Tunmousse med og uden husblas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.673 visninger
37 svar
0 synes godt om
5. november 2010

Chalala85

Hola de damer

Jeg står og skal holde min 25års fødselsdag imorgen for vennerne og vil gerne lave tunmousse til forret.

MEN jeg kan ikke finde en god opskrift. Har i en helt uden husblas men med er okay og en der ikke skal stå i køleskabet ½ døgn

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

JulieE

Chalala85 skriver:

Hola de damer

Jeg står og skal holde min 25års fødselsdag imorgen for vennerne og vil gerne lave tunmousse til forret.

MEN jeg kan ikke finde en god opskrift. Har i en helt uden husblas men med er okay og en der ikke skal stå i køleskabet ½ døgn

På forhånd tak

Jeg har en rigtig god opskrift på tunmousse,som bare smager SÅ godt, men den er altså med husblas Hvis du vil have opskriften så sig endelig til

Tillykke med fødselsdagen og god fest imorgen

Anmeld

5. november 2010

bøgelund

Chalala85 skriver:

Hola de damer

På forhånd tak

prøv www.dk-kogebogen.dk

søg på tunmousse.

der kommer en del. både med og uden husblas, og nogen der ikke behøver trække i en evighed.. der er mange at vælge mellem.

Anmeld

5. november 2010

Chalala85

JulieE skriver:

Jeg har en rigtig god opskrift på tunmousse,som bare smager SÅ godt, men den er altså med husblas Hvis du vil have opskriften så sig endelig til

Tillykke med fødselsdagen og god fest imorgen

Mange tak.. tager den dog lige på forskud har først den 16 heheh

Jamen bare kom med den.. gerne med en så udførlig beskrivelse af hvad man skal gøre med husblasen det er der jeg altid fejler hehe

Anmeld

5. november 2010

Chalala85

bøgelund1 skriver:

prøv www.dk-kogebogen.dk

søg på tunmousse.

der kommer en del. både med og uden husblas, og nogen der ikke behøver trække i en evighed.. der er mange at vælge mellem.

Har prøvet.. synes bare kun der var med lang tid i køleskabet

Anmeld

5. november 2010

bøgelund

Chalala85 skriver:

Har prøvet.. synes bare kun der var med lang tid i køleskabet

nej der var en der hed Grethe´s tunmousse eller sådan noget.. og den behøvede ikke..

har dog ikke prøvet at lave den, så ved ikke hvordan den er. 

Anmeld

5. november 2010

ChatH

Chalala85 skriver:

Hola de damer

På forhånd tak

Prøv på arla.dk det er karolines kogebog. mener det er den jeg plejer at lave. men det er bare tun, salt og peber, smør lidt cremefraiche og vist ikke så meget mere

Anmeld

5. november 2010

JulieE

Mange tak.. tager den dog lige på forskud har først den 16 heheh

Jamen bare kom med den.. gerne med en så udførlig beskrivelse af hvad man skal gøre med husblasen det er der jeg altid fejler hehe

Jamen den kommer her...

2 ds tun i vand

5 blade husblas

1 dl mayonaise

1 tsk dijonsennep

salt og peber

3 dl creme fraiche

Hæld vandet fra tunfisken

Læg husblassen i blød i kold vand (mindst 10 min -den skal være rigtig godt blød) Mos tunfisken og bland den med mayonaise, sennep, salt og peber.Rør det sammen til det er en glat masse (jeg plejer at bruge håndmixeren).

Knug husblassen fri for vand og smelt det i 1-2 spsk kogende vand. Sørg for den er helt smeltet og rør herefter husblassen i tunblandingen. Tilsæt tilidst creme fraiche og hold massen i en skål eller form og så i køleskabet

Spørg endelig, hvis derer noget

Anmeld

5. november 2010

3xM

til en rand :

4 ds. tun

i stk løg

½ l creme fraice ( eller den store bøtte hvertfald)

1/4 fløde.

og bruger ½ pk husblads.

vandet hældes fra tunen og røres med creme fraice og hk løg. fløden piskes stiv ( ikke til smør, men så skålen kan hældes på hovedet uden det falder ud )

husblasen ligges i blød i koldt vand indtil det er helt blødt , og derefter smeltes over vandbad og hældes i tun blandingen...

stilles på køl til den er stivnet ...

mmmmm blev helt lækkersulten nu

Anmeld

5. november 2010

JulieE

3xM skriver:

mmmmm blev helt lækkersulten nu

Ja, det blev jeg også... tror da vi snart skal have tunmouse igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.