jeg ligger ikke skjul på, at det mere er mine behov, end det er babys. Men det er svært for mig, at løsrive mig fra de behov. Derfor jeg søger råd herinde.

Og ja, jeg lytter gerne til min partner, og tror også det har lidt at gøre med, at han gerne vil have lidt privat uden baby ved siden af. Og det er forståeligt.

Men nu skal det ske næste uge, baby skal ind på eget værelse. Så må vi se hvordan det går. Og om jeg får sovet bedre.

Tak for svar.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.