serinasmor skriver:
nogle gigtpatienter kan altså godt gå i raskt tempo men bare ikke langt .. og det er afstanden der er afgørende for om du får handikapskilt til din bil eller ej
Min mor har gigt og hun kan godt nok ikke gå så stærkt. Jeg mener man har jo smerter, når man har gigt...og man har ondt hele tiden. En med gigt, ville så absolut ikke gå så raskt som han gjorde. Ved i hvert fald at min mor har ondt altid, og det er ligegyldigt om det er 1 meter eller 1 km hun har gået.
Jeg ved godt at når man søger om handicap-skilt, så bliver det vurderet udfra hvor langt du kan gå, men det bliver også vurderet udfra hvilke hjælpemidler du er afhængig af. Jeg ved ikke om det er sådan længere, sådan var det bare for 3 år siden.
Grunden til min skepsis er nok også at jeg kender til en der har et handicapskilt, og som egentlig ikke har brug for det længere. Han bruger det stadig dagligt, fordi han mener at han har nemmere ved at få en parkeringsplads så...hmm
Når man får det skilt står der at man skal returnere det når/hvis man ikke længere har behov for det. Tror bare desværre der er mange der ikke gør det.
Det er bare sådan lidt øv for mig, når der ingen ledige handicap parkeringer er, fordi jeg har brug for den ekstra plads til min kørestol. Det har dem uden hjælpemidler jo ikke brug for. Måske der skulle være forskellige slags handicap parkeringer så, eller i hvert fald flere af dem. Jeg oplever tit at der kun er 1-2 handicap parkeringer. Synes måske det er alt alt for lidt, da vi åbenbart efterhånden er blevet en ret bred målgruppe eller hvad man kan kalde det.
Anmeld