Hvordan tolker I ordet "forbeholdt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

1977

Profilbillede for 1977
DK skriver:

Nu kommer jeg måske lidt i uvejr her, men hvorfor kan en mor med barnevogn ikke vente?

Ex. i bussen? Hvorfor har man fortrinsret bare fordi man har en barnevogn med? Altså man skal vel vente til det bliver ens tur? Dem der har stået foran een i køen vil vel ligeså gerne videre som man selv vil?

Altså hvis folk ikke vil flytte sig inde i bussen/elevatoren for at give plads, så er jeg da helt enig i at det er for galt! Men helt ærligt, hvis jeg allerede var på bussen, og der så bagefter kom en med en barnevogn der ville at jeg skulle gå ud så hun kunne være der, så ville jeg altså blive super sur!!!

Knus

Sådan har jeg det også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

sarahb

hvis der ikke er andre mennesker, fint så kan de tag elevatoren. Men hvis der står barnevogne, ældre og cykler ja så må de vige pladsen til dem der rent faktisk ikke kan bruge rulletrappen.

Snot tøser!!!!

Anmeld

12. november 2010

DK

sarahb skriver:

hvis der ikke er andre mennesker, fint så kan de tag elevatoren. Men hvis der står barnevogne, ældre og cykler ja så må de vige pladsen til dem der rent faktisk ikke kan bruge rulletrappen.

Snot tøser!!!!

Jeg er helt enig med dig i at unge teenage piger ikke har så meget behov for elevatoren som andre! Men jeg mener nu stadig at hvis man har stået og ventet på at det bliver ens tur, så har man ligeså stor ret som andre, medmindre at elevatoren som i dette tilfælde specifikt er forbeholdt særligt trængende!

Anmeld

12. november 2010

serinasmor

Carina1977 skriver:

Jeg kan også blive sur, når folk parkerer på handicap-parkeringspladser uden at have et handicapskilt på vinduet. Jeg har prøvet det mange gange, og bliver bare så gal i knolden hver gang  Bliver også lettere irriteret når jeg så opdager at der er et handicap-skilt på vinduet af bilen, og jeg så ser ejeren af bilen komme gående i rask tempo hen til sin bil. Synes bare ikke man bør have et handicap-skilt, hvis man ikke har behov for det.

Ved godt at det her var et sidespor, men specielt ligenu, hvor jeg er afhængig af kørestol, når jeg bevæger mig udenfor hjemmet, bliver jeg ekstra opmærksom på dette, og så skal der ikke meget til at pisse mig af

nogle gigtpatienter kan altså godt gå i raskt tempo men bare ikke langt .. og det er afstanden der er afgørende for om du får handikapskilt til din bil eller ej

Anmeld

12. november 2010

A.

og hvorfor SKULLE hun lige køre først hvorfor kun de piger bare ikke køre først det er simplehen ikke i orden at hun vil med først

Anmeld

12. november 2010

Tulle28

Tine2104 skriver:

Ja, grunden til jeg spørger, er fordi i metro-elevatoren står der et skilt, at elevatoren er forbeholdt til barnevogne, cykler og gangbesværede.
I dag skulle min veninde og jeg med elevatoren og vi har begge barnevognene med. Der står tre unger piger og endnu en barnevogn.
De tre unge piger går så ind, hvorefter hende den anden med barnevognen spørger, om hun ikke kan komme med først.
Så går de (MEGET demonstrativt) ud igen og begynder at råbe op, om at den altså ikke kun er til os egoistiske dovne mødre ...

Ja, undskyld mig fordi jeg ikke lige gider bære min barnevogn op af trapperne !

Hvad siger I? Skulle hende den anden have ventet eller var det ok hun "smed dem ud" ?!

Det var SÅ ok hun smed dem ud!! Jeg bliver irriteret over det dagligt, synes det er SÅ tit det er alt andet end folk med cykler, barnevogne eller gangbesværede der tager elevatoren - det er som oftest dem, som ville have rigtig godt af at tage trappen der tager elevatoren!:-(

Anmeld

12. november 2010

Carina1977

serinasmor skriver:

nogle gigtpatienter kan altså godt gå i raskt tempo men bare ikke langt .. og det er afstanden der er afgørende for om du får handikapskilt til din bil eller ej

Min mor har gigt og hun kan godt nok ikke gå så stærkt. Jeg mener man har jo smerter, når man har gigt...og man har ondt hele tiden. En med gigt, ville så absolut ikke gå så raskt som han gjorde. Ved i hvert fald at min mor har ondt altid, og det er ligegyldigt om det er 1 meter eller 1 km hun har gået.

Jeg ved godt at når man søger om handicap-skilt, så bliver det vurderet udfra hvor langt du kan gå, men det bliver også vurderet udfra hvilke hjælpemidler du er afhængig af. Jeg ved ikke om det er sådan længere, sådan var det bare for 3 år siden.

Grunden til min skepsis er nok også at jeg kender til en der har et handicapskilt, og som egentlig ikke har brug for det længere. Han bruger det stadig dagligt, fordi han mener at han har nemmere ved at få en parkeringsplads så...hmm  Når man får det skilt står der at man skal returnere det når/hvis man ikke længere har behov for det. Tror bare desværre der er mange der ikke gør det.

Det er bare sådan lidt øv for mig, når der ingen ledige handicap parkeringer er, fordi jeg har brug for den ekstra plads til min kørestol. Det har dem uden hjælpemidler jo ikke brug for. Måske der skulle være forskellige slags handicap parkeringer så, eller i hvert fald flere af dem. Jeg oplever tit at der kun er 1-2 handicap parkeringer. Synes måske det er alt alt for lidt, da vi åbenbart efterhånden er blevet en ret bred målgruppe eller hvad man kan kalde det.

Anmeld

13. november 2010

TineA

A. skriver:

og hvorfor SKULLE hun lige køre først hvorfor kun de piger bare ikke køre først det er simplehen ikke i orden at hun vil med først

Fordi elevatoren er FORBEHOLDT cykler , barnevogne og gangbesværede - altså i mine øjne har det førsteprioritet ! det synes jeg ikke at være ene om at mene

Anmeld

13. november 2010

mariamiss6

Tine2104 skriver:

Ja, grunden til jeg spørger, er fordi i metro-elevatoren står der et skilt, at elevatoren er forbeholdt til barnevogne, cykler og gangbesværede.
I dag skulle min veninde og jeg med elevatoren og vi har begge barnevognene med. Der står tre unger piger og endnu en barnevogn.
De tre unge piger går så ind, hvorefter hende den anden med barnevognen spørger, om hun ikke kan komme med først.
Så går de (MEGET demonstrativt) ud igen og begynder at råbe op, om at den altså ikke kun er til os egoistiske dovne mødre ...

Ja, undskyld mig fordi jeg ikke lige gider bære min barnevogn op af trapperne !

Hvad siger I? Skulle hende den anden have ventet eller var det ok hun "smed dem ud" ?!

Forbeholdt, betyder først og fremmest/KUN til 'det påskrevne'

Anmeld

13. november 2010

TineA

sarahb skriver:

Snot tøser!!!!

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.