smillaluna skriver:
Det gør det da osse at folk dør af kræft som 20 årige.... Jeg arbejder på en kræftafdeling og lige inden jeg gik på barsel var der en 18 årig knægt der døde deroppe. Og har et familiemedlem der døde af kræft som 7 årig.
Det eneste jeg siger er bare at infertilitet IKKE er en livstruende sygdom, og det er i mine øjne klart at man vælger at spare der i forhold til kræftbehandling. Siger IKKE at det er retfærdigt.
Ja det har du da ret i, men hvordan skal vi så sikre, at vores samfund ikke daler i forhold til fødselstallet?
Og nu er det altid kræft man sammeligner med i forhold til, hvad der er vigtigst at behandle, når denne debat er oppe. Men kræftbehandlingen er vel individuel - jeg mener, at det er jo ikke ALLE kræfttilfælde der er etisk korrekte at bruge ressourcer på?... men hvad så med alt det andet som heller ikke er livstruende? Skal man så også fjerne "behandlingsgarantien" dér og indføre brugerbetaling fx. på fedmeoperationer og så lægge pengene over til fx. kræftdelen?
Kræft er en meget grusom sygdom og jeg har selv mistet en del familie til den, men hvis man ser på hvad der er vigtigst - at behandle en mand på fx. 70 år med lungekræft eller sikre flere børn i samfundet og dermed fremtiden?
Ved godt man ik kan sætte det så firkantet op, men prøver bare at se tingene fra forskellige vinkler og hvad der er "vigtigst".
Anmeld