Hvad sker der efter døden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.928 visninger
41 svar
0 synes godt om
5. november 2010

twinboys

Manden med leen kom på besøg … Døden er beskrevet på mange grumme måder. Bibelen kalder døden for en fjende (1. Korintherbrev 15:26) og den må nok rettelig betegnes som sådan så længe mennesket har et godt helbred og befinder sig i gode omgivelser. Under disse omstændigheder har vi mennesker et ønske om at leve - ikke om at dø! Forestil dig at du i dag skulle fastsætte din egen dødsdato … en ubehagelig tanke! Vi ønsker at leve ikke at dø!

Men hvad sker helt konkret med et menneske, når det dør? Er det rigtigt at en del af mennesket lever videre i flere dage efter dødens indtrædelse? Mennesker som har oplevet et hjertestop under en operation og dermed været klinisk døde fortæller nogle gange om fantastiske oplevelser forbundet livets afslutning. Hvordan forklarer videnskaben den slags oplevelser?

Vi ser nærmere på, hvad der konkret sker med et mennesker, når det dør.

8 minutter efter hjertets sidste slag begynder cellerne at dø i stort antal. Mange af cellerne vil sprænges og ødelægges. Men livet fortsætter efter døden … Dette er et faktum! De mange bakterier i kroppen starter en række processer, som bl.a. forårsager forrådnelse.

Danmarks Radio har på deres hjemmeside beskæftiget sig med de mange processer, som det døde legeme gennemgår. Mange myter sættes til vægs mens andre bekræftes.

Mennesker som har været klinisk døde har senere gengivet meget enslydende beretninger om, hvordan de bevægede sig mod lyset for enden af en tunnel. Alt var smukt og fredfyldt. Musikken var behagelig. Men netop som enden af tunnellen var ved at blive nået, blev personen revet tilbage til operationsbordet for at fortsætte sit lv.

Bibelen gengiver ikke tilsvarende beretninger fra de personer som den omtaler blev oprejst fra de døde. Faktisk indeholder den ingen beskrivelser af, hvad Lazarus oplevede de fire døgn hvor han var død.

Hvad tror du der sker efter døden???

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

nvm

jeg tror på liv efter døden.... og tror på at der findes mere mellem himmel og jord...

som nik og jay synger : NÅR ET LYS SLUKKES, TÆNDES DER ET NYT... det tror jeg på

Anmeld

5. november 2010

wamse

nvm skriver:

jeg tror på liv efter døden.... og tror på at der findes mere mellem himmel og jord...

som nik og jay synger : NÅR ET LYS SLUKKES, TÆNDES DER ET NYT... det tror jeg på

Helt enig

Anmeld

5. november 2010

Pia.

God weekend til dig også...

Ja her blev jeg da "tabt på gulvet"... sådan noget kan jeg slet ikke sætte mig ind i... Aner ikke hvad der sker og ønsker heller ikke at vide det... Jeg frygter døden og håber aldrig det sker (det ved jeg jo det gør - det er det eneste jeg kan vide mig 100% sikker på) den tanke er bare så Uhhhh....

Anmeld

5. november 2010

twinboys

nvm skriver:

Weee Nik & Jay jeg tror nemlig også på det...

Men rart at høre hvad andre tror???

Majbritt

Anmeld

5. november 2010

LouiseNielsen

Jeg tænker tit, ja ja fint nok... Når vi dør bliver vi begravet eller brændt også er det ligesom det.....

Men det er bare får hårdt og for kynisk og det har jeg det rigtig rigtig svært ved at tro på kan ske for gode mennesker...

Jeg har selv mistet to personer her i livet, som jeg for alt i verden ikke ønsker at tænke på bare er røgnet op i graven... Min elskede farmor, som jeg aldrig vil glemme men altid vil elske. Og min lillebror som jeg i 9 mdr glædede mig til at skulle møde, men desværre kun fik lov at se på billeder efter hans begravelse.... Min lillebror nåede aldrig at opleve livet, så derfor håber jeg på at han er derude et eller andet sted, og er med os i vores liv alligevel...

Da Nicklas (min søn) blev født, var det fuldstændig som at se min lillebror. De to som spæd var som to dråber vand. Hvilket var rigtig hårdt for min far at se, men han har valgt at tro på at der er noget af vores døde lille stjerne født i Nicklas.... Måske total tåbeligt at tro på, men smukkere end at tro på han er rådnet op i jorden...

Min farmor døde i en alder af 58 år af kræftt.... Hun havde levet med sygdommen rigtig længe, men havde bedt sig fri for behandling. Derudover havde hun gået med det for sig selv, ikke engang min farfar viste at hun havde kræft.... Vi kunne dog alle mærke at hun blev mere og mere afkraftet og en dag tog min far ned til min farmors læge og bedte om hjælp. Han brød dengang hans tavshedspligt og fortalte min far at hun havde kræft, og uden behandling ville hun dø inden for meget kort tid... Og det gjorde hun 3 dage efter!!! Jeg er aldrig kommet mig over hendes død, og vil aldrig komme mig over det... Jeg græder ofte, meget ofte over savnet af hende... Men hvormed alting er, så kommer der af og til nogen tegn som får mig til at tro på hun sidder derude et sted ig følger med i alt hvad jeg foretager mig....

Så ja, alt i alt, jeg tror for min egen skyld på at der er et liv efter døden....

Anmeld

5. november 2010

twinboys

Pia. skriver:

God weekend til dig også...

Ja her blev jeg da "tabt på gulvet"... sådan noget kan jeg slet ikke sætte mig ind i... Aner ikke hvad der sker og ønsker heller ikke at vide det... Jeg frygter døden og håber aldrig det sker (det ved jeg jo det gør - det er det eneste jeg kan vide mig 100% sikker på) den tanke er bare så Uhhhh....

Jeg bryder mig heller ikke om den tanke, men mon ikke bare man skal leve livet så længe vi kan???

Majbritt

Anmeld

5. november 2010

nvm

twinboys skriver:

Weee Nik & Jay jeg tror nemlig også på det...

Men rart at høre hvad andre tror???

Majbritt

ja det virkelig alletiders sang synes jeg

Anmeld

5. november 2010

twinboys

LouiseNielsen skriver:

Jeg tænker tit, ja ja fint nok... Når vi dør bliver vi begravet eller brændt også er det ligesom det.....

Men det er bare får hårdt og for kynisk og det har jeg det rigtig rigtig svært ved at tro på kan ske for gode mennesker...

Jeg har selv mistet to personer her i livet, som jeg for alt i verden ikke ønsker at tænke på bare er røgnet op i graven... Min elskede farmor, som jeg aldrig vil glemme men altid vil elske. Og min lillebror som jeg i 9 mdr glædede mig til at skulle møde, men desværre kun fik lov at se på billeder efter hans begravelse.... Min lillebror nåede aldrig at opleve livet, så derfor håber jeg på at han er derude et eller andet sted, og er med os i vores liv alligevel...

Da Nicklas (min søn) blev født, var det fuldstændig som at se min lillebror. De to som spæd var som to dråber vand. Hvilket var rigtig hårdt for min far at se, men han har valgt at tro på at der er noget af vores døde lille stjerne født i Nicklas.... Måske total tåbeligt at tro på, men smukkere end at tro på han er rådnet op i jorden...

Min farmor døde i en alder af 58 år af kræftt.... Hun havde levet med sygdommen rigtig længe, men havde bedt sig fri for behandling. Derudover havde hun gået med det for sig selv, ikke engang min farfar viste at hun havde kræft.... Vi kunne dog alle mærke at hun blev mere og mere afkraftet og en dag tog min far ned til min farmors læge og bedte om hjælp. Han brød dengang hans tavshedspligt og fortalte min far at hun havde kræft, og uden behandling ville hun dø inden for meget kort tid... Og det gjorde hun 3 dage efter!!! Jeg er aldrig kommet mig over hendes død, og vil aldrig komme mig over det... Jeg græder ofte, meget ofte over savnet af hende... Men hvormed alting er, så kommer der af og til nogen tegn som får mig til at tro på hun sidder derude et sted ig følger med i alt hvad jeg foretager mig....

Så ja, alt i alt, jeg tror for min egen skyld på at der er et liv efter døden....

Bliver helt tom for ord... får kvalme og en sten fylder i min mave... Hvor er det rigtig godt skrevet og så smukt med din lillebror og din søn...

Nej at miste gør ondt og man vil altid savne

Majbritt

Anmeld

5. november 2010

twinboys

nvm skriver:

ja det virkelig alletiders sang synes jeg

Speedometeret op til 65,
Han kører gennem en mindre by.
Asfalten er våd, hans Benz er forholdsvis ny.
Et Rolex-ur bevidner om en sund økonomi.
Han dufter some han skal, hans hår er sat tilbage med gele.
Han er en god mand, typen de fleste kan li',
men hvor han får sine penge fra, er det de færreste der ved.
Det er det hurtige liv, livet i overhalingsbanen,
der hvor folk kommer og går, der hvor man sjælendt ser hinanden.
Der hvor de største dromme, bli'r til virkelighed.
Der hvor nogen når skyerne og andre falder ned.
Der hvor han mistede fodfæstet, og kom ud i noget rod.
Der hvor han havnede i et spil, som han aldrig helt forstod.
Gaderne bli'r mindre nu, han skruer op for sin yndlings sang.
En halvtømt flaske vodka under sædet ved siden af ham.
Et ekstra tryk på speederen han ser ikk' for godt ud.
En tåre triller ned af venstre kind i takt med regnen går.
Hans hovede(Oh).
Alt for høj promille i blodet, alt for mange tanker i hovedet.
Rødt lys han ser ikke noget, bremseren i bund.
Han knækker, han lukker øjnene, han ved hvor det ender.
Hører et brag, og lyset forsvinder.

En helt normal dag, et helt specielt liv,
der forsvinder på et øjeblik,
men jeg tror på at, når ét lys slukkes,
så tændes der et nyt.
så tændes der et nyt.

I dag har hun det faktisk næsten helt godt.
Hun er selv overrasket, for i så lang tid har hendes liv været helt fuck'd.
Siden hendes mand forlod hende, for et par år siden,
hvor hun blev vejet for en yngre kvinde, med i dag dufter alt anerledes.
Lidt lys og humør, så hun får en manicure, og går til frisøren,
og da hun forlader shoppen, ringer hendes mobil,
det er hendes datter, der har noget fantastisk at fortælle.
Så det mødes i kongens have, og omfavner hinanden,
for mor og datter, har virkelig savnet hinanden.
Og fra bænken under træerne på aléen,
beslutter de sig for at snakke videre på caféen.
Og de går, ud af porten og ud på gaden,
og de er tæt omslynget for der er koldt i købstaden,
og datterens kæreste ringer, han slutter sig til dem,
og hun føler sig helt ung igen, og hun går der i midten.
Næsten ved caféen, da hun møder en veninde,
og siger til de andre, de bare kan vente derinde,
det er sidste hun når at sige til dem,
før en bil smadrer over for rødt, direkte ind i hende.

så tændes der et nyt.
så tændes der et nyt.

Da manden i 30'erne, træder ind i sit hjem.
Foran ham venter konen på en tiltrængt weekend.
Hans ansigt bærer præg af at hans grå person er hård,
Han er falkredder, på 10'ende år.
Han sætter sig ved middagsbordet og virker virkelig træt,
han rører ikke sin vin, og nipper kun til sin yndlingsret.
Hun spørger ham forsigtigt: ''Skat, er der noget galt?''.
Han kigger ned og mumler: ''Hmm, alt er ved helt normalt''.
Men hun kender ham alt for godt, så hun spørger ham igen.
Og denne gang bryder han sammen, og siger med gråd i stemmen:
''ET forfærdeligt uheld, 3 døde, en bil i brand,
en ung mand, hans kæreste og deres ufødte barn''.
Hun rejser sig op, hun holder om ham, og trøster ham,
for hun kan mærke at det her virkelig har rystet ham.
Men pludselig afbrydes de af en barnestemme, der siger:
''Mor, hvorfor græder far? Far se her''.
De vender sig om, og de kan ikk' lade være at smile.
Der står deres 5-årige søn med maling over det hele.
Han har en tegning i hånden, han siger: ''Far du må få den''.
Den forestiller deres familie, og en sol der skinner på dem.

så tændes der et nyt.
så tændes der et nyt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.