Hovedpinepiller i graviditeten....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.052 visninger
35 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Faith

Kan give misdannelser på drenges kønsorganer....

Det var lige i Nyhederne her kl 7.00.

Det drejer sig om stoffet Paracetamol som findes i panodil, pinex og pamol bla.

Der er 30% større risiko for misdannelser på drengebørns kønsorganer hvis man har taget hovedpinepiller under graviditeten. De sagde dog ikke noget om i hvor store mængder man skal have taget dem.

Bare lige til orientering.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

signe.

Ja, jeg hørte det også og jeg var rigtig syg under min graviditet(fødte i uge 24) så min læge anbefalede at jeg tog panodiler fordi "det var jo helt uskadeligt!" sikkert vidste han ikke bedre på det givne tidspunkt, men man sidder alligevel lidt med følelsen "NÅ!"

Hasse er født med lyskebrok, og det er rigtig stort og han skal opereres når han bliver større.... det er jo dog ikke til at sige om det er pga. mit panodil indtag (håber jeg IKKE!)

Anmeld

8. november 2010

Missi

Det jeg siger - Treo er et vidundermidel hehe

Men syntes snart ikke man kan gøre noget som gravid uden det på en eller anden måde kan skade barnet...

Anmeld

8. november 2010

henh01

Der er mange forholdsregler efterhånden.. Jeg er nu i uge 39 og har heldigvis ikke spist smertestillende - gør jeg nu meget sjældent, det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange jeg har taget smertestillende i hele mit liv. Men hvad fanden skal man snart gøre hvis man lider af voldsom hovedpine, migræne osv?

Anmeld

8. november 2010

mortilnoahogmelina

Hold da op , ja jeg har heldigvis ikk indtaget store mængder af hovedepinpiller i min graviditet , jeg har dog taget et par stykker fordi lægen jo siger det ikk er skadeligt . 

Og jeg venter en lille dreng  Håber da virkelig ikk han bliver født med misdannelser . 

Men jeg synes sku heller ikk man som gravid kan fortage sig en dyt efterhånden uden at det er skadeligt . 

Anmeld

8. november 2010

Faith

Mor-til-Hasse skriver:

Ja, jeg hørte det også og jeg var rigtig syg under min graviditet(fødte i uge 24) så min læge anbefalede at jeg tog panodiler fordi "det var jo helt uskadeligt!" sikkert vidste han ikke bedre på det givne tidspunkt, men man sidder alligevel lidt med følelsen "NÅ!"

Hasse er født med lyskebrok, og det er rigtig stort og han skal opereres når han bliver større.... det er jo dog ikke til at sige om det er pga. mit panodil indtag (håber jeg IKKE!)

Nej det er da ret tankevækkende..... Vores drenge er født med urinrørene den forkerte vej (svært at forklare), og de skal osse under kniven når de bliver lidt ældre. Jeg tog også pinex af og til under graviditeten pga. kraftig hovedpine, og har altid fået at vide at det er helt uskadeligt

Anmeld

8. november 2010

Faith

henh01 skriver:

Der er mange forholdsregler efterhånden.. Jeg er nu i uge 39 og har heldigvis ikke spist smertestillende - gør jeg nu meget sjældent, det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange jeg har taget smertestillende i hele mit liv. Men hvad fanden skal man snart gøre hvis man lider af voldsom hovedpine, migræne osv?

Ja man kan sku snart ikke gøre noget der IKKE skader fostret synes jeg! De finder hele tiden på noget nyt.

Nej det er da ikke sjovt at lide af migræne så

Anmeld

8. november 2010

Faith

Pernille08 skriver:

Hold da op , ja jeg har heldigvis ikk indtaget store mængder af hovedepinpiller i min graviditet , jeg har dog taget et par stykker fordi lægen jo siger det ikk er skadeligt . 

Og jeg venter en lille dreng  Håber da virkelig ikk han bliver født med misdannelser . 

Men jeg synes sku heller ikk man som gravid kan fortage sig en dyt efterhånden uden at det er skadeligt . 

De sagde ikke noget om hvor store mængder man skal have taget, men kan altså ikke forestille mig at der er større risiko hvis man "bare" har taget et par stykker engang imellem. Det lyder simpelthen for usandsynligt at et par pinex igennem 40 uger kan være skadeligt!

Anmeld

8. november 2010

Silas&Mille

Missi skriver:

Det jeg siger - Treo er et vidundermidel hehe

Men syntes snart ikke man kan gøre noget som gravid uden det på en eller anden måde kan skade barnet...

Jeg vil give dig ret i at man snart ikke må noget når man er gravid.

Men Treo? Dem vi har, står der direkte på pakken man ikke skal tage det under graviditeten

Anmeld

8. november 2010

Missi

Der har jeg så fået afvide af lægen jeg godt må. selvf ikke i større mængder, men sån er det jo med alt smerte stillende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.