Om at skrive om sit privatliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Pena

Jeg tænker også nogen gange at folk udstiller lidt for meget. Fx billedtråde af kærester, søskende mm. Håber da virkelig de viste er blevet spurgt først.

Andre gange synes jeg der er tråde hvor bestemte personer angribes, og hvor man kan se billeder af dem på profilen, i en tidligere tråd el.l.

Tænk hvis personen på billedet var ens kollega, og man derfor får alle mulige ting at vide om denne persons privatliv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Carina1977

Jeg kan faktisk godt give dig ret, for jeg har selv prøvet at en person har skrevet om mig, mit privatliv og min situation på nettet. Det var ikke sjovt at komme ind og opdage sådan noget, men det værste var de kommentarer som folk skrev tilbage til vedkommende. De støttede jo vedkommende totalt, selvom halvdelen af det var usandheder. det var ikke småting jeg blev kaldt, kommentarer fra folk der faktisk slet ikke kendte mig og som åbenbart konkluderede at alt det vedkommende havde skrevet var sandt. Jeg var også ekstremt skuffet over vedkommende, for havde slet ikke forventet det af personen. jeg kunne jo aldrig nogensinde selv have fundet på at gøre sådan noget. så ville jeg have fundet andre veje at have søgt råd (hos familie, venner osv). men hos helt vildt fremmede mennesker om så personlig en ting, det havde jeg aldrig regnet med. Jeg blev både gal, ked af det, frustreret, skuffet....ja jeg tror jeg var hele følelsesregistret igennem. Blev ked af at jeg blev dømt til at være en person, som jeg absolut ikke er. Jeg har altid i baghovedet at en historie har 2 sider og efter det der skete for mig, har jeg altid været ekstra opmærksom på dette.

Inden folk skriver, tror jeg de skal være opmærksomme på at vende den om, og tænke om de selv ville bryde sig om at der blev skrevet sådan på nettet om dem.

Anmeld

11. november 2010

qp

Jeg har egentlig aldrig rigtig skænket det en tanke men jeg vil da give trådstarter ret i, at det er tankevækkende at nogle vælger at være så åbne omkring deres situationer og derved bringer en masse personlige oplysninger om deres ex'er, fædrene til deres børn o.l til offentlig beskuelse - mange vælger endda, at tiltale de personer de omtaler ved navn.

Jeg selv skriver meget lidt om faderen til mit barn, men når jeg har nævnt ham har jeg aldrig brugt hans navn. Og hvis der har været en situation så ved jeg da at den aldrig vil kunne kædes sammen med mit brugernavn herinde da jeg altid har været anonym når jeg har omtalt nogle situationer hvor folk vil kunne genkende episoder eller lignende.

Jeg vil da lige for en god ordens skyld sige, at jeg ikke ser ned på folk der vælger at gøre det - jeg forstår bare ikke behovet for, at skulle nævne navne og skrive offentligt om private forhold som folk "udefra" vil kunne genkende.

Anmeld

11. november 2010

B&J

Man kan da også låse noget på min pofil og med billeder jeg tager det nu meget stille og roligt

Men ellers hvis man google mit navn kommer der bokser og isen B&J frem hihihhihi

Anmeld

11. november 2010

Kløver

Søddepødde skriver:

Problemet er at hvis man ikke er plusmedlem, kan man kun selv være anonym. Man kan ikke vælge at svarene må være anonyme. Det kan jeg ihvertfald ikke vælge.

Åh det vidste jeg ikke

Anmeld

11. november 2010

karina pigen

personligt, skriver jeg aldrig noget jeg ik selv kan stå indenfor..

og skriver ik noget som min kæreste ik allerede godt selv er klar over. jeg er ik herinde for at hænge min partner ud men synes det rart man kan skrive om et problem ( ik af vildt personlig karater)  og så få lidt feedback godt og skidt.

nogen ting er private og så priavte jeg ik synes et forum som dette er det rette sted at udlevere folk..

jeg har oplevet at jeg genkendt som jeg havde kontakt med i en ¨hård tid men en tid jeg har lagt mig.. og det er sgu underligt..

så ja måske man skulle tænke sig om inden man hænger folk ud eller ja sit privat liv for man ved sgu ik hvem der sidder på den anden side og læser med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.