Barnets køn - havde I en fornemmelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.328 visninger
42 svar
0 synes godt om
9. november 2010

Chewy

Hej piger,

Ja, som overskriften lyder, havde I så en fornemmelse af, hvilket køn barnet i maven havde/har?

Vi skal til kønsskanning imorgen, og jeg har absolut ingen anelse. Det ene øjeblik tænker jeg "det er en pige" og det næste "det er klart en dreng"... Svinger frem og tilbage, og det er nok egentlig pga påvirkninger fra omverdenen. Altså at folk siger de tror/håber det bliver det ene eller det andet...

Synes bare jeg hører om så mange, der havde en klar moderlig fornemmelse af det, men føler bare slet ikke den er der hos mig.

Hvad følte I piger?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

twinboys

Chewy skriver:

Hej piger,

Ja, som overskriften lyder, havde I så en fornemmelse af, hvilket køn barnet i maven havde/har?

Vi skal til kønsskanning imorgen, og jeg har absolut ingen anelse. Det ene øjeblik tænker jeg "det er en pige" og det næste "det er klart en dreng"... Svinger frem og tilbage, og det er nok egentlig pga påvirkninger fra omverdenen. Altså at folk siger de tror/håber det bliver det ene eller det andet...

Synes bare jeg hører om så mange, der havde en klar moderlig fornemmelse af det, men føler bare slet ikke den er der hos mig.

Hvad følte I piger?

Knus

Jeg var sikker på to drenge og ja jeg fik ret...

1 6 sans måske...

Glæder mig til at høre om din kønsscanning imorgen...

Majbritt

Anmeld

9. november 2010

Dorthe1986

Chewy skriver:

Hej piger,

Hvad følte I piger?

Knus

Hej

Det bliver superspændende med kønsskanningen i morgen Vi finder først ud af det d. 25. november, til MD-skanningen

Men ja jeg har en temmelig klar fornemmelse af at det er en lille pige jeg gemmer på, selvom alle andre - kæresten, søster og veninder er overbeviste om det bliver en dreng

Men jeg tror bare det er en pige, men så længe den er sund og rask

Anmeld

9. november 2010

AnneBJ

I 19 uger var jeg stensikker på det var en pige. Sådan virkelig sikker - som i at baby nærmest blev omtalt hun osv... Et par dage før MD (som skulle finde sted 20+1) drømte jeg, at vi fik en dreng. Der var komplikationer ved fødslen - ved heldigvis ikke hvilke - og selvom jeg insisterede på han skulle hedde Alexander (ikke et navn jeg nogensinde har overvejet - gør det heller ikke nu) ville min kæreste have han skulle hedde Victor, fordi det betyder sejr.. og han fik sin vilje..

Nogle dage senere, til MD, viste vores lille baby sig så at være en dreng... totalt syret oplevelse...

Anmeld

9. november 2010

FruDall

Jeg har aldrig kunnet fornemme barnets køn. Har i 2 af graviditeterne fået kønnet at vide ved scanning.

I min anden graviditet ville jeg overraskes ved fødslen

De første 2 var drenge, den sidste en pige.

Anmeld

9. november 2010

Chewy

Dorthe1986 skriver:

Hej

Det bliver superspændende med kønsskanningen i morgen Vi finder først ud af det d. 25. november, til MD-skanningen

Men ja jeg har en temmelig klar fornemmelse af at det er en lille pige jeg gemmer på, selvom alle andre - kæresten, søster og veninder er overbeviste om det bliver en dreng

Men jeg tror bare det er en pige, men så længe den er sund og rask

Uh, det bliver spændende Dorthe 

Hm, aner virkelig ikke hvad babyhulen gemmer på, men det er selvfølgelig også lige meget så længe h*n er sund og rask

Held og lykke til MD

Anmeld

9. november 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Da jeg ventede Mathilde var jeg overbevist om at det var en pige! Tanken om en dreng strejfede mig slet ikke, da jeg bare var 110% sikker - og inden jeg blev scannet, havde jeg allerede købt det første sæt lyserøde tøj til hende. Nå men 9 mdr. efter kom HUN så!!!

Her anden gang, var jeg ret sikker på - ikke overbevist om, men meget sikker på at det var en dreng. Min kvalme var anderledes, maven voksede anderledes - den var bl.a. mindre end første gang osv osv. Men ud kom endnu en skøn pige!!!

Anmeld

9. november 2010

Chewy

AnneBJ skriver:

I 19 uger var jeg stensikker på det var en pige. Sådan virkelig sikker - som i at baby nærmest blev omtalt hun osv... Et par dage før MD (som skulle finde sted 20+1) drømte jeg, at vi fik en dreng. Der var komplikationer ved fødslen - ved heldigvis ikke hvilke - og selvom jeg insisterede på han skulle hedde Alexander (ikke et navn jeg nogensinde har overvejet - gør det heller ikke nu) ville min kæreste have han skulle hedde Victor, fordi det betyder sejr.. og han fik sin vilje..

Nogle dage senere, til MD, viste vores lille baby sig så at være en dreng... totalt syret oplevelse...

Ej, det var da godt nok vildt! Sådan nogle drømme har jeg slet ikke haft (endnu). Men de kan jo nå at komme, men indtil videre mærker jeg intet. Måske er det også fordi jeg er bange for at tænke på det ene køn frem for det andet - man vil jo bare gerne at barnet er sundt og rask, og lige meget køn er det jo mere end velkommenVil nok ikke virke utaknemmelig, tror jeg er ordet

Anmeld

9. november 2010

Dorthe1986

Chewy skriver:

Uh, det bliver spændende Dorthe 

Hm, aner virkelig ikke hvad babyhulen gemmer på, men det er selvfølgelig også lige meget så længe h*n er sund og rask

Held og lykke til MD

Glæder mig til at høre hvad de fortæller jer, gemmer sig derinde

Ja jeg venter også i spænding på MD synes bare tiden går alt for langsomt

Men jeg må sige at med alle dem, der er overbeviste om at det er en dreng vi venter, så kan jeg nogle gange også tvivle lidt på min fornemmelse Men indtil videre stoler jeg på den, men nu må vi jo se

Og held og lykke til dig også med i morgen

Anmeld

9. november 2010

Chewy

twinboys skriver:

Jeg var sikker på to drenge og ja jeg fik ret...

1 6 sans måske...

Glæder mig til at høre om din kønsscanning imorgen...

Majbritt

Ej, den sans gad jeg virkelig godt have Men omvendt bliver jo også bare det mere overrasket imorgen

Skal nok komme med en update - hvis baby altså vil afsløres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.