Vil gerne høre jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

lisesp83

Tulle28 skriver:

Jeg har fuldammet til hun var næsten 7 mdr. Vi gik først igang med grød da hun var 6 mdr. og hun gider simpelthen ikke alt det grød og mos der. Nu er vi begyndt at lade hende spise selv og det går rigtig godt faktisk. Det er begrænset, hvor meget hun sluger, men lidt kommer der da ned (kan jeg se på hendes bleer;-)) - og ind imellem kan jeg snige lidt avocadomos eller lign. ned samtidig med at hun selv sidder og fedter rundt:-) Men jeg tvinger hende ikke - måltiderne skal være hyggelige og så må det bare tage den tid det tager at få hende over på mere fast kost. Og mælk skal jo (iflg. SST og WHO) udgøre størstedelen af deres kost indtil 9 mdr. - det tror jeg altså ind imellem mange glemmer?

Men man (jeg) bliver bare så ked af det når andre skal blande sig, især min mor har det med at give mig en opsang og få mig til at føle at jeg gør alting helt forkert. Det kræver sgu selvtillid at være nybagt mor!

JA gu kræver det selvtillid. Og man har i forvejen i baghovedet om man gør det godt nok. Så at folk så blander sig, gør ikke sagen bedre. Og da slet ikke når det er din mor. (hvilket jeg er ked af på dine vegne).

Uha lade dem spise selv. Joo hvorfor ikke? De skal jo lære det. .. Måske jeg skulle prøve det.

Jeg er en af dem, der lader hende drikke vand af flaske med sut, fordi hun kan slet ikke det med kop. .

Ihh sikke mange udfordringer der er.

Advokado mos. Hvordan laves det? Og kan din datter lide det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

serinasmor

lisesp83 skriver:

Hun sover i hendes egen seng. . Men kommer over til mig om morgenen kl 4, fordi hun så ikke kan finde ro. Så sover hun gerne et par timer mere.

Men som sagt, så er jeg nervøs for, om hun kan få dynen over hovedet, eller den stofble hun putter med. Eller at hun sparker dynen af (hvilket hun gør meget), og så blir kold, uden jeg opdager det, fordi hun ikke er ved siden af mig.

Man kan vist godt høre, at jeg er førstegangs mor. Hehe

hun er 7 mdr ... hun kan selv flytte dyne og stofble hvis de er i vejen for hendes vejrtrækning ... det er hun gammel nok til nu ..

og når du ved hun sparker dynen af sig selv i søvne (det gør serina også) så klæder du hende bare på til at skulle sove uden dyne .. og som det sidste inden du selv går i seng lister du ind og lægger du lige dynen over hende igen ...

disse bekymringer er der altså en løsning på

så når du føler du er klar til at lægge hende på eget værelse- så ved du da det

serinasmor

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

sarahb skriver:

isaac kom på sit eget værrelse som 4 mdr og det er jeg så glad for. Jeg sov ikke ordenligt når han lå i soveværelset og det gjorde han heller ikk, han sov ihvert tilfælde meget bedre på sit eget værelse. vi har aldrig haft problemer og han elsker sin seng ...
Og vi nyder at have soveværelset for os selv.
Den lille ny der kommer snart skal også på værelse forholdsvis tidligt.

Hvor skønt.

Jamen jeg sover heller ikke så godt om natten, vågner bare hun bevæger sig. Så måske kan det være det er tid til, hendes eget værelse. Jeg tror bare jeg har svært ved at give slip.

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

serinasmor skriver:

hun er 7 mdr ... hun kan selv flytte dyne og stofble hvis de er i vejen for hendes vejrtrækning ... det er hun gammel nok til nu ..

og når du ved hun sparker dynen af sig selv i søvne (det gør serina også) så klæder du hende bare på til at skulle sove uden dyne .. og som det sidste inden du selv går i seng lister du ind og lægger du lige dynen over hende igen ...

disse bekymringer er der altså en løsning på

så når du føler du er klar til at lægge hende på eget værelse- så ved du da det

serinasmor

Mange tak for dine gode råd

Det gir selvfølgelig mening. Og ja selvf kan hun selv fjerne stofble og dyne osv. Jeg tror bare det er fordi, jeg stadig syns hun er så lille.

Jeg mærker stadig engang imellem på hendes brystkasse, om hun trækker vejret. (pinligt eller?)

Anmeld

13. november 2010

Tulle28

lisesp83 skriver:

JA gu kræver det selvtillid. Og man har i forvejen i baghovedet om man gør det godt nok. Så at folk så blander sig, gør ikke sagen bedre. Og da slet ikke når det er din mor. (hvilket jeg er ked af på dine vegne).

Uha lade dem spise selv. Joo hvorfor ikke? De skal jo lære det. .. Måske jeg skulle prøve det.

Jeg er en af dem, der lader hende drikke vand af flaske med sut, fordi hun kan slet ikke det med kop. .

Ihh sikke mange udfordringer der er.

Advokado mos. Hvordan laves det? Og kan din datter lide det?

Det er supernemt - du tager en halv avocado, helst en godt moden, og maser den med en gaffel eller med stavblenderen. Hvis der er klumper i, vil hun ikke spise det (men sidder hun selv med en avocadobåd, ryger den ned uden problemer...) Og ja, det elsker hun:-)

Jeg har læst rigtig meget om Baby Led Weaning, måske er det også noget for jer? Det kræver altså lidt is i maven i starten, men jeg synes hurtigt min datter er blevet god til at håndtere det. Hun får alt muligt nu, kylling, kødboller, alverdens grøntsager (rå som kogte) og der er ikke noget med at være kræsen - hvorimod hvis det bliver serveret på en ske... SÅ skal hun ikke nyde noget af det. Og så træner det deres øje-hånd koordination plus styrker finmotorikken PLUS de lærer at ikke al mad er blendet:-) Du får lige et link, jeg har brugt rigtig meget: http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Anmeld

13. november 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg synes du skal følge dit hjerte, og ikke lade dig påvirke af hvad andre mener du "bør gøre". Det er dig  som mor, der ved hvad der er bedst for dit barn!

Herhjemme sov Mathilde faktisk inde i smørhullet hos os til hun var 2½ år - det var lang tid ja, men hun havde et STORT tryghedsbehov som vi ikke kunne ignorere. Der var også mange der synes, at det var da sent hun kom i sin egen seng osv, og det må jeg give dem ret i, men ikke desto mindre, så var det sådan vi gjorde HERHJEMME, og det har jeg det fint med.

Frederikke derimod, hun kom på sit eget værelse at sove da hun var 1½ md, og det har bare fungeret super godt. Selvfølgelig kan hun ind imellem have dage hvor hun er rigtig ked af det, og finder den største tryghed i at ligge hos os - og det får hun lov til. Det sker måske 2-3 gange på en md. Det ser jeg ikke som et problem - jeg forsøger at mærke efter hvad det er hun har brug for.

Det med at sparke dynen af om natten - der har vi herhjemme givet Frederikke strømper på - så sparker hun den ikke helt af som hvis hun havde bare fødder. Ved ikke om det evt. kunne prøves hos jer, hvis du inderst inde gerne vil have hende på eget værelse, men bl.a. er utryg ved at hun skulle blive kold om natten?

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

Tulle28 skriver:

Det er supernemt - du tager en halv avocado, helst en godt moden, og maser den med en gaffel eller med stavblenderen. Hvis der er klumper i, vil hun ikke spise det (men sidder hun selv med en avocadobåd, ryger den ned uden problemer...) Og ja, det elsker hun:-)

Jeg har læst rigtig meget om Baby Led Weaning, måske er det også noget for jer? Det kræver altså lidt is i maven i starten, men jeg synes hurtigt min datter er blevet god til at håndtere det. Hun får alt muligt nu, kylling, kødboller, alverdens grøntsager (rå som kogte) og der er ikke noget med at være kræsen - hvorimod hvis det bliver serveret på en ske... SÅ skal hun ikke nyde noget af det. Og så træner det deres øje-hånd koordination plus styrker finmotorikken PLUS de lærer at ikke al mad er blendet:-) Du får lige et link, jeg har brugt rigtig meget: http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Tusind mange tak.

Det avocado skal prøves.

Har været bange for at give hende noget, som kan sætte fast i halsen.

Og tak for linket, det tjekker jeg lige ud. . Men kunne godt forestille mig, at der er forskel på, at give mad med ske, og så det med at de selv får lov. For det er da meget sjovere. .

Skidt med at det sviner, bare det for hende er hygsomt. Smiler.

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg synes du skal følge dit hjerte, og ikke lade dig påvirke af hvad andre mener du "bør gøre". Det er dig  som mor, der ved hvad der er bedst for dit barn!

Herhjemme sov Mathilde faktisk inde i smørhullet hos os til hun var 2½ år - det var lang tid ja, men hun havde et STORT tryghedsbehov som vi ikke kunne ignorere. Der var også mange der synes, at det var da sent hun kom i sin egen seng osv, og det må jeg give dem ret i, men ikke desto mindre, så var det sådan vi gjorde HERHJEMME, og det har jeg det fint med.

Frederikke derimod, hun kom på sit eget værelse at sove da hun var 1½ md, og det har bare fungeret super godt. Selvfølgelig kan hun ind imellem have dage hvor hun er rigtig ked af det, og finder den største tryghed i at ligge hos os - og det får hun lov til. Det sker måske 2-3 gange på en md. Det ser jeg ikke som et problem - jeg forsøger at mærke efter hvad det er hun har brug for.

Det med at sparke dynen af om natten - der har vi herhjemme givet Frederikke strømper på - så sparker hun den ikke helt af som hvis hun havde bare fødder. Ved ikke om det evt. kunne prøves hos jer, hvis du inderst inde gerne vil have hende på eget værelse, men bl.a. er utryg ved at hun skulle blive kold om natten?

Mange tak for dit svar.

Hun har sokker på, men det forhindrer hende ikke i, at sparke dynen af. . Og hun har også gerne fået sokkerne af i løbet af natten.

Men ja, vi mødre kan vel mærke hvornår tid er. For jeg har intet imod, at min datter sover hos mig. Det er bare hyggeligt. Men tror måske det snart er på tide med eget værelse, for nu jeg tænker over det, så sover jeg faktisk ikke godt om natten, og jeg tror det er fordi jeg vågner ved hver lyd der kommer fra hende.

Hvis det så kræver, at hun indimellem kommer ind til os om natten, jamen så er det sådan vi gør det.

Anmeld

13. november 2010

Maja88

Hej!

Jeg sidder lidt og tænker på kæresten i det her...

hvorfor synes han at hun skal på eget værelse? er det fordi han heller ikke sover..

synes måske vi mødre har en eller anden tendens til at blive egoistiske, når det kommer til vores børn..det er jo vores lille baby.

Ja det er dig som har nattevagten, men er jo klart når hun ligger lige ved siden af dig.... men tror automatisk din kæreste/mand kommer til at gå derind hvis hun kalder, nu hun ikke er i samme rum.

så jeg synes da i skal sidde jer ned og snakke om det, som for ham åbenbart er et problem og så må man jo finde et kompromis eller andet.

med hensyn til du er bange for hun bliver kold. kan du købe sådan en sovepose de kan sove i. hvor armene er ude af den. så kræver det bare en lang body.

Anmeld

13. november 2010

lisesp83

Maja88 skriver:

Hej!

Jeg sidder lidt og tænker på kæresten i det her...

hvorfor synes han at hun skal på eget værelse? er det fordi han heller ikke sover..

synes måske vi mødre har en eller anden tendens til at blive egoistiske, når det kommer til vores børn..det er jo vores lille baby.

Ja det er dig som har nattevagten, men er jo klart når hun ligger lige ved siden af dig.... men tror automatisk din kæreste/mand kommer til at gå derind hvis hun kalder, nu hun ikke er i samme rum.

så jeg synes da i skal sidde jer ned og snakke om det, som for ham åbenbart er et problem og så må man jo finde et kompromis eller andet.

med hensyn til du er bange for hun bliver kold. kan du købe sådan en sovepose de kan sove i. hvor armene er ude af den. så kræver det bare en lang body.

Ang kæresten, så er han komplet døv på det ene øre, så han hører hende ikke, men hun siger nu heller ikke så meget. Gir bare lige lyd til, at hun gerne vil have sutten.

Egentlig siger han det kun for sjov. Det er mere andre som ikke kan forstå det.

Hvor kan man købe den smarte sovepose?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.