Jbk skriver:
hørte jeg lige i radioen..mange sidder så hårdt at deres økonomi ikke kan mære feks sygdom eller arbejdsløshed...jeg fatter slet ikke man tør det.
Hvordan har I sat jer...ville I kunne klare at begge gik på dagpenge?
Selv har jeg ejet to huse og begge så billige at vi kunne sidde nærmest kun med en indtægt og igen her i mit nye hus kan jeg jeg klare mig for meget lidt, det er dog lejet men vil købe det når jeg får råd...engang...
Jeg er virkelig den forsigtige type, men har så heller aldrigs et villa og volvo som den store drøm, hellere lave god mad i et gammelt køkken, end rugbrød i et nyt..
Men hvad med jer, livrem og seler eller det skal sgu nok gå...
Vi leder iøjeblikket efter hus

Vi har på forhånd lagt et buget, hvor vi har rundet op på alle udgifter og lagt en post ind med uforudsete udgifter samt en til sjov for famillien. Vi sætter os ikke for mere end hvad vi kan sidde for hvis vi begge er på dagpenge. Det er vigtig for os at vi hverken sætter os så dyrt at vi ikke har råd til andet end at sidde i huset og kigge, og hvis uheldet skulle være ude og vi begge blev arbejdsløse at så ville vi stadig kunne blivende boende.
Vi tog vores budget og gik til vores bank for at få en lånegodkendelse. De regnede på det og da vi så kom derned for at hente den fortalte vores bankdame lidt omkring baggrunden for lånegodkendelsen. Jeg har rimeligt langt på arbejde og derfor bruger vi en del penge på benzin. Hun mente dog sagtens at vi kunne halvere denne post da hun syndes det er en stor udgift. Men helt ærligt.....................bare fordi hun skærer beløbet ned til det halve får jeg jo ikke mindre til arbejde af

Vi har bevist heller ikke lagt børnepenge ind i vores budget, men det havde hun også. Så vi endte med at side med et lånebevis på mere end vi rent faktisk selv ville gå ud og låne.
Det kan godt være der er mange der ikke tænker sig om inden de køber, men nogle banker er også med til at føre folk bag lyset.
Anmeld