Gravide kræver abort af raske børn i 5. måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2008

tascia

Astrid P skriver:

tascia skriver:

Det får mig faktisk til at tænke om jeg ville vælge en abort hvis jeg fandt ud af at jeg var gravid!!!
syntes det har været rigtig hårdt med nummer 2, han har fra dag 1 været mere krævende end gennemsnittet, og tanken om at hvis jeg i morgen stod med en positiv test (altså lige knap 1 år efter jeg fik lillebror) ville ganske enkelt få mig til at panikke og gå helt i sort.
Jeg ville virkelig være bange for at det ville knække halsen på mig og for den sags skyld mit ægteskab.
Er det så virkelig så forkert, at man fravælger et foster, fordi man gerne vil være i stand til at kunne nyde de 2 man har og kunne blive sammen med manden i sit liv og faren til børnene????

blot en tanke... ;-)

Jeg tror som sådan ikke at du ville møde megen fordømmelse over at vælge en abort under de omstændigheder du her nævner, såfremt du får den indenfor tidsgrænsen på de 12 uger. Dog ville jeg synes det var svært at have sympati med din beslutning hvis du valgte at vente til fosteret havde rundet de 5 måneder!

så sandt så sandt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2008

tascia

men faktum er jo stadig at jeg ville vælge en abort fordi det ikke "passede" ind i mit liv!!
at jeg så ville gøre det før det 12 uger gør det vel ikke ikke grunde anderledes???

Håber i er med på hvad jeg mener, jeg prøver bare på at forstå hvorfor nogle vælger som de gør :)

Anmeld

13. august 2008

MorCamilla

heaven skriver:

MorCamilla skriver:

Jeg er på en måde enig med dig Jannie. Ja de skulle skamme sig, de slår jo børn ihjel som er levedygtige... >( >( Jeg bliver også sur over at læse sådan noget...>(
De kunne for pokker da adoptere børnene væk så, eller have taget deres beslutning tidligere i graviditeten..

Men på den anden side så er det KUN barnet det går ud over, hvis det bliver sat i verden af en der alligevel ikke ønsker det. Så ender det i nogle tilfælde som omsorgssvigt, og lignende ting.. Hvor det kun er barnet der bliver straffet, som IKKE selv har valgt at komme til verden.. (men det retfærdiggøre ikke deres beslutning overhovedet)

Bare min mening.. :$

ja, der er lidt pest eller kolera over det... men for fanden - de slår dem jo ihjel, bare fordi de ikke liiie magter det!! og det er jo ikke 13-årige debuttanter vi snakker om - det er voksne mennesker, der ikke er deres ansvar bevidst!!!

Har selv en bekendt som fik fjernet en dreng i uge 22 - UGE 22!!! Hvorfor?? Fordi hun blev gravid ved et uheld (hende og kæresten skulle gå fra hinanden, og endte med et afskedsknald) - og hun skulle jo så være alenemor og hun arbejdede i sverige... Og så opdagede hun "sørme" først hun var gravid i uge 15....
Det kunne hun ikke lige overskue - og hva så? Ja, så snakker man sig igennem møderne med psykolog, læger osv og får taget livet af det lille drenegbarn!!!! Og hun var selv 22 på daværende tidspunkt!! Det er f.... ikke i orden!!!

Har også skrevet med en herinde hvor hun havde en tidligere veninde der fik lavet 16 - 16 - aborter PÅ DET SAMME SYGEHUS, før de sagde stop, og ik vil lave flere på hende... altsammen fordi hun mente det var for besværligt med kondom!!!

Arrrhmen, hvad sker der!!!

Jannie

Jeg er helt enig med dig Jannie... Det er forfærdeligt af dem der vælger en abort så sent i graviditeten... og så mange 16 aborter, det var dog utroligt... >( Uge 22, det er 7 uger 1½ måned før Mikkel blev født.. >( Vi lagde på neonatal afdelingen med en, efter omstændighederne, frisk pige der var født i uge 26, det er kun en måned mere end din venindes dreng der skulle lade livet fordi hun skulle have et farvel knald >( >(

Anmeld

13. august 2008

MorCamilla

tascia skriver:

heaven skriver:

tascia skriver:

Det får mig faktisk til at tænke om jeg ville vælge en abort hvis jeg fandt ud af at jeg var gravid!!!
syntes det har været rigtig hårdt med nummer 2, han har fra dag 1 været mere krævende end gennemsnittet, og tanken om at hvis jeg i morgen stod med en positiv test (altså lige knap 1 år efter jeg fik lillebror) ville ganske enkelt få mig til at panikke og gå helt i sort.
Jeg ville virkelig være bange for at det ville knække halsen på mig og for den sags skyld mit ægteskab.
Er det så virkelig så forkert, at man fravælger et foster, fordi man gerne vil være i stand til at kunne nyde de 2 man har og kunne blive sammen med manden i sit liv og faren til børnene????

blot en tanke... ;-)

hvis du ikke er klar til at tage en konsekvens ved at have ubeskyttet sex - ja, så må du tage dine forholdsregler med prævention!!!! og hvis det er i et ægteskab, langvarigt forhold, man er SIKKER og har snakket det igennnem, så er en sterilasation (ordbog tak???) jo også en mulighed...

Jeg vil ikke gøre mig til dommer om folk skal have fortaget abort eller ej - men der skal f... være en gyldig grund (meget ung, voldtægt, incest eller meget alvorlig sygdom ved barnet, så der vil få dårlig livskvalitet) - og så må man fileme få den fortaget indenfor abortgrænsen!!

Bare min mening, og det er ikke "personligt-personligt", if you know what i mean??;)

Jannie

men nu kunne det jo være man blev gravid på tros af prævention, det er jo hørt før ;-)

Jeg blev gravid trods P-piller... så Ja det sker også... ;)

Anmeld

13. august 2008

heaven

tascia skriver:

men faktum er jo stadig at jeg ville vælge en abort fordi det ikke "passede" ind i mit liv!!
at jeg så ville gøre det før det 12 uger gør det vel ikke ikke grunde anderledes???

Håber i er med på hvad jeg mener, jeg prøver bare på at forstå hvorfor nogle vælger som de gør :)

ja, det er hørt med graviditet trods prævention... og hvis du kunne finde på en abort er det jo op til dig, ja.... synes bare at det "mindste" man kan gøre er at få det gjort så hurtigt som muligt.. og det ville du jo så også. Men jeg som person kunne aldrig aldrig selv finde på en abort på dit grundlag, men nu er jeg heller ikke dig...;)

Jannie

Anmeld

13. august 2008

heaven

MorCamilla skriver:

heaven skriver:

MorCamilla skriver:

Jeg er på en måde enig med dig Jannie. Ja de skulle skamme sig, de slår jo børn ihjel som er levedygtige... >( >( Jeg bliver også sur over at læse sådan noget...>(
De kunne for pokker da adoptere børnene væk så, eller have taget deres beslutning tidligere i graviditeten..

Men på den anden side så er det KUN barnet det går ud over, hvis det bliver sat i verden af en der alligevel ikke ønsker det. Så ender det i nogle tilfælde som omsorgssvigt, og lignende ting.. Hvor det kun er barnet der bliver straffet, som IKKE selv har valgt at komme til verden.. (men det retfærdiggøre ikke deres beslutning overhovedet)

Bare min mening.. :$

ja, der er lidt pest eller kolera over det... men for fanden - de slår dem jo ihjel, bare fordi de ikke liiie magter det!! og det er jo ikke 13-årige debuttanter vi snakker om - det er voksne mennesker, der ikke er deres ansvar bevidst!!!

Har selv en bekendt som fik fjernet en dreng i uge 22 - UGE 22!!! Hvorfor?? Fordi hun blev gravid ved et uheld (hende og kæresten skulle gå fra hinanden, og endte med et afskedsknald) - og hun skulle jo så være alenemor og hun arbejdede i sverige... Og så opdagede hun "sørme" først hun var gravid i uge 15....
Det kunne hun ikke lige overskue - og hva så? Ja, så snakker man sig igennem møderne med psykolog, læger osv og får taget livet af det lille drenegbarn!!!! Og hun var selv 22 på daværende tidspunkt!! Det er f.... ikke i orden!!!

Har også skrevet med en herinde hvor hun havde en tidligere veninde der fik lavet 16 - 16 - aborter PÅ DET SAMME SYGEHUS, før de sagde stop, og ik vil lave flere på hende... altsammen fordi hun mente det var for besværligt med kondom!!!

Arrrhmen, hvad sker der!!!

Jannie

Jeg er helt enig med dig Jannie... Det er forfærdeligt af dem der vælger en abort så sent i graviditeten... og så mange 16 aborter, det var dog utroligt... >( Uge 22, det er 7 uger 1½ måned før Mikkel blev født.. >( Vi lagde på neonatal afdelingen med en, efter omstændighederne, frisk pige der var født i uge 26, det er kun en måned mere end din venindes dreng der skulle lade livet fordi hun skulle have et farvel knald >( >(

behøver jeg at sige hun ikke er min veninde mere(?)(?)(?)

nej du, ud med hende....

Anmeld

13. august 2008

tascia

heaven skriver:

tascia skriver:

ja, det er hørt med graviditet trods prævention... og hvis du kunne finde på en abort er det jo op til dig, ja.... synes bare at det "mindste" man kan gøre er at få det gjort så hurtigt som muligt.. og det ville du jo så også. Men jeg som person kunne aldrig aldrig selv finde på en abort på dit grundlag, men nu er jeg heller ikke dig...;)

Jannie

nej vi er alle forskellige... jeg syntes bare ikke man altid kan sætte tingene så firkantet op :)

Anmeld

13. august 2008

heaven

tascia skriver:

heaven skriver:

tascia skriver:

Jannie

nej vi er alle forskellige... jeg syntes bare ikke man altid kan sætte tingene så firkantet op :)

måske er det fordi jeg har kæmpet i 5 et halvt år, gennemgået 3 store underlivsoperationer og 6 icsi-forsøg før Lasse kom..... og jeg ved ikke om jeg nogensinde kan give ham en bror eller søster...

og så har jeg bare den holdning at man må tage ansvar. Og det mener jeg ikke man gør ved at få fjernet et foster fordi det ikke passer ind.. Så må man bortadoptere - ikke tage liv...

Jannie - firkantet.

Anmeld

13. august 2008

Becks

Det er min tidligere veninde der bliver snakket om, hende med de 16 aborter :$ Jeg er bare glad for hun ikke er en del af mit liv mere... Og når folk vælger og få arborter i 5-6 måned, bliver jeg harm, for jeg har selv rigtig svært ved og blive gravid og skal højst sandsynligt have hjælp til det, når jeg finder manden, så det gør mig sur, at fordi de ikk lige har råd eller overskud så vælger og få fjernet det så langt henne i graviditeten... >( Ville ønske de havde tænkt sig om med prævention eller i det mindste fik arborten inden 12 uge :'( Knus Beck, som så inderligt ønsker sig en lille bebs (L)

Anmeld

13. august 2008

heaven

[citat][f][småt]Beck skriver:[/småt][/f] Det er min tidligere veninde der bliver snakket om, hende med de 16 aborter :$ Jeg er bare glad for hun ikke er en del af mit liv mere... Og når folk vælger og få arborter i 5-6 måned, bliver jeg harm, for jeg har selv rigtig svært ved og blive gravid og skal højst sandsynligt have hjælp til det, når jeg finder manden, så det gør mig sur, at fordi de ikk lige har råd eller overskud så vælger og få fjernet det så langt henne i graviditeten... >( Ville ønske de havde tænkt sig om med prævention eller i det mindste fik arborten inden 12 uge :'( Knus Beck, som så inderligt ønsker sig en lille bebs (L)[/citat] vi to har snakket før - JEG ER SÅÅÅÅ ENIG!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.