Om at skrive om sit privatliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Kløver

tinasmor skriver:

Jeg tænker nogle gange når jeg læser på Baby.dk at der er mange der skriver personlige ting. Det kan være profiler med billeder på, hvor f.eks mandens navn er nævnt. Det kan være ekskæresten som man skriver om. Om de problemer man har (har haft). Jeg tænker nogle gange om det mon er helt fair at man skriver så offentlig om en anden person. Der er jo trods alt, næsten altid, to sider i en sag. Men når man selv er ked eller vred er det jo ofte ikke det der kommer frem.

Jeg tænker bare på, at hvis jeg sad som den anden part. Ville jeg da blive ked af, at alle viste omkring min ex (eller kærestes problemer) Det er jo trods alt et åbent forum, med tekst som til evighed vil stå på nettet.

Jeg kan godt forstå man godt vil have råd eller lign. Men så ville jeg nok personligt vælge at oprette som anonym og ikke nævne mandens/kærestens/exkærestens navn.

Hvad synes I? Lad os få en sober debat.

Jge kan godt følge dig, jeg ville skrive anonym tråd, og også give mulighed for at svare anonymt, jeg ville selv blive ked af det, hvis jeg ikke ahvde fået et valg om, hvad der skulle stå om mig, af personlige ting på nettet. Jeg ahr ofte måtte springe indlæg over, fordi, jeg gerne ville ha svaret, men at det var for personligt for mig, og man ikke kunne svare anonymt, selvom debatstarteren, selv var anonym, hvilket jeg selv synes er ægeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

otlitrom

Jeg forsøger at værne lidt om min person. Jeg har et brugernavn, der ikke som sådan relaterer til mit rigtige navn. Tilfældigvis sker der også det, hvis man googler Kitty, at der dukker en lille hvid kat frem, ved navnet Hello.. Så det er ret dækket

Kærestens navn og alder er ikke anført i min profil, og han har fra start gjort det klart, at billeder af os sammen kun skal findes i aflåste album her på siden. Hans navn er sjældent nævnt, han går i stedet under navnet "bjørnen".

Jeg tænker meget over, hvordan jeg formulerer mig og min identitet kommer til udtryk, da jeg kommer til at gå i et fag, hvor man aldrig ved, hvem der googler een.

Jeg kan som TS nogle gange godt studse lidt over, hvad folk deler. Men det er helt op til dem selv, og jeg bliver ikke harm... Jeg kan kun værne om mig selv og mine, og det prøver jeg på at fortsætte med, trods mavebilleder og scanningsbilleder kommer frem.

Som MariaJ skriver, er det mig der har valgt at være bruger... Ikke kæreste, venner, familie eller nogen andre.

Anmeld

10. november 2010

SiLiMiMa

Jeg holder det private for mig selv ku ikke drømme om at dele intime eller meget private detaljer.....

heise

Anmeld

10. november 2010

wamse

Nu er jeg jo så en af dem, som er meget offentlig, og som også har beskrevet min eks meget her inde. Men nej jeg ser det ikke som unfair, for det der er beskrevet er ting som er sagt og gjort. Det er sandheden set fra min side. Hvis man ikke vil beskrives som en røv med ører, så skal man ikke opføre sig som en røv med ører ;-)

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

wamse skriver:

Nu er jeg jo så en af dem, som er meget offentlig, og som også har beskrevet min eks meget her inde. Men nej jeg ser det ikke som unfair, for det der er beskrevet er ting som er sagt og gjort. Det er sandheden set fra min side. Hvis man ikke vil beskrives som en røv med ører, så skal man ikke opføre sig som en røv med ører ;-)

hi hi, der kom jeg sgu til at grine. Det er et godt udtryk jeg ikke har hørt i lang tid. En røv med øre.

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

tinasmor skriver:

Nej det er rigtigt. Men bare som eksemple. Lad os sige at jeg have et profil billede af mig selv, og jeg f.eks skrev at, nu havde jeg så opdaget at min mand "Lars" havde et spilleproblem, været utro what ever. Eller at min ex-mand "Kenneth" nu igen ikke havde deltaget i barnets liv osv osv. Så tænker jeg bare, at det jo er private ting som høre mellem "Lars" og mig. Eller "Kenneth og mig", for jeg er da sikker på at hvis "Lars" så af uransaglige måder fandt ud af at der var skrevet en masse om ham, ja så ville jeg da som mand blive skuffet over at ens liv var blevet udbassumret.

Men det var nu også bare for at sætte gang i en lille "debat". Jeg ved jo godt, at det ikke er som om folk skriver om nogle med navn og efternavn så det lige kommer op når man googler navnet

I min optik er det ikke at udbasunere ens liv, når man er mere eller mindre anonym. Hvis en veninde havde skrevet om en episode, hvor vi var blevet uvenner eller lign. og hun var mere eller mindre anonym, ville jeg altså ikke anfægte det...

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

MariaJ skriver:

Man skal i hvert fald være opmærksom på at siden ofte dukker op på googlesøgninger på alle mulige børnerelaterede emner, og at mange sikkert læser med uden at være oprettede som brugere.

Det er jeg helt klar over. Men når man googler mig kommer baby ikke op, og når man googler min datters navn er der kun et lindlæg der kommer op, og det er et indlæg, hvori jeg skriver hvad hendes fulde navn skal være

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

tinasmor skriver:

Nej, og det tror jeg nu heller ikke der er mange der gør.

Som en anden også skrev, så er lang de fleste jo også anonyme hvis det er et eller andet man ikke har lyst til at "hele verden" skal vide omhandler en.

Ja, det skrev jeg også tidligere i tråden

Anmeld

11. november 2010

Pena

Maja84 skriver:

Jge kan godt følge dig, jeg ville skrive anonym tråd, og også give mulighed for at svare anonymt, jeg ville selv blive ked af det, hvis jeg ikke ahvde fået et valg om, hvad der skulle stå om mig, af personlige ting på nettet. Jeg ahr ofte måtte springe indlæg over, fordi, jeg gerne ville ha svaret, men at det var for personligt for mig, og man ikke kunne svare anonymt, selvom debatstarteren, selv var anonym, hvilket jeg selv synes er ægeligt.

Problemet er at hvis man ikke er plusmedlem, kan man kun selv være anonym. Man kan ikke vælge at svarene må være anonyme. Det kan jeg ihvertfald ikke vælge.

Anmeld

11. november 2010

Pena

wamse skriver:

Hehe.

Jeg har også en person eller to som jeg seriøst afskyr efter deres opførsel. Det ligger ellers ikke til mig at hade. Jeg har da også bare nogen gange lyst til at skrive side op og side ned om hvad de har gjort og så tilføje billeder, navn og det hele. Meeen det gør man jo ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.