Hovedpinepiller i graviditeten....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

otlitrom

Jeg har da taget Pinex i den helt spæde graviditet, pga. overstimuleringen af hormonerne... For det var helt OK, bare jeg ikke tog Ipren/ibumetin etc.. nånå... jJeg tror lige jeg overvejer en ekstra gang, næste gang jeg får ondt et eller andet sted.

Men så igen. Som du skriver er der ikke nævnt noget om mængde. Jeg tænker at man skal have taget max dosis i en lang periode. Men det er jo blot et gæt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Faith

Missi skriver:

Der har jeg så fået afvide af lægen jeg godt må. selvf ikke i større mængder, men sån er det jo med alt smerte stillende

Synes altså osse godt at de ku ha sagt hvor store mængder man skal ha taget for at der er større risiko for misdannelser... Når de bare slynger sådan noget ud, er der jo tusindvis af gravide der bliver nervøse. For hvem har ikke taget et par pinex under graviditeten?

Anmeld

8. november 2010

Faith

kitty skriver:

Jeg har da taget Pinex i den helt spæde graviditet, pga. overstimuleringen af hormonerne... For det var helt OK, bare jeg ikke tog Ipren/ibumetin etc.. nånå... jJeg tror lige jeg overvejer en ekstra gang, næste gang jeg får ondt et eller andet sted.

Men så igen. Som du skriver er der ikke nævnt noget om mængde. Jeg tænker at man skal have taget max dosis i en lang periode. Men det er jo blot et gæt!

Det er osse klart min tanke!

Anmeld

8. november 2010

Chewy

Jeg hørte det også godt, og blev da helt bekymret til at starte med  Er 16+0 og har kun taget et par enkelte hovedpinepiller, men har faktisk ondt i hovedet her til morgen, men det der, fik mig til ikke at tage en pille.

Har så tænkt videre over det, og jeg tror altså ikke, at os der tager en pille i ny og næ, er dem der skader sit barn. Tror nærmere det er dem, der spiser 8 piller om  dagen temmelig ofte. En pille i næ og næ tror jeg altså ikke skader nogen, og ja, så synes jeg hele tiden der kommer undersøgelser frem af en eller anden slags (eks. light produkter til gravide som var fornyligt) og os almindelige mennesker hører kun hvad de siger uden at kunne forholde os kritisk til det. Jeg tror, det er bedst at snakke med sin læge, hvis man er i tvivl. H*n må vide hvad der er bedst, og hvis der er nye relevante undersøgelser på markedet, som har konsekvenser for gravide, så skulle man forvente, at de kendte til dette og tog deres forholdsregler i ordineringen af hovedpinepiller til gravide. 

Så tror vi skal tage de ting, vi hører i medierne med en gran salt - selvfølgelig have respekt for det, men ikke lade os påvirke af alt, hvad de siger. Hvis vi skulle lytte til alt, er der jo stort set ikke noget, vi må

En dejlig mandag til alle

Anmeld

8. november 2010

mortilnoahogmelina

smillaluna skriver:

De sagde ikke noget om hvor store mængder man skal have taget, men kan altså ikke forestille mig at der er større risiko hvis man "bare" har taget et par stykker engang imellem. Det lyder simpelthen for usandsynligt at et par pinex igennem 40 uger kan være skadeligt!

Ja bestemt , det er os det jeg tænker

Men for pokker hvor er der snart mange ting man ikk må synes jeg . 

man burde spærre sig inde døres når man er gravid

Anmeld

8. november 2010

Silas&Mille

Missi skriver:

Der har jeg så fået afvide af lægen jeg godt må. selvf ikke i større mængder, men sån er det jo med alt smerte stillende

Okay... Jeg ville også have taget en Treo for nogle uger siden fordi vi ikke havde andet, men da jeg så læste på pakken lod jeg være
Har dog taget Pinex nogle gange pga ekstrem hovedpine.

Men tror nu heller ikke en enkelt en gang imellem skader

Helt ærligt, hvad må vi egentligt indtage når vi er gravid?
Listen over ting vi ikke 'må' indtage eller bruge er jo nærmest uendelig.
Det vil ikke overraske mig hvis de om et år eller to også finder ud af at gravide ikke må spise frugt og grønt

Anmeld

8. november 2010

Anja

Hørte også om det i radioen og ham der har forsket i det og været med til at lave undersøgelsen sagde, at man mener at der er en større risiko for misdannelser (ca 30 % større), hvis man har taget hovedpinepillerne hver dag i ialt 4 uger i løbet af de første 6 mdr i graviditeten. Det er altså en ret stor mængde!! OG han sagde at han trods undersøgelsen stadig mener, at der ikke sker noget ved at tage et par hovedpinepiller et par gange i løbet af graviditeten, hvis man har stærk hovedpine.

Anmeld

8. november 2010

klmf

Var fandme lige ved at crashe rollator-banden, da jeg hørte det i bilen. Har taget fast panodil 4 gange i døgnet under hele min graviditet Ville godt nok ønske den undersøgelse havde været færdig INDEN, for lægen har jo rådgivet mig ud fra den viden, der var tilgængelig der...

Men var det udelukkende misdannelser på kønsoganerne, der var tale om?? Altyså, hvis de er født med hele udstyret i orden, så er der ingen fare? Eller er der også forstyrrelser i hormondannelsen??

SUUUUUUUUK, ikke en bekymring jeg lige havde brug for

Anmeld

8. november 2010

LinLin

Missi skriver:

Det jeg siger - Treo er et vidundermidel hehe

Men syntes snart ikke man kan gøre noget som gravid uden det på en eller anden måde kan skade barnet...

Det har jeg fået at vide er helt bestemt NO GO under graviditet???

Anmeld

8. november 2010

klmf

Chewy skriver:

Jeg hørte det også godt, og blev da helt bekymret til at starte med  Er 16+0 og har kun taget et par enkelte hovedpinepiller, men har faktisk ondt i hovedet her til morgen, men det der, fik mig til ikke at tage en pille.

Har så tænkt videre over det, og jeg tror altså ikke, at os der tager en pille i ny og næ, er dem der skader sit barn. Tror nærmere det er dem, der spiser 8 piller om  dagen temmelig ofte. En pille i næ og næ tror jeg altså ikke skader nogen, og ja, så synes jeg hele tiden der kommer undersøgelser frem af en eller anden slags (eks. light produkter til gravide som var fornyligt) og os almindelige mennesker hører kun hvad de siger uden at kunne forholde os kritisk til det. Jeg tror, det er bedst at snakke med sin læge, hvis man er i tvivl. H*n må vide hvad der er bedst, og hvis der er nye relevante undersøgelser på markedet, som har konsekvenser for gravide, så skulle man forvente, at de kendte til dette og tog deres forholdsregler i ordineringen af hovedpinepiller til gravide. 

Så tror vi skal tage de ting, vi hører i medierne med en gran salt - selvfølgelig have respekt for det, men ikke lade os påvirke af alt, hvad de siger. Hvis vi skulle lytte til alt, er der jo stort set ikke noget, vi må

En dejlig mandag til alle

Er helt enig, men når undersøgelsen først er færdig nu, har de jo ikke haft mulighed for at rådgive ud fra andet end den tilgængelige viden på det tidspunkt. Jeg har kroniske rygsmerter og har taget fast panodil fire gange i døgnet under hele min graviditet. Et par piller i ny og næ tror jeg ikke på kan gøre ret meget hverken fra eller til, så tror sagtens man kan tage det roligt medmindre man som jeg selv har en kromisk smerteproblematik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.