Om at skrive om sit privatliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.457 visninger
35 svar
0 synes godt om
10. november 2010

tinasmor

Jeg tænker nogle gange når jeg læser på Baby.dk at der er mange der skriver personlige ting. Det kan være profiler med billeder på, hvor f.eks mandens navn er nævnt. Det kan være ekskæresten som man skriver om. Om de problemer man har (har haft). Jeg tænker nogle gange om det mon er helt fair at man skriver så offentlig om en anden person. Der er jo trods alt, næsten altid, to sider i en sag. Men når man selv er ked eller vred er det jo ofte ikke det der kommer frem.

Jeg tænker bare på, at hvis jeg sad som den anden part. Ville jeg da blive ked af, at alle viste omkring min ex (eller kærestes problemer) Det er jo trods alt et åbent forum, med tekst som til evighed vil stå på nettet.

Jeg kan godt forstå man godt vil have råd eller lign. Men så ville jeg nok personligt vælge at oprette som anonym og ikke nævne mandens/kærestens/exkærestens navn.

Hvad synes I? Lad os få en sober debat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Nalle

tinasmor skriver:

Jeg tænker nogle gange når jeg læser på Baby.dk at der er mange der skriver personlige ting. Det kan være profiler med billeder på, hvor f.eks mandens navn er nævnt. Det kan være ekskæresten som man skriver om. Om de problemer man har (har haft). Jeg tænker nogle gange om det mon er helt fair at man skriver så offentlig om en anden person. Der er jo trods alt, næsten altid, to sider i en sag. Men når man selv er ked eller vred er det jo ofte ikke det der kommer frem.

Jeg tænker bare på, at hvis jeg sad som den anden part. Ville jeg da blive ked af, at alle viste omkring min ex (eller kærestes problemer) Det er jo trods alt et åbent forum, med tekst som til evighed vil stå på nettet.

Jeg kan godt forstå man godt vil have råd eller lign. Men så ville jeg nok personligt vælge at oprette som anonym og ikke nævne mandens/kærestens/exkærestens navn.

Derfor er der mange der skriver anonymt

Anmeld

10. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

Nallz skriver:

Derfor er der mange der skriver anonymt

men oz mange som ikke gør, kan godt følge tråden...

Anmeld

10. november 2010

Nalle

jcmoller skriver:

men oz mange som ikke gør, kan godt følge tråden...

Skriver jeg noget jeg føler er privat, er jeg altid anonym.
Men det halve at de personlige ting der bliver skrevet herinde er heller ikke noget vi kan hjælpe med, da folk har hver deres mening, og hver deres måde at takle de forskellige ting på

Jeg beer personligt ikke om disideret råd herinde, men skriver fordi jeg har brug for at komme ud med det.

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Jeg har kun én bekendt IRL, som er oprettet herinde, så jeg ser ikke nogen problemer i at skrive. Man skal jo vide, siden er her for at komme herind, og der er ikke ret mange der skriver navn og efternavn i deres brugernavn

Anmeld

10. november 2010

Magsen

tinasmor skriver:

kan godt følge dig..

men altså det med billeder og kærestens navn det synes jeg da ikke er for meget ..

men det helt rigtig det med at der altid er to sider af 'historien'

Anmeld

10. november 2010

MariaJ

Folk må jo gøre som de selv vil. Personligt vil jeg ikke byde min mand, søskende, forældre, venner o.lign. at blive udstillet på nettet på en måde, hvor det er nemt at finde ud af, at det er dem det handler om. Det er mig, der har valgt at være tilgængelig i et offentligt forum, ikke dem. Det begrænser mig selvfølgelig en del i hvad jeg kan snakke om her, og andre steder i cyberspace. Nogle gange er det ærgerligt for det kan være godt at få luft, og jeg er ikke nødvendigvis helt så privat omkring alting som mine omgivelser, men det er måske også nogle gange er meget sund barriere. Min mand blev en gang meget ked af, da jeg delte noget privat på en blog. Det var på ingen måde var pinligt, intimt, hemmeligt eller stillede ham i nogen form for dårligt lys, men hans reaktion lærte mig at tænke mig godt om, før man fortæller noget, der også angår andre på nettet. Jeg synes man skal træde varsomt, og tænke sig godt om.

Min eneste begrænsning for mit eget vedkommende herinde er at jeg ikke vil optræde med mit fulde navn. Det gør ikke noget at folk, der kommer forbi siden kan se hvem jeg er (og evt kender mig i virkeligheden), men jeg vil ikke have alle mine kommentarer på baby.dk til at dukke op som det første, hvis man søger på mit navn på google.

Anmeld

10. november 2010

Kats

Baagøe skriver:

Jeg har kun én bekendt IRL, som er oprettet herinde, så jeg ser ikke nogen problemer i at skrive. Man skal jo vide, siden er her for at komme herind, og der er ikke ret mange der skriver navn og efternavn i deres brugernavn

Jeg tror det "tinasmor" mener er, at alle kan kigge med - også folk der ikke er brugere af siden.

Det betyder ikke noget for dem, der selv har valgt hvad og hvor meget de vil fortælle - men det kan have betydning for dem der bliver fortalt om.

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Jeg tror det "tinasmor" mener er, at alle kan kigge med - også folk der ikke er brugere af siden.

Det betyder ikke noget for dem, der selv har valgt hvad og hvor meget de vil fortælle - men det kan have betydning for dem der bliver fortalt om.

Men der nævnes jo ingen efternavne osv. så man skal vide siden er her. Jeg har ingen problemer med at folk skriver om deres privatliv eller problemer med diverse, så længe de holder indlægget i en sober tone Det er mener jeg også, såfremt jeg selv stod på den anden side...

Anmeld

10. november 2010

Kats

Baagøe skriver:

Men der nævnes jo ingen efternavne osv. så man skal vide siden er her. Jeg har ingen problemer med at folk skriver om deres privatliv eller problemer med diverse, så længe de holder indlægget i en sober tone Det er mener jeg også, såfremt jeg selv stod på den anden side...

Ja så længe det ikke er klart hvem der tales om - så er det jo ligegyldigt!

Men hvis eksempelvis en bruger  (som har det rigtig fint med at være offentlig - og derfor er kendelig for enhver) også grundigt og måske endda på en ubehagelig måde, omtaler en tidligere kæreste eller en svigermor...  
Så bliver deres situation vel også offentlig - vel at mærke uden de har ønsket det... 

Og enig i at en ordentlig tone tilgodeser flest 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.