Tine2104 skriver:
Jeg plejer også at tage rigtig meget hensyn til de ældre, men igen - vi skal samme vej - vi har nok nogenlunde lige tralvt. Har også prøvet hvor 4 ældre damer stillede sig helt forrest i køen til elevatoren, selvom der var mindst 12 barnevogne i køen! Jamen, de var jo gangbesværede og kunne ikke tage trapperne - nej, det er også fint, men så må I altså vente som alle os andre. Men det ville de ikke og så sneg de sig ind med tre barnevogne og maste dem alle tre 
Dét var også for meget..
HVOR STRENGT!!!
Hvorfor har gamle mennesker altid mere travlt og/eller ondt end os andre?
Jeg har jævnligt benyttet de der pladser i bybusserne som er forbeholdt ældre og/eller gangbesværede, hvis der ikke var andre pladser ledige, fordi jeg tit når jeg havde været på arbejde ikke kunne gå så godt på mit ene knæ. Altså jeg var gangbesværet.
rigtig tit kom der en eller anden ældre hen og sagde om han/hun ikke måtte sidde nej for det var en plads til ældre mennesker og gang på gang sagde jeg faktisk nej, fordi jeg havde lige så meget ret til at sidde der som de havde. Og hold fast hvor bliver de fornærmet 
Jeg er normalt også rigtig flink over for ældre mennesker og hjælper dem gerne hvis det er. Men de skal altså ikke tror de har fortrinsret bare fordi der bl.a står: forbeholdt ældre og lignenede på et skilt.Unge mennessker kan altså også godt være gangbesværede.
Var også ude for en gang i bybussen i Aarhus at en æældre dame kom på bussen og så at der var kun et af de 'forbeholdte' sæder hvor der ikke sad en ældre i forvejen, så går hun hen til fyren der sidder på sædet og siger må jeg ikke sidde her unge mand? fyren siger pænt nej, da han jo sad der først. Hold K*** hun blev sur.
Fyren sad med krykker og et ben i gips 
Anmeld