nyheder NU!! ang. barnløse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
32 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

det kommer her i engang på tv2
nyhederne er startet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Moderator

regeringen skal sparer 200 mio

det kommer nemt til at koste 30 - 60.000 kr siger de.

Der er et eksempel på prisen

Medicin 26.362 kr
Behandling 38.000
I alt 64.361

Overlæge fra skejby udtalte at hvis der kom betaling kommer de ikke i behandling folk har ikke råd.

ca. 6000 børn hvert år kommer til via hjælp.

Who bliver også nævnt.
Altså det ER en sygdom.

en fra venstre der hedder Birgitte. forsvarer det.
HUn snakker og snakker bla bla.

Der kom fra værten at så kunne alle også bare betale for at føde.
Men det var også en risiko siger hende Birgitte.

Hende helle der er ufrivillig barnløse.
Hun holder på at det er en sygdom, cyster, sæd kvalitet. osv osv. man kan ikke sætte det sort og hvidt op.

De rige kan få børn og de "fattige" kan ikke. som Værten sætter det op. og kan kun være enig.

hun vil ikke svare på at der er flere ting vi også betaler via skatten. Hun kommer med så tåbeligt et eksempelt som briller og det skal hende birgitte jo selv betale

Bliver SÅ VRED!!!

Anmeld

7. november 2010

Faith

MEGET spændende debat! Men for filan hvor er den svær altså. For kan sku se hvad de begge to mener, og kan ikke sige hvem af dem der har mest ret. Det er jo en sag hvor man ALDRIG nogensinde vil opnå enighed!

Anmeld

7. november 2010

Snefnug1984

Ja de kan sgu godt smide deres "det -kommer -kun -til- at- koste- 1800- kr.- pr.- forsøg- og- det- burde- ALLE- barnløse- jo- have- råd- til" ad h***** til Men ja, lad os da begynde at sammenligne det at få børn med at gå ind og købe briller - kæft altså...

Anmeld

7. november 2010

Faith

SolsikkeBlomst skriver:

Ja de kan sgu godt smide deres "det -kommer -kun -til- at- koste- 1800- kr.- pr.- forsøg- og- det- burde- ALLE- barnløse- jo- have- råd- til" ad h***** til Men ja, lad os da begynde at sammenligne det at få børn med at gå ind og købe briller - kæft altså...

Ja verdens lammeste sammenligning

Anmeld

7. november 2010

Moderator

jamen de skyder jo sig selv i foden!!!!

Det kan godt være det ikke påvirker os barnløse på arbejdsmarkedet ENDNU!
Men jo længere vi går og slåsser med det, om vi enten ikke kan,  selv skal betale ( og spare alle de penge op) Ja så kommer det til at påvirke os psykisk.
Vi kan ende hos psykolog, gå ned med flaget og ikke kunne stå til rådighed på arbejdsmarkedet længere

Jeg bliver virkelig virkelig SÅ VRED!

Anmeld

7. november 2010

Faith

Kruse90 skriver:

Men jo længere vi går og slåsser med det, om vi enten ikke kan,  selv skal betale ( og spare alle de penge op) Ja så kommer det til at påvirke os psykisk.
Vi kan ende hos psykolog, gå ned med flaget og ikke kunne stå til rådighed på arbejdsmarkedet længere

Jeg er HELT enig med dig i at det er mega uretfærdigt at det skal til at koste penge at blive behandlet for barnløshed.... Men det giver altså bare mening når hun siger at der skal spares 200 mio kr, og at de penge altså bare ikke kan tages fra steder i sundhedssektoren hvor det handler om liv eller død, fks. kræft. Jo infertilitet er en sygdom , men den er altså ikke livstruende.

Anmeld

7. november 2010

LISBETH:-)

Kruse90 skriver:

Lige det sad manden og jeg også og talte om da vi så det. Man kan tydeligt hører at hun ikke ved hvad hun snakker om. Jeg har måtte bede om fri fra mit job hver gang jeg har skulle til noget med undersøgelse, insiminering osv osv. Det er altså omkring 3-7 gange pr. behandling og jeg har været igennem 11 behandlinger. Lav lige det regnstykke og sig at det ikke er gået ud over mit arbejde, jeg er ikke sikker på at min chef er enig. Derud over kommer nettop det psykiske som OGSÅ påvirker så meget at man slet ikke er til stede, og endelig er der de kære homoner som i mit tilfælde har givet samtlige bivirkninger hvilket har resulteret i et utal af sygedage og dage hvor jeg bare slet slet ikke har været der psykisk kun fysisk. Men nej det er slet ikke gået ud over mit arbejde

Anmeld

7. november 2010

LISBETH:-)

smillaluna skriver:

Jeg er HELT enig med dig i at det er mega uretfærdigt at det skal til at koste penge at blive behandlet for barnløshed.... Men det giver altså bare mening når hun siger at der skal spares 200 mio kr, og at de penge altså bare ikke kan tages fra steder i sundhedssektoren hvor det handler om liv eller død, fks. kræft. Jo infertilitet er en sygdom , men den er altså ikke livstruende.

Det er der da masser af ting der bliver betalt for som ikke er.

F.eks får man gratis laserbehandlet sine øjne hvis man har mere end en vis +/- det er da heller ikke livstruende, tilskud til hørerapparater osv osv man kan bare ikke lege gud og bestemme hvem der fortjener det mere end andre. En sygdom er en sygdom og skal alle behandles lige uanset hvad. Vi betaler det samme i skat som alle andre.

Anmeld

7. november 2010

Snefnug1984

De vil jo tydeligvis hellere bruge penge på dårlige knæ, springfinger osv., fremfor at sikre velfærdets fremtid. Det er trods alt vores børn de skal leve af fremover..!!! Men de er jo gode til at trampe på dem der allerede ligger ned De kunne jo starte med at fjerne tilskudet til sygeforsikringerne - Vores samfund er på vej til at blive et mini USA....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.