Vi har hus og bil og sidder ikke hårdere i det end at vi kan klare begge at komme på dagpenge... sidder i huset for 11000kr i kvartalet...
Vi får og har fået over tiden en højere og højere løn.. meenn... jeg er længe om at begynde at bruge flere penge...
Det er ikke nødvendigt at sætte sin levestandard op 10kr hvis man får 11kr mere i løn..
Jeg elsker at vi har sådan en "elastik" der gør at hvis vi lige vil have et eller andet så kan vi gøre det.. i stedet for at handle dagligvarer de dyreste steder og så videre.. har ikke en nu bil men en udemærket bil.. jeg køber dog aldrig brugte varer, tøj osv men køber bare billigt nyt...
Der er ingen grund til at være skråsikker og satse alt.. altid nemmere at være bagklog..
Men jeg kender da mange hvor det hele ser godt ud, udadtil med stort hus, dyr bil, mærketøj osv.. men de sidder og vender hver eneste 50øre der kommer ind før den skal ud igen.. det gider jeg ikke..
Vi har +30000kr i overskud på budgetkontoen men dem lader vi stå for der kan jo hurtigt ske noget..
Så jeg forstår ikke dem, der bare bruger løs næsten inden de har fået pengene og ikke tager højde for hvad der kan sker og hvad man kan blive nødt til...

Anmeld