Jeg synes du skal følge dit hjerte, og ikke lade dig påvirke af hvad andre mener du "bør gøre". Det er dig som mor, der ved hvad der er bedst for dit barn!
Herhjemme sov Mathilde faktisk inde i smørhullet hos os til hun var 2½ år - det var lang tid ja, men hun havde et STORT tryghedsbehov som vi ikke kunne ignorere. Der var også mange der synes, at det var da sent hun kom i sin egen seng osv, og det må jeg give dem ret i, men ikke desto mindre, så var det sådan vi gjorde HERHJEMME, og det har jeg det fint med.
Frederikke derimod, hun kom på sit eget værelse at sove da hun var 1½ md, og det har bare fungeret super godt. Selvfølgelig kan hun ind imellem have dage hvor hun er rigtig ked af det, og finder den største tryghed i at ligge hos os - og det får hun lov til. Det sker måske 2-3 gange på en md. Det ser jeg ikke som et problem - jeg forsøger at mærke efter hvad det er hun har brug for.
Det med at sparke dynen af om natten - der har vi herhjemme givet Frederikke strømper på - så sparker hun den ikke helt af som hvis hun havde bare fødder. Ved ikke om det evt. kunne prøves hos jer, hvis du inderst inde gerne vil have hende på eget værelse, men bl.a. er utryg ved at hun skulle blive kold om natten?
Anmeld