Børn skal ikke spise kød og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Dansker i England

Min datter (og jeg) får ofte bønner og linser, men vi spiser stadig kød eller fisk hver dag, da jeg tror på, det er sundt. Alt med måde - især hvis man får en varieret kost.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

SussieThyssen

nutche skriver:

ja men det gælder vel kun for små børn...... eller hvad?

Altså..hvis man hører til den type, der kun spiser smørrelse i små bitte mængder, så som på søndagskrydderen og ikke putter fx smørrelse på brød ellers, så er smørret faktisk sundest for os voksne også..men har man normalt forbrug af det i dagligdagen, så er det sundest for os voksne at bruge et blandingsprodukt.

Anmeld

5. november 2010

Lone Jakobsen

SussieThyssen skriver:

Altså..hvis man hører til den type, der kun spiser smørrelse i små bitte mængder, så som på søndagskrydderen og ikke putter fx smørrelse på brød ellers, så er smørret faktisk sundest for os voksne også..men har man normalt forbrug af det i dagligdagen, så er det sundest for os voksne at bruge et blandingsprodukt.

nå jamen så er jeg ikke helt galt på den

Anmeld

5. november 2010

tinasmor

Det er så hende "Kernesund" dimsen, som sundhedsstyrelsen advarer imod. De kalder hendes kostråd for direkte sundhedsskadelige for børn.

Men tilgenæld har hun tjent kassen, så hun griner nok hele vejen ned til banken. Lige som en anden også skrev: Varieret kost er jo det bedste. Der er ikke noget der er livsfarligt hvis det bare spises som en varieret kost.

Anmeld

5. november 2010

Skouboe

tinasmor skriver:

Men tilgenæld har hun tjent kassen, så hun griner nok hele vejen ned til banken. Lige som en anden også skrev: Varieret kost er jo det bedste. Der er ikke noget der er livsfarligt hvis det bare spises som en varieret kost.

Det gør hun helt sikkert.. og normalt ville jeg sige fred være med det.. men når hendes bøger, hjemmeside og råd i almindelighed gør at børn kan blive fejlernærede og mærkede for livet, så er det bare ikke okay mere - så er det decideret svineri...

Anmeld

5. november 2010

Noneother

Skouboe skriver:

Det er så hende "Kernesund" dimsen, som sundhedsstyrelsen advarer imod. De kalder hendes kostråd for direkte sundhedsskadelige for børn.

-og det værste var bare at folk åd det råt. Var det noget med bare at bruge sin sunde fornuft engang imellem?

Anmeld

6. november 2010

Cris

Vores to børn har aldrig spist fisk eller kød. Jeg har været vegetar i over 10 år og min mand har aldrig smagt på kød eller fisk. Der er ikke så mange proteiner som man tror i kødet. Der er lang flere i andre fodevarer. Og I kan måske ikke jeres børn til at spise bønner eller linser, men her laver vi linser eller bønnefrikadeller og det går fint. De spiser masser af rå grønt og mange forskellige frø. Jeg har en fornemmelse, at børn faktisk har det fint med at være vegetar... Det er os der lærer dem at spise kød. Man burde faktisk ikke spise kød mere end et par gange om ugen. I virkelighede spiser folk og deres børn 7 gang om ugen tit to gange om dagen. En billet til mange sygdom i fremtiden og en svag energi til hjernen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.