Eliza/lykke skriver:
Elizabeth er 6 mrd., og startede i VS i mandags. Første to dage gik ikke så godt. Men onsdag gik super, og torsdag endnu bedre - hun var der alene en hel dag. Fredag, i dag er indtil videre gået super.
De siger, at Elizabeth faktisk allerede er kørt ind nu, hvis hun fortsætter således i næsten uge også. De siger, at hun er en meget trygt barn med tillid til andre mennesker. Hun er nem, og der er ikke så meget med hende. Hun virker også selv meget glad for at komme derned. Hun ligner en flækket træsko i hovedet
(altså griner), hver gang hun ser de andre børn og en bestemt uro dernede.
MENNNNNNNNNNNNNNNNN så kommer vi til mor her. Jeg har det SÅ dårligt. Jeg valgte selv at starte job tidligt, og jeg var helt sikker på, at det kunne jeg sagtens klare - altså at afleverer hende. Men jeg synes det er MEGA hårdt! Jeg kunne græde lige nu.
Jeg kan ikke forstå de følelser, jeg har. Hvad med jer? Er jeg den eneste, som er delt i to?
Lone
Jeg afleverede selv så "tidligt"... Det var helt perfekt for min datter, og hun blev kørt ind på næjagtig samme måde som du forklarer.. Har aldrig fortrudt det...
lad mig spørge dig: Er din datter tilfreds? er hun glad?
hvis ja (som jeg er sikker på): hvorfor så ha dårlig samvittighed? Din datter har det godt... det er det vigtigste..
Grunden til den dårlige samvittighed gætter jeg på er på grund af at du sidder med en følelse af at du *burde* gå hjemme med hende og først aflevere hende senere... Det det handler om her, er at *burde* handle ud efter hvad der er bedst i jeres situation, gøre de ting der gør din datter glad...
er det bedste i jeres situatuation at du aflevere nu, så er det sådan det er.. så er det jo lige meget at naboens barn og mor/far har bedst/mest lyst af at blive hjemme til barnet er ældre..
Når din datter nu er glad for at være derovre så er der absolut ingen grund til dårlig samvittighed af nogen art.. (!) Du får af vide at hun er nem og hun stoler på folk.. det er da virkelig en god ting at kunne... at kunne stole på andre mennesker i den alder er da helt sikkert et sundhedstegn.. det er desuden også et tegn på at dagplejemoren er et fantastisk menneske og er rigtig god ved din datter..
Det handler om hvordan man ser på tingene... I gamle dage blev børnene afleveret allerede i løbet af den første mdr... så kom moren og ammede i løbet af dagen... dengang varr det normalt.. Det er "normalt" i dag at aflevere sit barn når det er omkring 10 mdr (mener jeg), men at du vælger at gøre det før er DIT valg.. Din datter får noget som naboens barn måske ikke får, og omvendt.. og sådan vil det altid være...
Du bestemmer selv om du vil ha dårlig samvittighed.. men jeg vil sige at det *burde* du ikke ha.. ;-) for der er ingen grund til det.. Det er jo ikke fordi du fravælger din datter fremfor jobbet... men det er nu altså bare ikke alle kvinder der er med på den der med at gå hjemme så længe som mange gør, der er kvinder der har det lige så godt hvis ikke bedre ved at komme ud i verden og ud på sit arbejde..
Håber din dårlige samvittighed forsvinder... og DET kan du lade den gøre med GOD samvittighed.. :-)
Knus fra Laura's mor - der er træt af at vi burde dit og burde dat...