Nu vil jeg lade biblen svare for sig selv:
De dødes tilstand:
Prædikerne 9:5,10 - De levende ved nemlig at de skal dø. Men de døde ved slet ingenting. og til dem er der ikke længere nogen løn, for mindet om dem er glemt. Alt hvad din hånd finder at gøre, gør det med den kraft du har, for der er hverken virksomhed eller planlægning eller kundskab eller visdom i sheol hvor du går hen. (Sheol er en bibelsk betegnelse for menneskehedens fælles grav)
Salme 146:4 Hans ånd går bort, han vender tilbage til den jord han er kommet fra, samme dag går hans tanker til grunde.
Hvorfor vi dør:
1 Mosebog 2:16,17 - Endvidere gav Jehova Gud mennesket dette påbud: "af alle træer i haven kan du frit spise. Men træet til kundskab om godt og ondt må du ikke spise af, for den dag du spiser af det skal du visselig dø." (Adam og Eva spiste af træets frugter)
Romerne 5:12 Derfor, ligesom synden kom ind i verden gennem ét menneske, og døden gennem synden, og døden således trængte igennem til alle mennesker fordi de alle havde syndet.
Hvad biblen lover om døden:
Esajas 25:8 Han vil opsluge døden for bestandig, og den suveræne Herre, Jehova, vil tørre tårene af alle ansigter. Og sit folks forsmædelse fjerner han fra hele jorden, for jehova har selv udtalt det. (vores forsmædelse er vores ufuldkommenhed, og resultatet af vores ufuldkommenhed)
Åbenbaringen 21:4 Og han vil tørre hver tåre af deres øjne, og døden skal ikke være mere, heller ikke sorg eller skrig eller smerte skal være mere. Det som var før er forsvundet. (Behøver jeg kommentere det her skrifted, det smukt i sig selv, og meget malene)
Hvad du skrev:
Du lagde ud med 1. Korintherbrev 15:26 hvor der står - Den sidste fjende der tilintetgøres, er døden. (Det er en del af en sammenhæng, om det rige Jehova lover sit folk, at døden vil blive fjernet)
Mit syn:
Det er hvad jeg tror på, at biblen har svaret på alt, der har med vores liv at gøre her på jorden. At der er en kærlig gud som tænker på os, og har en plan med det der sker. At livet ikke er for ingenting. At der er en mening med livet.
Jeg ved der er mange der ikke er enige med biblens læresætninger, synes bare det er vigtigt at bruge biblen på den rigtige måde.
håber det kunne bruges.
mvh Fru. Skovrup