Gravide kræver abort af raske børn i 5. måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2008

Becks

[citat][f][småt]heaven skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Beck skriver:[/småt][/f] Det er min tidligere veninde der bliver snakket om, hende med de 16 aborter :$ Jeg er bare glad for hun ikke er en del af mit liv mere... Og når folk vælger og få arborter i 5-6 måned, bliver jeg harm, for jeg har selv rigtig svært ved og blive gravid og skal højst sandsynligt have hjælp til det, når jeg finder manden, så det gør mig sur, at fordi de ikk lige har råd eller overskud så vælger og få fjernet det så langt henne i graviditeten... >( Ville ønske de havde tænkt sig om med prævention eller i det mindste fik arborten inden 12 uge :'( Knus Beck, som så inderligt ønsker sig en lille bebs (L)[/citat] vi to har snakket før - JEG ER SÅÅÅÅ ENIG!!![/citat] Ja, sys det er vammelt så langt henne i graviditeten >(+o(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

H+S Skjolgborg.

heaven skriver:

tascia skriver:

Det får mig faktisk til at tænke om jeg ville vælge en abort hvis jeg fandt ud af at jeg var gravid!!!
syntes det har været rigtig hårdt med nummer 2, han har fra dag 1 været mere krævende end gennemsnittet, og tanken om at hvis jeg i morgen stod med en positiv test (altså lige knap 1 år efter jeg fik lillebror) ville ganske enkelt få mig til at panikke og gå helt i sort.
Jeg ville virkelig være bange for at det ville knække halsen på mig og for den sags skyld mit ægteskab.
Er det så virkelig så forkert, at man fravælger et foster, fordi man gerne vil være i stand til at kunne nyde de 2 man har og kunne blive sammen med manden i sit liv og faren til børnene????

blot en tanke... ;-)

hvis du ikke er klar til at tage en konsekvens ved at have ubeskyttet sex - ja, så må du tage dine forholdsregler med prævention!!!! og hvis det er i et ægteskab, langvarigt forhold, man er SIKKER og har snakket det igennnem, så er en sterilasation (ordbog tak???) jo også en mulighed...

Jeg vil ikke gøre mig til dommer om folk skal have fortaget abort eller ej - men der skal f... være en gyldig grund (meget ung, voldtægt, incest eller meget alvorlig sygdom ved barnet, så der vil få dårlig livskvalitet) - og så må man fileme få den fortaget indenfor abortgrænsen!!

Bare min mening, og det er ikke "personligt-personligt", if you know what i mean??;)

Jannie

Jeg kan kun give dig mega ret meget mere eller bedre kunne jeg ikke selv skrive det......
:)

Anmeld

14. august 2008

miver

Er dybt chockeret hvordan kan man gøre det når barnet er rask og så osse når man er så langt henne at man kan mærke det lille vidunder bevæge sig i maven :-o
sådanne dumme mennesker >( og så tænker man på dem som ikke kan blive gravide som virkelig ønsker et barn (nogle gange er det så uretfældigt ) .

Personligt ville jeg aldrig vælge at få en abort (måske hvis det var et barn med stort handicap ) det ved jeg ikke er svært at tage stilling til

Men det er så stor en gave at få lov til at blive gravid at nogle mennesker burde værsætte det noget mer .

Feks. det passer ikke lige ind i mit liv nu og økonomi problemer osv..>( i mine øjne dårlige undskyldninger kan man have sex ubeskyttet (kan man sige a må man osse sige b ) slevfølgelig kan der være upsser men det er stadig et liv man slår ihjel>(

(H) mie

Anmeld

14. august 2008

Rahmberg.dk

Jeg er målløs, og kan slet ikke finde andre ord end at det er totalt sindsygt, og jeg direkte væmmes ved sådanne personligheder +o(

Hilsen Berit

Anmeld

14. august 2008

finkedinke

At få abort når man er er så langt henne og oven i købet på en tid hvor barnet nærmest kunne overleve hvis det var en for tidlig fødsel syntes jeg umiddelbart er svineri. Men jeg har svært ved at forestille mig at det er helt normale fornuftige kvinder der tager netop det valg. Og så er aborten måske bedre end alternativet.
I virkeligheden syntes jeg slet ikke om abort, men da jeg heller ikke tror det vil være godt helt at forbyde abort, så er abort inden uge 12 en acceptabel løsning.

Jeg blev selv gravid på trods af prævention, og stod med overvejelser om abort eller ej. Selv om jeg ville have forsvoret at jeg nogen sinde skulle have de tanker. Og jeg endte da også med at vælge barnet til. Men at blive uønsket gravid er bestemt ikke sjovt, og jeg var lang tid om at vænne mig til den drejning vores liv nu skulle have.

Berith

Anmeld

14. august 2008

Stumpen

[blå][k]'Jeg har lige fået nyt arbejde', 'Jeg har ikke overskud for tiden', 'Vi har ikke plads' og 'Et barn mere er for dyrt.' Sådan lyder nogle af begrundelserne.[/k][/blå] Jeg håber ikke at ankenævnet giver tilladelse til aborter så sent i graviditeten pga de ovennævnte begrundelser.. Lige mht. til overskud kan der være årsager, som gør at det kan være det bedste med en abort.. Nogen børn overlever at være født i 5-6 månede og ja, [k]jeg[/k] mener derfor det er noget lig mord at få en abort pga. manglende plads eller hvad deres undskyldninger nu er på det tidspunkt.... (H) Anja -der er rystet over det...

Anmeld

14. august 2008

Ny mor

Jeg kan slet ikke forestille mig hvilke kvinder i dk, der vælger/ønske abort i 5 måned. Jeg gad virkelig godt se en, for jeg kan næsten ikke tro de findes med de agumenter der står i artiklen - og hvorfor skulle de lige pludselig komme i tanke om dem i 5 måned, de har man jo været gravide længe!? Synes det er totalt afstumpet og egoistisk.....
Birgitte

Anmeld

14. august 2008

Heidi.

+o(>(+o(>(

Anmeld

14. august 2008

tasha33

jeg er fuldstændigt rystet over at der er nolge som kan finde på at tage et lille menneske liv ved at vælge abort så sent. der er så mange som virkelig ønsker at få børn som ikke kan få det og som måske også har været igemmen alt med hensyn til barnløsbehandling og deres sidste udvej er måske adobtion( ordbog?) og hvis man så ikke har de rigtige muligheder med penge, hus,abejde ovs. kan de være nødsaget til at acceptere at de aldrig oplever den store fornøjelse/oplevelse at blive forældre.

Anmeld

14. august 2008

Plysbjørnen

Jeg synes det er fair nok at man konstatere at man ikke har tid overskud eller hvad man kan komme med at dårlige undskyldninger for ikke at beholde barnet, men barnet (som det efter min mening er) skal ikke dø... Det kan bortadopteres, er meget sikker på at der vil være mange danske familier (barnløse par) der vil stå parat til at adoptere et dansk barn...

Abort er usmageligt (er generalt imod abort (med mindre barnet er alvorligt sygt), men hvis det er det folk har lyst til så tja)... +o(>(+o(>(

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.