nyheder NU!! ang. barnløse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2010

Snefnug1984

smillaluna skriver:

Nej siger ikke at alle pengene skal lægges over på kræftbehandling.... Det var bare kræftbehandling hun brugte som eksempel hende der Venstre-damen i Nyhederne....

Med hensyn til etik så er det en helt anden debat synes jeg. Det er heller ikke alle barnløse det er etisk korrekt at behandle. Der er langt fra nok kontrol med hvem der bliver behandlet på de danske fertilitetsklinikker.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

MamaLook

Jeg tror sq heller ikke, det er helt nemt at være politiker. Besparelser vil ALTID ramme nogen - og er det fair, at det så kun går ud over én befolkningsgruppe denne gang (de barnløse), eller skal det ramme alle (skattestigninger)?        

Jeg kan se ulemper ved begge muligheder, men jeg ser nok flest ulemper ved at lade det gå udover ALLE. De, der ikke er barnløse, har måske andre 'skavanker' at tumle med. F.eks. betaler jeg 1000 kr om måneden for at gå til fysioterapi pga en skade, jeg pådrog mig i militæret pga. dårlige forhold - jeg fik ingen erstatning, og jeg får ingen ekstra tilskud (jeg ved godt, man får tilskud, men det er ikke meget). De penge er jeg nødt til at betale, jeg ville ikke kunne fungere uden.  

Ville det være bedre, hvis man så gør ligesom i sverige (var det vist) og laver en tilskudsordning?

Jeg håber ikke, jeg støder nogen ved dette indlæg - jeg kan se situationen fra begge sider - men jeg ved bare ik, hvad jeg synes er mest retfærdigt.

Anmeld

7. november 2010

Faith

Mirakelix skriver:

Jeg tror sq heller ikke, det er helt nemt at være politiker. Besparelser vil ALTID ramme nogen - og er det fair, at det så kun går ud over én befolkningsgruppe denne gang (de barnløse), eller skal det ramme alle (skattestigninger)?        

Jeg kan se fordele og ulemper ved begge muligheder, men jeg ser nok flest ulemper ved at lade det gå udover ALLE. De, der ikke er barnløse, har måske andre 'skavanker' at tumle med. F.eks. betaler jeg 1000 kr om måneden for at gå til fysioterapi pga en skade, jeg pådrog mig i militæret pga. dårlige forhold - jeg fik ingen erstatning, og jeg får ingen ekstra tilskud (jeg ved godt, man får tilskud, men det er ikke meget). De penge er jeg nødt til at betale, jeg ville ikke kunne fungere uden.  

Ville det være bedre, hvis man så gør ligesom i sverige (var det vist) og laver en tilskudsordning?

Jeg håber ikke, jeg støder nogen ved dette indlæg - jeg kan se situationen fra begge sider - men jeg ved bare ik, hvad jeg synes er mest retfærdigt.

Er helt enig med dig.... Det er simpelthen UMULIGT at gøre alle tilfredse. Der vil altid være nogen det går ud over og nogen der føler sig uretfærdigt behandlet. Gid det ikke skulle være sådan, men tror aldrig det ændrer sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.