Folk må jo gøre som de selv vil. Personligt vil jeg ikke byde min mand, søskende, forældre, venner o.lign. at blive udstillet på nettet på en måde, hvor det er nemt at finde ud af, at det er dem det handler om. Det er mig, der har valgt at være tilgængelig i et offentligt forum, ikke dem. Det begrænser mig selvfølgelig en del i hvad jeg kan snakke om her, og andre steder i cyberspace. Nogle gange er det ærgerligt for det kan være godt at få luft, og jeg er ikke nødvendigvis helt så privat omkring alting som mine omgivelser, men det er måske også nogle gange er meget sund barriere. Min mand blev en gang meget ked af, da jeg delte noget privat på en blog. Det var på ingen måde var pinligt, intimt, hemmeligt eller stillede ham i nogen form for dårligt lys, men hans reaktion lærte mig at tænke mig godt om, før man fortæller noget, der også angår andre på nettet. Jeg synes man skal træde varsomt, og tænke sig godt om.
Min eneste begrænsning for mit eget vedkommende herinde er at jeg ikke vil optræde med mit fulde navn. Det gør ikke noget at folk, der kommer forbi siden kan se hvem jeg er (og evt kender mig i virkeligheden), men jeg vil ikke have alle mine kommentarer på baby.dk til at dukke op som det første, hvis man søger på mit navn på google.
Anmeld