Børn skal ikke spise kød og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.427 visninger
36 svar
0 synes godt om
5. november 2010

1977

Profilbillede for 1977

Altså jeg bliver snart tosset. Hvor længe går der før de ikke må spise noget som helst og skal fuldammes til de er 12 år?!

http://www.bt.dk/sygdomme/ny-dansk-bog-boern-skal-ikke-spise-koed-og-fisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Koen.

så bliver min Lærke da noget trist hvis hun ikke må få det, hun elsker fisk

Anmeld

5. november 2010

Valle81

Jeanne skriver:

Altså jeg bliver snart tosset. Hvor længe går der før de ikke må spise noget som helst og skal fuldammes til de er 12 år?!

Ej det vil jeg altså overhovedet ikke lytte på..... Nu må de sku holde op.

Altså jeg tror stærkt på at alle de ting som vi har spist i hundredvis af år er sundt for os, ellers var menneskeheden jo uddød hvis det var så skidt for os.

Kortofler, kød grønt og frugt skal der til.

Altså, jeg korser mig over dit dat og dut, hver dag nye råd og vejledninger, og ja snart skal de sku ammes eller have flaske til de bliver 12 år. Nej det må holde.

Christina

Anmeld

5. november 2010

Mi

Sikke noget vrøvl. Men desværre er det vel sådan, at hvis du laver en radikal bog om børns ernærning, så skal den nok blive solgt. Hun får da i hvert fald masser af PR.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

5. november 2010

SussieThyssen

Jeanne skriver:

Sikke da noget forbandet vås.
Nogle af de mennesker der lever længst og har færrest dødsfald af hjerte-kar sygdomme og kræft et netop grønlændere/eskimoer og havaii øboere fordi de laver primært af fisk og i perioder af kolosale mængder af proteindoser i form af kød fra havpattedyr.

Det her fra den læge, synes jeg, I bare skal springe let hen over.
Børn og voksne har kun godt af kød og fisk, men vi skal spise det i doser af varieret størrelse.
Hvis børn og voksne ikke får proteiner i form af kød- og fiskeprodukter slår man hjernecellerne ihjel, da disse skal have visse vigtige animalske proteiner for at kunne fungere, og dem kan man ikke erstatte med planteproteiner, da det er 2 vidt forskellige ting.

Nå, men skal da lige i den forbindelse fortælle at igennem tiden så har klogeåger skrevet bøger om de mest latterlige ting, man ikke må indtage.
I 70'erne var det fx tomater og en hel del andre grønsager, der stod for skud, og i 1800-tallet var det nye kartofler og nyhøstet korn. Der mente en embedlæge nede på Falster, at man under ingen omstændigheder måtte bage brød af nyt korn, for så risikerede man både at få blodmangel og hævede kirtler, samt alskens andre dårligdomme af nye kartofler.

Ind imellem kommer der bare latterlige postulater frem, som der ikke er noget hold i, men brug jeres sunde fornuft og hop ikke på de tåbelige kameler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. november 2010

Bayze

Valle81 skriver:

Ej det vil jeg altså overhovedet ikke lytte på..... Nu må de sku holde op.

Altså jeg tror stærkt på at alle de ting som vi har spist i hundredvis af år er sundt for os, ellers var menneskeheden jo uddød hvis det var så skidt for os.

Kortofler, kød grønt og frugt skal der til.

Altså, jeg korser mig over dit dat og dut, hver dag nye råd og vejledninger, og ja snart skal de sku ammes eller have flaske til de bliver 12 år. Nej det må holde.

Christina

Det er jo heldigvis også bare én halvreligiøs læge der har fundet på det nye budskab, som i øvrigt kritiseres stærkt af andre læger og ernæringsforskere.

Det  var langt værre hvis det havde været en udmeldt ret ningslinje fra Sundhedsstyrelsen....

Anmeld

5. november 2010

Bayze

MarianneSonne skriver:

Sikke noget vrøvl. Men desværre er det vel sådan, at hvis du laver en radikal bog om børns ernærning, så skal den nok blive solgt. Hun får da i hvert fald masser af PR.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ja, lige præcis! Og værre er det at nogle forældre jo også vil følge den og dermed kommer til at sætte deres børns sundhed på spil...

Anmeld

5. november 2010

betski

Jeanne skriver:

Arhh det er den værste volapyk jeg længe har læst. Men der er vel altid nogen der prøver at skílle sig ud, ved at komme med sådanne meninger. Blot for at komme i søgelyset og skabe en debat. Jeg vil nu ikke stoppe med at servere kød og fisk til min datter. Så ville hun da få alt for lidt protein.

Anmeld

5. november 2010

SaNiNa

Fisk kan vi med lethed undvære for det kan værken Nicklas eller jeg lide.

Men kød så kommer Nicklas virkelig til at sulte for nogle dag vil han kun have kød andre dage kun grønsager.

Jeg tror ikke på sådan artilker før de alle sammen er enige og er nu heller ikke sikker på at vi ville lave om på vores spise vaner da der er blevet spist kød alt og min bedsteforældre trives altså

Anmeld

5. november 2010

Dinna88

Jeanne skriver:

Det er så vist her "alt med måde" kommer ind. Herregud. 
- Men jeg er så egentlig ligeglad, for mine kommende børn kommer ikke til at spise det alligevel  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.