Huskøbere sætter sig for hårdt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Hansen97

Vi har hus og bil og sidder ikke hårdere i det end at vi kan klare begge at komme på dagpenge... sidder i huset for 11000kr i kvartalet...

Vi får og har fået over tiden en højere og højere løn.. meenn... jeg er længe om at begynde at bruge flere penge...

Det er ikke nødvendigt at sætte sin levestandard op 10kr hvis man får 11kr mere i løn..

Jeg elsker at vi har sådan en "elastik" der gør at hvis vi lige vil have et eller andet så kan vi gøre det.. i stedet for at handle dagligvarer de dyreste steder og så videre.. har ikke en nu bil men en udemærket bil.. jeg køber dog aldrig brugte varer, tøj osv men køber bare billigt nyt...

Der er ingen grund til at være skråsikker og satse alt.. altid nemmere at være bagklog..

Men jeg kender da mange hvor det hele ser godt ud, udadtil med stort hus, dyr bil, mærketøj osv.. men de sidder og vender hver eneste 50øre der kommer ind før den skal ud igen.. det gider jeg ikke..

Vi har +30000kr i overskud på budgetkontoen men dem lader vi stå for der kan jo hurtigt ske noget..

Så jeg forstår ikke dem, der bare bruger løs næsten inden de har fået pengene og ikke tager højde for hvad der kan sker og hvad man kan blive nødt til...

Anmeld

10. november 2010

Jibbe

Vi er også forsigtige. Vi har købt et hus vi kan sidde i selvom vi begge er på dagpenge. Det bliver da hårdt men vi kan hvis vi skal. Udover det låner vi ikke penge til istandsættelsen men sparer op istedet. Så tager det lidt længere tid men det er også ok:-)

Anmeld

10. november 2010

Tulle28

Marco2 skriver:

Man kan da ikke leve til hverdag som om man tænker at begge parter skal på dagpenge? Hvorfor ikke leve af de penge man har?

Hvis man har en månedlig indkomst på ca. 100.000 vil jeg da ikke leve mit liv efter at begge skal på dagpenge... Så vil jeg da bruge de penge.

Ag

Vi har begge gode indkomster og sidder til hverdag rimelig godt. Men skulle det ske, at vi begge skulle på dagpenge eller kontanthjælp, så ville vi helt sikkert sidde hårdt i det - og gik vi fra hinaden, ville jeg ikke have råd til at sidde i lejligheden. Sådan er det jo - man køber jo hus eller lejlighed ud fra det beløb man har til rådighed, og hvis det så ændrer sig så er situationen en anden.

Anmeld

10. november 2010

Laulund87

Tulle28 skriver:

Vi har begge gode indkomster og sidder til hverdag rimelig godt. Men skulle det ske, at vi begge skulle på dagpenge eller kontanthjælp, så ville vi helt sikkert sidde hårdt i det - og gik vi fra hinaden, ville jeg ikke have råd til at sidde i lejligheden. Sådan er det jo - man køber jo hus eller lejlighed ud fra det beløb man har til rådighed, og hvis det så ændrer sig så er situationen en anden.

Men i ville kunne blive boende, bare sidde hårdt i det?

Der er jo også noget andet end at måtte sælge eller gå på tvang

Anmeld

10. november 2010

wamse

Vi satte os for hårdt. Vi kunne sagtens have klaret at 1 af os mistede jobbet, men vi mistede begge jobbet samme dag, og mistede lidt over 300.000 i årsindtægt. Det kunne vi på ingen måde spare os ud af.

Anmeld

10. november 2010

CamiRon

Jeg tilslutter mig de fornuftige (efter min mening)

Vi har købt et hus som vi kan sidde i selvom vi begge skulle ende på dagpenge. Min mand er tømrer og er derfor ofte fyret over vinteren, og derved er på dagpenge. Jeg selv er ssa'er og kan jo heller ikke altid være 100% sikker på mit job, selvom det da er ret let at finde et nyt.

Vi talte meget om - da vi skulle købe hus - at vi ikke ville risikere at sidde for stramt i det, så vi kunne blive nødt til at sælge hvis det gik galt. Det vil vi ikke byde os selv og vores børn.

Det kan da godt være at mange syntes man skal tage lidt lettere på det, "for der sker nok ikke noget...", men den holdning er vi bare ikke enige i.

Vi vil også hellere grine ud af små ruder end at græde ud af store.

Anmeld

10. november 2010

Tulle28

Laulund87 skriver:

Men i ville kunne blive boende, bare sidde hårdt i det?

Der er jo også noget andet end at måtte sælge eller gå på tvang

Ja det ville vi. Men ikke hvis vi gik fra hinanden.

Men når man skal låne penge i banken, tager de jo heller ikke udgangspunkt i at man evt. kunne miste sin indkomst - de tager udgangspunkt i den nuværende indkomst og et fastforrentet lån. Så er det da klart at mange kommer i knibe, hvis de mister begge indkomster.

Anmeld

10. november 2010

BabyAnno2012

Herhjemme er det manden som har køt huset, og han har lavet det sådan at han ville kunne sidde her på en dagpengesats også selvom han også har bil og så kommer min indtægt jo ved siden af så vi sidder okay

Anmeld

10. november 2010

Laulund87

Tulle28 skriver:

Ja det ville vi. Men ikke hvis vi gik fra hinanden.

Men når man skal låne penge i banken, tager de jo heller ikke udgangspunkt i at man evt. kunne miste sin indkomst - de tager udgangspunkt i den nuværende indkomst og et fastforrentet lån. Så er det da klart at mange kommer i knibe, hvis de mister begge indkomster.

I vores tilfælde snakkede vi nu meget med dem om hvis vi skulle miste vores arbejde, om vi havde råd alligevel..Det kalder jeg rådgivning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.