Tunmousse med og uden husblas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

henh01

Du tager creme fraishe 38% blander det med tun (hvor vandet er presset godt ud selvf), kommer et par skefulde smør i (alm smør som kærgården) en masse citron saft, salt og peber og lader det stå i køleskabet i 6-8 timer.. Den smager super godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

3xM

JulieE skriver:

Ja, det blev jeg også... tror da vi snart skal have tunmouse igen

ha ha ha jeps, jeg fik hvertfald lige retten på plads til efterårs fest i stumpens skole

Anmeld

5. november 2010

JulieE

3xM skriver:

ha ha ha jeps, jeg fik hvertfald lige retten på plads til efterårs fest i stumpens skole

Ja, det havde jeg med til ryste-sammen-festen i Jacobs klasse og skålen tomt... nærmest slikket

Vi spiser det indimellem som hovedret med masser af gnavegrønt og langtidshævede boller til, det er et hit hos ungerne

Anmeld

5. november 2010

3xM

JulieE skriver:

Ja, det havde jeg med til ryste-sammen-festen i Jacobs klasse og skålen tomt... nærmest slikket

Vi spiser det indimellem som hovedret med masser af gnavegrønt og langtidshævede boller til, det er et hit hos ungerne

aj det lyder også lækkert

Anmeld

5. november 2010

Chalala85

JulieE skriver:

Jamen den kommer her...

2 ds tun i vand

5 blade husblas

1 dl mayonaise

1 tsk dijonsennep

salt og peber

3 dl creme fraiche

Hæld vandet fra tunfisken

Læg husblassen i blød i kold vand (mindst 10 min -den skal være rigtig godt blød) Mos tunfisken og bland den med mayonaise, sennep, salt og peber.Rør det sammen til det er en glat masse (jeg plejer at bruge håndmixeren).

Knug husblassen fri for vand og smelt det i 1-2 spsk kogende vand. Sørg for den er helt smeltet og rør herefter husblassen i tunblandingen. Tilsæt tilidst creme fraiche og hold massen i en skål eller form og så i køleskabet

Spørg endelig, hvis derer noget

Ih den lyder lækker, hvor mange personer er opskriften til?

Anmeld

5. november 2010

Chalala85

henh01 skriver:

Du tager creme fraishe 38% blander det med tun (hvor vandet er presset godt ud selvf), kommer et par skefulde smør i (alm smør som kærgården) en masse citron saft, salt og peber og lader det stå i køleskabet i 6-8 timer.. Den smager super godt.

uhm  hvor mange personer er den til?

Anmeld

5. november 2010

Chalala85

bøgelund1 skriver:

nej der var en der hed Grethe´s tunmousse eller sådan noget.. og den behøvede ikke..

har dog ikke prøvet at lave den, så ved ikke hvordan den er. 

Jeg lurer lige igen

Anmeld

5. november 2010

JulieE

Oj... det står der slet ikke. Men jeg gætter på 6-8 personer

Chalala85 skriver:

Ih den lyder lækker, hvor mange personer er opskriften til?

Anmeld

5. november 2010

Maja88

du tager 2 åser tun. hælder vandet fra og blander den med en philadelphia og 3 spsk mayo-der står light, men kan gøres med normal også.

smager til med citron, salt og peber...

stilles i køleskabet i en time og så er den klar.

Opskriften er fra WW.

Anmeld

5. november 2010

Chalala85

Maja88 skriver:

du tager 2 åser tun. hælder vandet fra og blander den med en philadelphia og 3 spsk mayo-der står light, men kan gøres med normal også.

smager til med citron, salt og peber...

stilles i køleskabet i en time og så er den klar.

Opskriften er fra WW.

Det var godt nok en dejlig nem opskrift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.