Hvad sker der efter døden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

nvm

twinboys skriver:

Speedometeret op til 65,
Han kører gennem en mindre by.
Asfalten er våd, hans Benz er forholdsvis ny.
Et Rolex-ur bevidner om en sund økonomi.
Han dufter some han skal, hans hår er sat tilbage med gele.
Han er en god mand, typen de fleste kan li',
men hvor han får sine penge fra, er det de færreste der ved.
Det er det hurtige liv, livet i overhalingsbanen,
der hvor folk kommer og går, der hvor man sjælendt ser hinanden.
Der hvor de største dromme, bli'r til virkelighed.
Der hvor nogen når skyerne og andre falder ned.
Der hvor han mistede fodfæstet, og kom ud i noget rod.
Der hvor han havnede i et spil, som han aldrig helt forstod.
Gaderne bli'r mindre nu, han skruer op for sin yndlings sang.
En halvtømt flaske vodka under sædet ved siden af ham.
Et ekstra tryk på speederen han ser ikk' for godt ud.
En tåre triller ned af venstre kind i takt med regnen går.
Hans hovede(Oh).
Alt for høj promille i blodet, alt for mange tanker i hovedet.
Rødt lys han ser ikke noget, bremseren i bund.
Han knækker, han lukker øjnene, han ved hvor det ender.
Hører et brag, og lyset forsvinder.

En helt normal dag, et helt specielt liv,
der forsvinder på et øjeblik,
men jeg tror på at, når ét lys slukkes,
så tændes der et nyt.
så tændes der et nyt.

I dag har hun det faktisk næsten helt godt.
Hun er selv overrasket, for i så lang tid har hendes liv været helt fuck'd.
Siden hendes mand forlod hende, for et par år siden,
hvor hun blev vejet for en yngre kvinde, med i dag dufter alt anerledes.
Lidt lys og humør, så hun får en manicure, og går til frisøren,
og da hun forlader shoppen, ringer hendes mobil,
det er hendes datter, der har noget fantastisk at fortælle.
Så det mødes i kongens have, og omfavner hinanden,
for mor og datter, har virkelig savnet hinanden.
Og fra bænken under træerne på aléen,
beslutter de sig for at snakke videre på caféen.
Og de går, ud af porten og ud på gaden,
og de er tæt omslynget for der er koldt i købstaden,
og datterens kæreste ringer, han slutter sig til dem,
og hun føler sig helt ung igen, og hun går der i midten.
Næsten ved caféen, da hun møder en veninde,
og siger til de andre, de bare kan vente derinde,
det er sidste hun når at sige til dem,
før en bil smadrer over for rødt, direkte ind i hende.

så tændes der et nyt.
så tændes der et nyt.

Da manden i 30'erne, træder ind i sit hjem.
Foran ham venter konen på en tiltrængt weekend.
Hans ansigt bærer præg af at hans grå person er hård,
Han er falkredder, på 10'ende år.
Han sætter sig ved middagsbordet og virker virkelig træt,
han rører ikke sin vin, og nipper kun til sin yndlingsret.
Hun spørger ham forsigtigt: ''Skat, er der noget galt?''.
Han kigger ned og mumler: ''Hmm, alt er ved helt normalt''.
Men hun kender ham alt for godt, så hun spørger ham igen.
Og denne gang bryder han sammen, og siger med gråd i stemmen:
''ET forfærdeligt uheld, 3 døde, en bil i brand,
en ung mand, hans kæreste og deres ufødte barn''.
Hun rejser sig op, hun holder om ham, og trøster ham,
for hun kan mærke at det her virkelig har rystet ham.
Men pludselig afbrydes de af en barnestemme, der siger:
''Mor, hvorfor græder far? Far se her''.
De vender sig om, og de kan ikk' lade være at smile.
Der står deres 5-årige søn med maling over det hele.
Han har en tegning i hånden, han siger: ''Far du må få den''.
Den forestiller deres familie, og en sol der skinner på dem.

så tændes der et nyt.
så tændes der et nyt.

sååå godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Frk. Himmelblå

twinboys skriver:

Manden med leen kom på besøg … Døden er beskrevet på mange grumme måder. Bibelen kalder døden for en fjende (1. Korintherbrev 15:26) og den må nok rettelig betegnes som sådan så længe mennesket har et godt helbred og befinder sig i gode omgivelser. Under disse omstændigheder har vi mennesker et ønske om at leve - ikke om at dø! Forestil dig at du i dag skulle fastsætte din egen dødsdato … en ubehagelig tanke! Vi ønsker at leve ikke at dø!

Men hvad sker helt konkret med et menneske, når det dør? Er det rigtigt at en del af mennesket lever videre i flere dage efter dødens indtrædelse? Mennesker som har oplevet et hjertestop under en operation og dermed været klinisk døde fortæller nogle gange om fantastiske oplevelser forbundet livets afslutning. Hvordan forklarer videnskaben den slags oplevelser?

Vi ser nærmere på, hvad der konkret sker med et mennesker, når det dør.

8 minutter efter hjertets sidste slag begynder cellerne at dø i stort antal. Mange af cellerne vil sprænges og ødelægges. Men livet fortsætter efter døden … Dette er et faktum! De mange bakterier i kroppen starter en række processer, som bl.a. forårsager forrådnelse.

Danmarks Radio har på deres hjemmeside beskæftiget sig med de mange processer, som det døde legeme gennemgår. Mange myter sættes til vægs mens andre bekræftes.

Mennesker som har været klinisk døde har senere gengivet meget enslydende beretninger om, hvordan de bevægede sig mod lyset for enden af en tunnel. Alt var smukt og fredfyldt. Musikken var behagelig. Men netop som enden af tunnellen var ved at blive nået, blev personen revet tilbage til operationsbordet for at fortsætte sit lv.

Bibelen gengiver ikke tilsvarende beretninger fra de personer som den omtaler blev oprejst fra de døde. Faktisk indeholder den ingen beskrivelser af, hvad Lazarus oplevede de fire døgn hvor han var død.

Hvad tror du der sker efter døden???

Majbritt

Jeg synes, det er så let at forholde sig til, hvis man ser det sådan her:

Vi har alle allerede oplevet døden i en evighed. Nemlig før vi blev født. Og samme ikke-tilstand vender vi tilbage til, efter vi er døde. Og "så vidt jeg husker", var det da heller ikke så slemt .

Anmeld

5. november 2010

TbCp

Jeg er absolut ikke troende!

Men jeg ønsker at der er et liv efter døden så jeg har mulighed for at gense de elskede mennesker jeg har mistet.

Anmeld

5. november 2010

twinboys

TbCp skriver:

Jeg er absolut ikke troende!

Men jeg ønsker at der er et liv efter døden så jeg har mulighed for at gense de elskede mennesker jeg har mistet.

Det ønsker jeg også--..

Anmeld

5. november 2010

Lone Jakobsen

tror og håber på et liv i himlen

Anmeld

5. november 2010

Nemesis

Jeg er sikker på døden er en ny begyndelse. Jeg tror også der er mere mellem himmel og jord.

Jeg er ikke bange for døden, jeg har mere ondt af de efterladte.

:-) Sisse

Anmeld

5. november 2010

DLM

Det finder jeg ud af når det sker, der må bare godt lige gå 60-70 år endnu

Anmeld

5. november 2010

Mumto3

twinboys skriver:

Manden med leen kom på besøg … Døden er beskrevet på mange grumme måder. Bibelen kalder døden for en fjende (1. Korintherbrev 15:26) og den må nok rettelig betegnes som sådan så længe mennesket har et godt helbred og befinder sig i gode omgivelser. Under disse omstændigheder har vi mennesker et ønske om at leve - ikke om at dø! Forestil dig at du i dag skulle fastsætte din egen dødsdato … en ubehagelig tanke! Vi ønsker at leve ikke at dø!

Men hvad sker helt konkret med et menneske, når det dør? Er det rigtigt at en del af mennesket lever videre i flere dage efter dødens indtrædelse? Mennesker som har oplevet et hjertestop under en operation og dermed været klinisk døde fortæller nogle gange om fantastiske oplevelser forbundet livets afslutning. Hvordan forklarer videnskaben den slags oplevelser?

Vi ser nærmere på, hvad der konkret sker med et mennesker, når det dør.

8 minutter efter hjertets sidste slag begynder cellerne at dø i stort antal. Mange af cellerne vil sprænges og ødelægges. Men livet fortsætter efter døden … Dette er et faktum! De mange bakterier i kroppen starter en række processer, som bl.a. forårsager forrådnelse.

Danmarks Radio har på deres hjemmeside beskæftiget sig med de mange processer, som det døde legeme gennemgår. Mange myter sættes til vægs mens andre bekræftes.

Mennesker som har været klinisk døde har senere gengivet meget enslydende beretninger om, hvordan de bevægede sig mod lyset for enden af en tunnel. Alt var smukt og fredfyldt. Musikken var behagelig. Men netop som enden af tunnellen var ved at blive nået, blev personen revet tilbage til operationsbordet for at fortsætte sit lv.

Bibelen gengiver ikke tilsvarende beretninger fra de personer som den omtaler blev oprejst fra de døde. Faktisk indeholder den ingen beskrivelser af, hvad Lazarus oplevede de fire døgn hvor han var død.

Hvad tror du der sker efter døden???

Majbritt

Øhh....forstår ikke helt din ensidige inddragelse af biblen. Den siger da masser om hvad der sker efter døden, måske ikke lige med Lazarus..men hvis du vil vide hvad folk på baby.dk mener, forstår jeg ikke hvorfor du lige skal skrive at biblen ingen ting skvier om den ting??? Er der noget jeg ikke har fattet?????

Anmeld

5. november 2010

Faith

Jeg bryder mig I DEN GRAD ikke om tanken om at det hele kan slutte i løbet af nul komma fem.... At vi tager på arbejde en morgen, men bliver kørt ihjel på vej dertil. At vi bare ikke vågner en morgen. Eller at vi pludselig falder om med hjertestop. Det skræmmer mig HELT VILDT!!!

Derfor går manden og jeg aldrig i seng som uvenner. Vi sørger altid for at give hinanden et kys og sige at vi elsker hinanden.

Hvad der sker efter døden ved jeg ikke. Jeg sørger bare for at leve det liv jeg har nu til det yderste.

Anmeld

5. november 2010

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Jeg bryder mig I DEN GRAD ikke om tanken om at det hele kan slutte i løbet af nul komma fem.... At vi tager på arbejde en morgen, men bliver kørt ihjel på vej dertil. At vi bare ikke vågner en morgen. Eller at vi pludselig falder om med hjertestop. Det skræmmer mig HELT VILDT!!!

Derfor går manden og jeg aldrig i seng som uvenner. Vi sørger altid for at give hinanden et kys og sige at vi elsker hinanden.

Hvad der sker efter døden ved jeg ikke. Jeg sørger bare for at leve det liv jeg har nu til det yderste.

det samme her... 

En aften vi havde skændes og var gået uvenner i seng var jeg ved at køre galt dagen efter :/ (Jeg overhalede en lastbil som ikke så mig, han ville så overhale en traktor og klemte mig up i kanten af vejen. Der kom så tilfældigvis en af de der "P" hvor man kan holde.) Men efter den dag har jeg ALTID kysset jesper godnat og sagt, at jeg elsker ham.. underligt, men jeg var SÅ bange den dag...

Til ts: Jeg tror, at der var een som holdt hånden over mig den dag. Måske en som synes, det var alt for tidligt at de skulle se mig igen... Jeg ved det selvfølgelig ikke, men ejg tror det

god tråd BTW.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.