Hvordan tolker I ordet "forbeholdt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

TineA

SoffiLine skriver:

Kender udemærket typen 

Ej men hallo, regner de med at mødre med barnevogne eller brugere af rulle/kørestol bare tager trapperne? Tsk.....

Apparently - den er helt gal .. :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

SoffiLine

Tine2104 skriver:

Apparently - den er helt gal .. :s

Ja de da helt syge de tøser der! 

Anmeld

11. november 2010

Low

Tine2104 skriver:

Helt enig!
Folk er virkelig utrolige - pisse ligeglade! Hvor er det dog også flabet at spørger om du ikke kender til kø-kultur!

Ja! Jeg skulle have spurgt ham om HAN ikke kendte til kø kultur for han havde intet af gøre i den elevator.

Og de unge piger du snakker om de har bare bevist at de ikke er ældre end de så ud til at være

Anmeld

11. november 2010

TineA

Nallz skriver:

Er selv stadig tennager lidt endnu, og kunne da aldrig drømme om at komme med sådan en kommentar, uanset om jeg selv havde børn eller ej!

Flytter mig da også for ældre mennesker med rollater ( staves ) selvom jeg selv står med barnevogn.

Men ja, nogle skal bare vise sig for sine veninde.

No brain, no pain

Jeg plejer også at tage rigtig meget hensyn til de ældre, men igen - vi skal samme vej - vi har nok nogenlunde lige tralvt. Har også prøvet hvor 4 ældre damer stillede sig helt forrest i køen til elevatoren, selvom der var mindst 12 barnevogne i køen! Jamen, de var jo gangbesværede og kunne ikke tage trapperne - nej, det er også fint, men så må I altså vente som alle os andre. Men det ville de ikke og så sneg de sig ind med tre barnevogne og maste dem alle tre

Dét var også for meget..

Anmeld

11. november 2010

TineA

Low skriver:

Ja! Jeg skulle have spurgt ham om HAN ikke kendte til kø kultur for han havde intet af gøre i den elevator.

Og de unge piger du snakker om de har bare bevist at de ikke er ældre end de så ud til at være

Det skulle du have gjort! Præcis - man skal bare lukke ørene

Anmeld

11. november 2010

TineA

B&J skriver:

hihiih ja det er utroligt.... håber virkelig ikke jeg var sådan så ville jeg sku skamme mig

Det samme her !

Anmeld

11. november 2010

Carina1977

Jeg kan også blive sur, når folk parkerer på handicap-parkeringspladser uden at have et handicapskilt på vinduet. Jeg har prøvet det mange gange, og bliver bare så gal i knolden hver gang  Bliver også lettere irriteret når jeg så opdager at der er et handicap-skilt på vinduet af bilen, og jeg så ser ejeren af bilen komme gående i rask tempo hen til sin bil. Synes bare ikke man bør have et handicap-skilt, hvis man ikke har behov for det.

Ved godt at det her var et sidespor, men specielt ligenu, hvor jeg er afhængig af kørestol, når jeg bevæger mig udenfor hjemmet, bliver jeg ekstra opmærksom på dette, og så skal der ikke meget til at pisse mig af

Anmeld

11. november 2010

Silas&Mille

Tine2104 skriver:

Jeg plejer også at tage rigtig meget hensyn til de ældre, men igen - vi skal samme vej - vi har nok nogenlunde lige tralvt. Har også prøvet hvor 4 ældre damer stillede sig helt forrest i køen til elevatoren, selvom der var mindst 12 barnevogne i køen! Jamen, de var jo gangbesværede og kunne ikke tage trapperne - nej, det er også fint, men så må I altså vente som alle os andre. Men det ville de ikke og så sneg de sig ind med tre barnevogne og maste dem alle tre

Dét var også for meget..

HVOR STRENGT!!!

Hvorfor har gamle mennesker altid mere travlt og/eller ondt end os andre?

Jeg har jævnligt benyttet de der pladser i bybusserne som er forbeholdt ældre og/eller gangbesværede, hvis der ikke var andre pladser ledige, fordi jeg tit når jeg havde været på arbejde ikke kunne gå så godt på mit ene knæ. Altså jeg var gangbesværet.

rigtig tit kom der en eller anden ældre hen og sagde om han/hun ikke måtte sidde nej for det var en plads til ældre mennesker og gang på gang sagde jeg faktisk nej, fordi jeg havde lige så meget ret til at sidde der som de havde. Og hold fast hvor bliver de fornærmet

Jeg er normalt også rigtig flink over for ældre mennesker og hjælper dem gerne hvis det er. Men de skal altså ikke tror de har fortrinsret bare fordi der bl.a står: forbeholdt ældre og lignenede på et skilt.Unge mennessker kan altså også godt være gangbesværede.

Var også ude for en gang i bybussen i Aarhus at en æældre dame kom på bussen og så at der var kun et af de 'forbeholdte' sæder hvor der ikke sad en ældre i forvejen, så går hun hen til fyren der sidder på sædet og siger må jeg ikke sidde her unge mand? fyren siger pænt nej, da han jo sad der først. Hold K*** hun blev sur.
Fyren sad med krykker og et ben i gips

Anmeld

11. november 2010

DLM

Jeg tænkte også lige mener hun så den kun er til egoist dovne teenagere?

ej sikke nogle møgtøser hvis det havde været mighavde hun godt nok fået en bemærkning smidt lige tilbage i hovedet.

forbeholdt betyder jo at de skal vente og lade en barnevogn komme først da de har deres fine teenage ben at gå op ad trapperne med.

Anmeld

12. november 2010

DK

Nu kommer jeg måske lidt i uvejr her, men hvorfor kan en mor med barnevogn ikke vente?

Ex. i bussen? Hvorfor har man fortrinsret bare fordi man har en barnevogn med? Altså man skal vel vente til det bliver ens tur? Dem der har stået foran een i køen vil vel ligeså gerne videre som man selv vil?

Altså hvis folk ikke vil flytte sig inde i bussen/elevatoren for at give plads, så er jeg da helt enig i at det er for galt! Men helt ærligt, hvis jeg allerede var på bussen, og der så bagefter kom en med en barnevogn der ville at jeg skulle gå ud så hun kunne være der, så ville jeg altså blive super sur!!!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.