Huskøbere sætter sig for hårdt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi sidder pt så vi ikke kan klare en lang periode, hvor vi begge er på dagpenge. Sådan er det blevet. Det er blevet sådan, fordi vi godt vil noget mere, så vi har udviddet vores hus og lånt til byggeprojekter osv...

Vi har boet i huset i 4 år, hvor vi begge har været MEGET lavtlønnet og eller på dagpenge samtidig. Det har IKKE været sjovt. Så jeg har slet ikke lyst til at være i sådan en situation igen. Så uanset hvad, har jeg ikke lyst til at være i en situation, hvor vi begge er på dagpenge igen. Så det tror jeg ikke sker. Jeg har altid haft arbejde, og har kun været på dagpenge få omgange. Og jeg tror ikke jeg bliver lavtlønnet igen.

Mht Toms job, er det et forholdsvist sikkert job at være i, + det at han er glad for det Så jeg har ikke lyst til at gå og spinke og spare, fordi vi måske engang i fremtiden, får et økonomisk problem igen. Så må jeg tage det, når den tid kommer. Vi har klaret det før og vil nok klare det igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Pige2009

tinasmor skriver:

Hvis vi skulle købe noget, skulle det være sådan så vi kunne side hvis en af os blev arbejdsløse. Jeg forstår ikke hvorfor man sætter sig så hårdt. Så ryger jo også alt det "sjove" i hverdagen hvis man ingen penge har udover sit hus.

Har også veninder som f.eks ikke kan overskue at blive skilt fordi de sidder så hårdt i det, at det hele bare virker helt umuligt (også med at få solgt huset og de har ikke råd at sidde alene) De er nærmest "stavsbundet". Nej tak. Det er ikke noget for mig.

Lige præcis! Sådan er det også hos Lauras far Tænk at spilde sit liv på den måde

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

Baagøe skriver:

Lige præcis! Sådan er det også hos Lauras far Tænk at spilde sit liv på den måde

Ja det må være så frygteligt at sidde et sted i sit liv man ikke ønsker at være pga penge.

Anmeld

10. november 2010

mortilnoahogmelina

Jeg tror os jeg vil forsøge at svare her

Nu er jeg ikk særlig gammel og ejer derfor ikk noget hus , men jeg har en bil - og bor i en lejelejlighed . 

Jeg har og ler stadig efter princippet om at man skal have råd til at blive boende hvis man ender på dagpenge . 

Jeg selv er på en elevløn og min kæreste har et rimelig godt betalt job os . 

Vi sidder i det så vi sagtens ville kunne blive boende og beholde bilen og stadig have råd til at leve . 

Men i forvejen sidder vi så vi ikk har forfærdelig mange penge til so selv hver månede . 

Min kæreste han har en hulens masse gæld som han betaler af på og det har kostet dyre renter osv . Men heldigvis er noget af det ved at være ude af verdnen . 

Men tilgengæld har jeg en lidt sjov historie . Jeg er gravid og har termin om 7 uger lige knapt Derfor har vi af gode grunde kontaktet kommunen for at få hjælp til at finde os en anden bolig da vi ikk må bo her når barnet er 6 måneder . Men sjovt nok så tilbyder de os en lejlighed som er så dyr at den gør vi kun har 67 kr tilbage hver eneste månede til sjov , gaver medicin tøj osv hvad man nu skal bruge , og tror i så ikk at kvinde mennesket siger til mig at så må vi jo priotere , ja det må vi da , det eneste sted vi ville kunne spare penge vil være og sælge bilen , men hvorfor skulle vi når vi har råd til den?? Sådan noget forstår jeg ikk . 

Jeg ønsker selvfølgelig et andet sted og bo og havde da os helst set det blev inden baby kom til , men jeg går altså heller ik må til alt må jeg sige , vi kan sagtens finde noget andet og billigere at bo i .

Det var så bare lidt om mine erfaringer

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

tinasmor skriver:

Ja det må være så frygteligt at sidde et sted i sit liv man ikke ønsker at være pga penge.

Jeg synes også det er vanvittigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.