Skal bare ud med det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

LilyMarleen

Karina88 skriver:

Få solgt huset for en slik, så er det ude af verdenen og i kan starte på en ny! Det er det bedste for jer og ikke mindst barnet. Find en dejlig lejlighed, når man får et barn er der ufattelig mange goder man kan benytte sig af via kommunen, du kan få vildt meget boligstøtte når man bor i lejlighed, har barn og lav indkomst.

Mig og min kæreste forsøger at få et barn, vi er begge under uddannelse og bor i lejlighed. Jeg har undersøgt på borger.dk hvad vi kan få i boligstøtte når vi får barn, og her snakker vi omkring 3000, dvs. sidder du i en lejlighed med kæresten til omkring 5-6000 (og så kan du få en RIGTIG fin en inde i byen evt.) ja så ender i med at betale 2-3000,- som i vel og mærket DELER! Det burde kunne lade sig gøre hvis bare man ville det, FUCK hvis i taber penge på huset, skid på det hele og start på en ny, som sagt tidligere, ikke mindst for barnet!! Spar sammen, kom ud af gælden og vent med at købe hus, i har hele livet foran jer og barnet er jo egentlig ligeglad med om det er hus og have eller lejlighed hvert fald de første par år af dets liv.

Afslutningsvis så pas på dig selv, det er ikke sundt for barnet med sådan et kæmpe pres på dine skuldre og stress pga. alle dine tanker og bekymringer. Ring til ejendomsmægleren, og vis at i kan klare det her selv, selvom i må bide i det sure æble :-)

Lige mine ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

MariaJ

Pyh, det lyder svært. Jeg kan heller ikke lige overskue tallene og jeres muligheder, men tænker om det alligevel var en ide at tage fat i banken igen. Ikke for at låne penge, men for at få hjælp til at lave et budget I kan leve for med luft nok til fremtidige elregninger osv og finde ud af hvordan problemerne kan løses på sigt. Hvis I har en lokal bank kender de formentlig husmarkedet i jeres område, og kan måske hjælpe med beslutningen om hvorvidt I skal prøve at sælge eller klare jer i huset. Det lyder som om I har brugt for ordentlig hjælp til at komme videre, og ikke bare lige til at lappe hullerne i næste måned. Hvis ikke banken vil hjælpe jer med økonomisk rådgivning var det måske en ide at spørge dem, hvem der evt. så kan. Held og lykke med det. Jeg håber I snart kommer ud af dødvandet.

Maria

Anmeld

10. november 2010

2babygirls

Hmmm jeg sidder lige og studser over at du ejer et hus og er på kontanthjælp... det må man da ikke ??

Du skal da i hvert fald passe på du ikke ryger i retten for at have oplyst kommunen forkert.. Tænker på hende fra de unge mødre som arvede...

Men ville nu også råde jer til at sælge huset og komme i en lejlighed.. et lille barn har brug for varme og lys !!!!

Anmeld

10. november 2010

Maja88

altså skal bare lige være med.

Har du købt et hus uden at se det først??

Anmeld

10. november 2010

Meina

Åh, din stakkel. Det er jo en forfærdelig situation at stå i!

Muligheder som jeg kan se:

- Snak med kommunen, de kan i visse situationer hjælpe borgere der sidder dårligt økonomisk

- Snak med dit varme/el-selskab og spørg om du kan betale regningen løbende

- Snak med banken en ekstra gang, ellers kan du prøve at snakke med en anden bank

- Snak med familie/svigerfamilie om at låne penge til regningen

Men på længere sigt ville jeg gøre følgende:

- Sælge huset og finde en billig lejlighed

- Få lavet et meget grundigt budget (og følge det)

- Få din mand til at finde et arbejde

Kan man ellers ikke lave et eller andet smart tricks, med at du lejer huset ud til folk der har råd til at bo der og selv flytter i en billig lejlighed, så dit kommende barn i det mindste har varme og lys?

Jeg håber virkelig, at du finder ud af noget

Anmeld

11. november 2010

Fiona78

TinaPina skriver:

Det er jo så også op til den enkelte bank. Det jeg siger er bare, at kæresten ikke er registreret fordi hun er det

Så er det fordi jeg har misforstået det du skrev.... Sorry

Anmeld

11. november 2010

Mumto3

Hvad siger din mor? Det var jo hende der rådede dig til at købe huset.

Nå, men hvad kan du gøre? Tja, du er 5 mdr henne, men derfor ville jeg stadig vælge at ARBEDJE!!!! Jeg forstår ikke at alle råde dig til at låne endnu flere penge. Du skal da ud og TJENE penge!!! Det er vejen frem.

Jeg er godt klar over at du ikke kan blive fast-ansat med en stor mave på, men spil med åbne kort. Sig at du gerne vil arbejde fra nu og til du skal på barsel, hvad som helst, i Netto, på tanken, på det lokale plejehjem, any-thing!!! bare der kommer nogle penge i kassen,

-og hvis I ikke vil sælge huset og flytte i lejlighed, så ville jeg da med kys-hånd tage i mod svigerforældrenes tilbud om at isolere jeres hus!!!

Hvis mine børn endte i økonomisk ufører, villle jeg på ingen måde hjælpe dem med at betale store regninger. Det lære de jo ingen ting af, andet end hvis der kommer en stor regning, så betaler mor eller far den nok. Men ved at hjælpe med en investering (som f.eks. isoleringen) dér ville jeg føle at jeg hjalp!!! For det sikre jer  mod de store varme regninger igen.

Vi har fået isoleret vores hus, og imod en varmeregning på 30.000kr om året, så var sidste vinter (som var meget kold og hård!) den første vinter med isoleringe, og der fik vi en varmerening på 16.000kr , altså næsten en havlvering. Det isolering er virkelig noget der betaler sig!!!

Anmeld

12. november 2010

Muhmi

Tina&Martin skriver:

Hmmm jeg sidder lige og studser over at du ejer et hus og er på kontanthjælp... det må man da ikke ??

Du skal da i hvert fald passe på du ikke ryger i retten for at have oplyst kommunen forkert.. Tænker på hende fra de unge mødre som arvede...

Men ville nu også råde jer til at sælge huset og komme i en lejlighed.. et lille barn har brug for varme og lys !!!!

Jo fordi min friværdi er på næsten ingenting, og eftersom jeg står i RKI vil banken ikke låne mig penge fra min friværdi... Så må man gerne, jeg kunne aldrig finde på at oplyse forkert til kommunen. Så ville de jo, ikke bare, tage hjælpen fra mig men så skulle jeg jo også betale det tilbage jeg allerede har fået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.