Hovedpinepiller i graviditeten....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Missi

DAs mor skriver:

Det har jeg fået at vide er helt bestemt NO GO under graviditet???

Ifølge min læge må jeg godt erstatte treo med hovedepine piller nogen gange da jeg slet ikke optager pernodil pga en fedmeoperation... men om det så er rigtigt kan jeg jo så ikke sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Dictes mor

De snakkede med den læge, som havde nået frem til de resultater i sin phd-afhandling, og han sagde, at der var tale om at man ikke skulle tage mange og overdrive sit forbrug, og at tiltrods for de resultater han havde fundet, så er parcetamol stadig det "bedste" at tage, men det er klart, at man såvidt det er muligt skal holde sig fra det.

Anmeld

8. november 2010

S-anne

Lige med hensyn til Treo så er dette fra medicin.dk/indlægssedlen. Her frarådes det at tage Treo i første trimester+tredje:

"Kombinationspræparater bør generelt undgås i graviditeten. Der er for analgetiske doser data for mange tusinde 1. trimester-eksponerede. De fleste kontrollerede prospektive studier har ikke kunnet påvise en teratogen effekt. For NSAID, inkl. ASA, er der påvist en let øget risiko for spontan abort ved anvendelse i 1. trimester. Acetylsalicylsyre er i lighed med andre NSAID kontraindiceret i 3. trimester.
Coffein i moderate doser har ingen negative effekter på fosteret, men ekscessiv brug bør undgås."

Anmeld

8. november 2010

Faith

Dictes mor skriver:

De snakkede med den læge, som havde nået frem til de resultater i sin phd-afhandling, og han sagde, at der var tale om at man ikke skulle tage mange og overdrive sit forbrug, og at tiltrods for de resultater han havde fundet, så er parcetamol stadig det "bedste" at tage, men det er klart, at man såvidt det er muligt skal holde sig fra det.

Ok det var da en go oplysning!

Anmeld

8. november 2010

quar20

Det syntes jeg er møg uhyggeligt..!! Har gennem min graviditet siden uge 20 døjet med smerter og blærebetændelse og har fået at vide HVERGANG at jeg bare sku tage to panodil om morgen, to panodil til middag og to til aften..!!

Anmeld

8. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg så det ikke selv.... Men min far gjorde, og som den skønne morfar han er ringede han.

Far: Louise jeg ved godt du ikke tror jeg ved det, men mor har sagt at i prøver at få en lille mere, og jeg fortæller kun jeg ved det fordi jeg lige har set at 30% af drengebørn bliver født med misdannelser på deres lille tissemand hvis moren tager smertestillende under graviditeten... Nu ved jeg selvfølgelig ik om andreas har haft held i sprøjten endnu, men du skal altså lige tænke over det ikke??

Hehe... Han er så sød ham min far....

Pga meget meget kraftige smerter i mit bækken fra start til slut i mine graviditeter har jeg taget smaretestillende reglmæssigt un der hele graviditeten. 2 pernodil 4-6 gange i døgnet.... Mine drenges udstyr ser helt alm ud, men ved ikke hvad der mener med misdannelser?? Så tænker jeg jo at det er hvordan det ser ud, og ikke noget med homoner og deres evne til at lave børn senere hen i livet??

Anmeld

8. november 2010

AnneBJ

Hm, jeg tænkte da også lidt "shit" da jeg læste det herinde, men det glæder mig at læse, at det er daglig max dosis i 4 uger det drejer sig om...

Jeg bruger oftest Treo. Nej, det må man godt nok ikke i følge indlægssedlen, men Treo er så mildt, at det er klart at foretrække fremfor fx migrænemedicin som ville være alternativet for mig. Man må ikke bruge Treo de sidste 3 mdr. af graviditeten ifølge indlægssedlen, men jeg spurgte min JM for 4 uger siden, go faktisk igen idag, og hun sagde alt med måde, så bare brug det

Anmeld

8. november 2010

Maria-s

Ja jeg begyndte sgu at tude i morges da jeg hørte det i nyhederne. Både fordi jeg blev vred over at jeg fandme gør alt hvad jeg kan for at få en snud og rask dreng og så kommer DET HER! Og så fordi jeg selvfølgelig bliver nervøs for den lille gut.

Det handler ikke kun om fysiske misdannelser, men også om nedsat fertilitet senere hen i livet, noget som man umiddelbart jo ikke kan se ved fødslen.

men, men, men som flere også skriver herinde, så er der jo mere til sådanne sager end hvad de kan nå at fortælle i medierne i løbet af, ja hvad, 20 - 30 sekunder, så her lige et par artikler jeg synes i skal læse

http://www.skejby.dk/pressen/nyheder/visnyhed?visNyhed=86329

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1447001.ece

De beskriver bl.a at man skal tage paracetamol i en længere periode over 4 uger for at der er mistanke til at der kan være øget risiko for skader, men ja det er da bestemt ikke sjov læsning for jer som skriver at I har taget dem dagligt. Det har i hvert fald fået mig til at tænke og jeg har da en stærk formodning om at der ikke ryger én eneste pille ned resten af min graviditet, uanset hvor stor hovedpine jeg har. Så må jeg jo bare lukke mig inde i et mørkt rum til det forsvinder!.....

Anmeld

8. november 2010

AnneBJ

Maria-s skriver:

og jeg har da en stærk formodning om at der ikke ryger én eneste pille ned resten af min graviditet, uanset hvor stor hovedpine jeg har. Så må jeg jo bare lukke mig inde i et mørkt rum til det forsvinder!.....

Så er vi 2.... Forsøgte ellers at neglicere det lidt i løbet af formiddagen og tænke at de par stykker jeg af og til snupper, nok ingen skade gør.. Men det er jo svært at vide at det gør de muligvis...

Anmeld

8. november 2010

Faith

Maria-s skriver:

Ja jeg begyndte sgu at tude i morges da jeg hørte det i nyhederne. Både fordi jeg blev vred over at jeg fandme gør alt hvad jeg kan for at få en snud og rask dreng og så kommer DET HER! Og så fordi jeg selvfølgelig bliver nervøs for den lille gut.

Det handler ikke kun om fysiske misdannelser, men også om nedsat fertilitet senere hen i livet, noget som man umiddelbart jo ikke kan se ved fødslen.

men, men, men som flere også skriver herinde, så er der jo mere til sådanne sager end hvad de kan nå at fortælle i medierne i løbet af, ja hvad, 20 - 30 sekunder, så her lige et par artikler jeg synes i skal læse

http://www.skejby.dk/pressen/nyheder/visnyhed?visNyhed=86329

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1447001.ece

De beskriver bl.a at man skal tage paracetamol i en længere periode over 4 uger for at der er mistanke til at der kan være øget risiko for skader, men ja det er da bestemt ikke sjov læsning for jer som skriver at I har taget dem dagligt. Det har i hvert fald fået mig til at tænke og jeg har da en stærk formodning om at der ikke ryger én eneste pille ned resten af min graviditet, uanset hvor stor hovedpine jeg har. Så må jeg jo bare lukke mig inde i et mørkt rum til det forsvinder!.....

Ok var ikke klar over at det osse kan påvirke deres fertilitet senere i livet! Det bliver jeg sku da rigtig ked af at høre. Som jeg skrev tidligere så har begge mine drenge brug for en operation i kønsdelene når de blir lidt ældre, pga. en mindre misdannelse. Og jeg har virkelig ikke overdrevet indtaget af hovedpinepiller under graviditeten! Men har lidt af kraftig hovedpine i den første del af graviditeten og lægen sagde at det var helt ok at tage pixex osv, bare man ikke overskred det der stod på æsken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.