Hvordan tolker I ordet "forbeholdt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

TineA

B&J skriver:

hihihi ja .. de tænker slet ikke over hvad de siger de skal bare spille seje over for deres veninder stedet for af tænke hvor hvor uhandi en barnevogn er når man skal ind eller med nogle steder

Lige præcis Hun pustede sig også rigtig op.. Tag det lige roligt, moster, inden du koger over!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Nalle

Tine2104 skriver:

Arhmen, den er jo helt gal ..
Jeg er selv ung og synes da ikke, at jeg er så provokerende!
Mon ikke også de overlevede at vente på den næste eller lette r***** og tage trapperne

Er selv stadig tennager lidt endnu, og kunne da aldrig drømme om at komme med sådan en kommentar, uanset om jeg selv havde børn eller ej!

Flytter mig da også for ældre mennesker med rollater ( staves ) selvom jeg selv står med barnevogn.

Men ja, nogle skal bare vise sig for sine veninde.

No brain, no pain

Anmeld

11. november 2010

B&J

Tine2104 skriver:

Lige præcis Hun pustede sig også rigtig op.. Tag det lige roligt, moster, inden du koger over!

hihiih ja det er utroligt.... håber virkelig ikke jeg var sådan så ville jeg sku skamme mig

Anmeld

11. november 2010

Low

Tine2104 skriver:

Ja, grunden til jeg spørger, er fordi i metro-elevatoren står der et skilt, at elevatoren er forbeholdt til barnevogne, cykler og gangbesværede.
I dag skulle min veninde og jeg med elevatoren og vi har begge barnevognene med. Der står tre unger piger og endnu en barnevogn.
De tre unge piger går så ind, hvorefter hende den anden med barnevognen spørger, om hun ikke kan komme med først.
Så går de (MEGET demonstrativt) ud igen og begynder at råbe op, om at den altså ikke kun er til os egoistiske dovne mødre ...

Ja, undskyld mig fordi jeg ikke lige gider bære min barnevogn op af trapperne !

Hvad siger I? Skulle hende den anden have ventet eller var det ok hun "smed dem ud" ?!

Forbeholdt for mig, er at hvis der er cykler, barnevogne og gangbesværet mennesker, så har de første ret. Men hvis der er plads eller ikke er nogle så må andre godt tage elevatoren. Jeg er selv træt af at folk ikke tager hensyn til dem som elevatoren er forbeholdt til. Jeg kunne godt tænke mig at der blev gjort folk mere opmærksom på hvem den er forbeholdt til.

Jeg prøvede engang at der var en masse mennesker der fyldte op i elevateren. Halvdelen af min barnevogn kunne ikke være der og jeg spurgte om der ikke kunne være nogle som ville gå ud for ellers kunne jeg ikke være der og så var der en mand som intet havde af gøre i elevatoret som sagde at der var nogle der hed kø-kultur. Så svarede jeg igen med at elevatoret er forbeholdt bestemt mennsker og så var der 2 som gik ud af elevatoren så der var plads til mig og det er desværre ikke første gang jeg har oplevet at folk ikke tager hensyn. Men når der bliver taget hensyn så bliver jeg også glad.

Anmeld

11. november 2010

SoffiLine

Tine2104 skriver:

Præcis !
Jamen, de har været 16-17 år og rigtig smarte at høre på!
(Kender du typen, hvor de er nogle piger sammen og så tør de lige pludeselig sige en masse smarte ting )
Der er jo rulletrapper mere eller mindre hele vejen op!
Men nej, vi er dovne og egoistiske og hvad vi nu ikke var ...
Skønt at starte sin dag sådan!

Kender udemærket typen 

Ej men hallo, regner de med at mødre med barnevogne eller brugere af rulle/kørestol bare tager trapperne? Tsk.....

Anmeld

11. november 2010

Silas&Mille

Tine2104 skriver:

Ja, grunden til jeg spørger, er fordi i metro-elevatoren står der et skilt, at elevatoren er forbeholdt til barnevogne, cykler og gangbesværede.
I dag skulle min veninde og jeg med elevatoren og vi har begge barnevognene med. Der står tre unger piger og endnu en barnevogn.
De tre unge piger går så ind, hvorefter hende den anden med barnevognen spørger, om hun ikke kan komme med først.
Så går de (MEGET demonstrativt) ud igen og begynder at råbe op, om at den altså ikke kun er til os egoistiske dovne mødre ...

Ja, undskyld mig fordi jeg ikke lige gider bære min barnevogn op af trapperne !

Hvad siger I? Skulle hende den anden have ventet eller var det ok hun "smed dem ud" ?!

Hmm...

Altså der hvor jeg kommer fra betyder 'forbeholdt'... groft skrevet: førsteret!

Altså det er gangbesværede folk og folk med barnevogne eller cykler der har førsteret til at benytte elevatoren.

Og hvem er det lige der er doven ?

Anmeld

11. november 2010

Tanja84

Kan blive så sur over folk der ter sig på den måde.

Forledendag da jeg skulle med bussen, ventede jeg først og fremmest på 2 busser før der var plads til mig og barnevognen. Da jeg så endelig kommer op i bussen og skal til at finde mit kort frem, kommer en ældre herre med rolator. Der er desværre ikke plads til ham, da der i forvejen var en barnevogn foran mig.

Buschaufføren råber så ned igennem bussen, at ja, der var jo plads til ham inden jeg besluttede mig for at stige på. Blev helt forvirret og fik totalt dårlig samvittighed, men manden sagde så til mig (med et smil) at det var der jo ikke noget at gøre ved og han bare ventede på den næste.

Men efterfølgende blev jeg bare skide irriteret over jeg ikke havde sagt noget til chaufføre, for jeg vil da mene at jeg har lige så meget ret til at køre med bus som ham den gamle, og pladsen er forbeholdt os begge...

Anmeld

11. november 2010

TineA

Low skriver:

Forbeholdt for mig, er at hvis der er cykler, barnevogne og gangbesværet mennesker, så har de første ret. Men hvis der er plads eller ikke er nogle så må andre godt tage elevatoren. Jeg er selv træt af at folk ikke tager hensyn til dem som elevatoren er forbeholdt til. Jeg kunne godt tænke mig at der blev gjort folk mere opmærksom på hvem den er forbeholdt til.

Jeg prøvede engang at der var en masse mennesker der fyldte op i elevateren. Halvdelen af min barnevogn kunne ikke være der og jeg spurgte om der ikke kunne være nogle som ville gå ud for ellers kunne jeg ikke være der og så var der en mand som intet havde af gøre i elevatoret som sagde at der var nogle der hed kø-kultur. Så svarede jeg igen med at elevatoret er forbeholdt bestemt mennsker og så var der 2 som gik ud af elevatoren så der var plads til mig og det er desværre ikke første gang jeg har oplevet at folk ikke tager hensyn. Men når der bliver taget hensyn så bliver jeg også glad.

Helt enig!
Folk er virkelig utrolige - pisse ligeglade! Hvor er det dog også flabet at spørger om du ikke kender til kø-kultur!

Anmeld

11. november 2010

TineA

Tanja84 skriver:

Kan blive så sur over folk der ter sig på den måde.

Forledendag da jeg skulle med bussen, ventede jeg først og fremmest på 2 busser før der var plads til mig og barnevognen. Da jeg så endelig kommer op i bussen og skal til at finde mit kort frem, kommer en ældre herre med rolator. Der er desværre ikke plads til ham, da der i forvejen var en barnevogn foran mig.

Buschaufføren råber så ned igennem bussen, at ja, der var jo plads til ham inden jeg besluttede mig for at stige på. Blev helt forvirret og fik totalt dårlig samvittighed, men manden sagde så til mig (med et smil) at det var der jo ikke noget at gøre ved og han bare ventede på den næste.

Men efterfølgende blev jeg bare skide irriteret over jeg ikke havde sagt noget til chaufføre, for jeg vil da mene at jeg har lige så meget ret til at køre med bus som ham den gamle, og pladsen er forbeholdt os begge...

EJ! Hvor er det strengt! Jeg tror jeg ville have været blevet rigtig flov, men ligesom du siger - så har du da lige så meget ret til at komme med som alle andre ..

Anmeld

11. november 2010

TineA

MoriSverige skriver:

Hmm...

Altså der hvor jeg kommer fra betyder 'forbeholdt'... groft skrevet: førsteret!

Altså det er gangbesværede folk og folk med barnevogne eller cykler der har førsteret til at benytte elevatoren.

Og hvem er det lige der er doven ?

Det samme tænkte jeg - Er det OS der er dovne ?
Dine ben falder sgu nok ikke af, hvis du lige lister op ad trapperne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.