Hvordan tolker I ordet "forbeholdt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

TineA

mariamiss6 skriver:

Forbeholdt, betyder først og fremmest/KUN til 'det påskrevne'

Ja, det vil jeg bu også mene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

TineA

Jeg er helt enig med dig i at unge teenage piger ikke har så meget behov for elevatoren som andre! Men jeg mener nu stadig at hvis man har stået og ventet på at det bliver ens tur, så har man ligeså stor ret som andre, medmindre at elevatoren som i dette tilfælde specifikt er forbeholdt særligt trængende!

Klart, at de sjal have lov til at rage den elevator , men hvis den er forbeholdt nogle - ja, så har de vil førsteret ?

Anmeld

13. november 2010

TineA

Tine2104 skriver:

Klart, at de sjal have lov til at rage den elevator , men hvis den er forbeholdt nogle - ja, så har de vil førsteret ?

Ups- klumpedumpe på Ihone .. Rage = tage, sjal= skal

Anmeld

13. november 2010

TineA

DK skriver:

Nu kommer jeg måske lidt i uvejr her, men hvorfor kan en mor med barnevogn ikke vente?

Ex. i bussen? Hvorfor har man fortrinsret bare fordi man har en barnevogn med? Altså man skal vel vente til det bliver ens tur? Dem der har stået foran een i køen vil vel ligeså gerne videre som man selv vil?

Altså hvis folk ikke vil flytte sig inde i bussen/elevatoren for at give plads, så er jeg da helt enig i at det er for galt! Men helt ærligt, hvis jeg allerede var på bussen, og der så bagefter kom en med en barnevogn der ville at jeg skulle gå ud så hun kunne være der, så ville jeg altså blive super sur!!!

Knus

Var det i bussen, ja så ville jeg vente hvis ikke der var plads. Men jeg mener nu, at der er en grund til at elevatorene på metrostationerne er forbeholdt os - vi kan ikke komme op fra undergrunden uden - medmindre med kan finde 2-3 søde mennesker der vil hjælpe med at slæbe. Det skal også lige nævnes , at de unge damer ikke stod i kø, men løb hen til elevatoren da de så, at den var nede - hende med barnevognen var lige i hælene på dem. Men anyway, så burde de da bare fise over til den rulletrappe

Anmeld

13. november 2010

Margorie

Ahh man er jo ikke doven fordi man ikke bare lige bære sin barnevogn op af trapperne Det er altså både svært og halvfarligt.. Dumme tøser.. Synes tit man møder 'barnevogns fordomme' i elevatore, tog og busser. Hvad vil folk egentlig have man skal stille op når de kommer med deres bemærkninger om at man fylder det hele? Jamen UNDSKYLD MIG. Så efterlader jeg da lige min barnevogn på stationen for at tilfredsstille dig ?!? Øhh not vel!

Anmeld

13. november 2010

A.

Tine2104 skriver:

Fordi elevatoren er FORBEHOLDT cykler , barnevogne og gangbesværede - altså i mine øjne har det førsteprioritet ! det synes jeg ikke at være ene om at mene

ja men helt ærlig hun kun godt vente bare fordi man er mor skal man ikke opføre sig som dronning da hun er ikke syg eller dårlig så i mine øjne kun hun vente

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Personligt ville jeg ikke sige noget, hvis der var nogle der havde stået og ventet længere end mig (selv om jeg havde barnevogn) Jeg ville tænke mit om hvorfor de så ikke tog trappen, men hvis de har stået og ventet jamen så ville jeg lade dem komme ind. Måske er der en grund man ikke kender (de har ondt et eller andet sted eller lign) Det samme med ældre mennekser, de skal selvfølgelig også ind i elevatoren. Så selv om jeg har barnevogn, ja så venter jeg bare til det bliver min tur. Men det er da selvfølgelig irreterende hvis der står en hel masse mennesker ved en elevator. Men så ville det samme jo også gælde hvis f.eks man står med sin kæreste, så burde han jo i princippet også selv tage trapperne mens man så tager elevatoren (det gør vi så også her) men hvis andre ikke gør det, så kan det ikke få mit pis i kog. Der skal mere til

Anmeld

13. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Forbeholdt betyder for mig:

At elevantoren, pladsen i bussen, wc'et osv. er lavet således at de skal og kan benyttes af ældre, gangstavier, barnevogne, kørestolsbrugere osv.

HVIS der ikke er en af disse i nærheden, kan man godt bruge det. Det er ikke sådan at der står på et handicap toilet: KUN for handicappede. også er der 100 meters kø til det andet og et frit wc fordi der ikke er nogen handicappede i miles omkreds. 

Så forbeholdt betyder: Du skal selvfølgelig lette røven, hvsi du ikke er en af de slags de er forbeholdt for, hvis de kommer. Ellers så kan du bare bruge det

Anmeld

13. november 2010

TineA

Zafir skriver:

Forbeholdt betyder for mig:

At elevantoren, pladsen i bussen, wc'et osv. er lavet således at de skal og kan benyttes af ældre, gangstavier, barnevogne, kørestolsbrugere osv.

HVIS der ikke er en af disse i nærheden, kan man godt bruge det. Det er ikke sådan at der står på et handicap toilet: KUN for handicappede. også er der 100 meters kø til det andet og et frit wc fordi der ikke er nogen handicappede i miles omkreds. 

Så forbeholdt betyder: Du skal selvfølgelig lette røven, hvsi du ikke er en af de slags de er forbeholdt for, hvis de kommer. Ellers så kan du bare bruge det

Præcis !

Anmeld

13. november 2010

Brams

Tine2104 skriver:

Ja, grunden til jeg spørger, er fordi i metro-elevatoren står der et skilt, at elevatoren er forbeholdt til barnevogne, cykler og gangbesværede.
I dag skulle min veninde og jeg med elevatoren og vi har begge barnevognene med. Der står tre unger piger og endnu en barnevogn.
De tre unge piger går så ind, hvorefter hende den anden med barnevognen spørger, om hun ikke kan komme med først.
Så går de (MEGET demonstrativt) ud igen og begynder at råbe op, om at den altså ikke kun er til os egoistiske dovne mødre ...

Ja, undskyld mig fordi jeg ikke lige gider bære min barnevogn op af trapperne !

Hvad siger I? Skulle hende den anden have ventet eller var det ok hun "smed dem ud" ?!

Møgtøser, det er vist det eneste vi kan sige - hvad f..... er det for en opførsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.