Børn skal ikke spise kød og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

SussieThyssen

MorTilGustav skriver:

Åååååh, jeg fatter simpelthen ikke hvorfor folk ikke fatter at en VARIERET KOST er vejen frem..?! INTET er sundt hvis det er det ENESTE man indtager! Spis lidt af hvert, lad være med at være hysterisk og religiøs (som der står i artiklen) omkring mad. SLAP DOG AF  

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

SussieThyssen

nutche skriver:

ja ja, noget rigtigt har forfatteren da gang i. for ku vi allesammen spise mindre kød, ville det også være mere miljø venligt, og jeg er sikker på at alle har bedre af at spise mindre kød.

men at fraråde fisk, og råde til at spise smør ja det kan man vist kun ryste på hovedet af.

Faktisk er smør langt sundere end smør basseret på planteolier, idet smør er basseret på animask fedt, og det giver en ren forbrænding. Små børn har bedst af ren smør og burde slet ikke få plantemargariner af nogen art.
Ganske ligesom at små børn kun skal have ren sødmælk.
Men det er så en helt anden historie.

Anmeld

5. november 2010

Lone Jakobsen

SussieThyssen skriver:

Faktisk er smør langt sundere end smør basseret på planteolier, idet smør er basseret på animask fedt, og det giver en ren forbrænding. Små børn har bedst af ren smør og burde slet ikke få plantemargariner af nogen art.
Ganske ligesom at små børn kun skal have ren sødmælk.
Men det er så en helt anden historie.

ja men det gælder vel kun for små børn...... eller hvad?

Anmeld

5. november 2010

Miamaja

Jeg synes heller ikke at boern skal spise kod og fisk.. eller sukker og slik, men mit barn faar det at spise alligevel pg.a mange forskellige ting. Der er andre, langt sundere ting for dem at spise og kod er generelt ikke godt for menneske kroppen.

Anmeld

5. november 2010

helora

nutche skriver:

ja men det gælder vel kun for små børn...... eller hvad?

Det gælder faktisk også voksne. Selvfølgelig skal man ikke plaske brødet til med smør, men skal man bruge fedtstof, er de animalske produkter sundere end de vegetabilske - både på brødet og til madlavning.

Anmeld

5. november 2010

helora

Miamaja skriver:

Jeg synes heller ikke at boern skal spise kod og fisk.. eller sukker og slik, men mit barn faar det at spise alligevel pg.a mange forskellige ting. Der er andre, langt sundere ting for dem at spise og kod er generelt ikke godt for menneske kroppen.

Problemet er netop, at de der fravælger kød skal erstatte de vigtige proteiner med noget andet. Og det kan være svært at få børn til at spise linser, bønner og hvad der ellers kan erstatte kødet.

Anmeld

5. november 2010

tinasmor

Bayze skriver:

Ja, lige præcis! Og værre er det at nogle forældre jo også vil følge den og dermed kommer til at sætte deres børns sundhed på spil...

ja der er altid nogen der skal med på bølger over "nye påfund" som nu ikke er sundt for børnene. Det er næsten det værste af det. Sund fornuft bliver sat ud af spil. Brug Sundhedsstyrelsen hvis man er i tvivl om noget.

Anmeld

5. november 2010

Miamaja

Problemet er netop, at de der fravælger kød skal erstatte de vigtige proteiner med noget andet. Og det kan være svært at få børn til at spise linser, bønner og hvad der ellers kan erstatte kødet.

Lige netop, men det er alligevel ikke saa svaert at erstatte det saa man faar de rette proteiner osv. det er mest en vane sag vil jeg sige.

(bl.a linser, aeg, solsikkefro, nodder generelt - er nemt at faa fat i hele aaret, og saa skal man jo tilberede det ordenligt og ikke raat saa skal det nok glide ned)

Anmeld

5. november 2010

helora

Miamaja skriver:

Lige netop, men det er alligevel ikke saa svaert at erstatte det saa man faar de rette proteiner osv. det er mest en vane sag vil jeg sige.

(bl.a linser, aeg, solsikkefro, nodder generelt - er nemt at faa fat i hele aaret, og saa skal man jo tilberede det ordenligt og ikke raat saa skal det nok glide ned)

Det er rigtigt . Det kræver bare, at de folk, der ikke vil give deres børn kød, sætter sig grundigt ind i, hvad børnene skal have i stedet. Og tror desværre ikke alle forældre gør det. Derfor mener jeg, at sådan en bog er 'farlig'

Anmeld

5. november 2010

Skouboe

Noneother skriver:

Nej, nej NEJ!

Overskriften burde være: Endnu en læge har tabt småkagerne.

Det er jo forkert på alle mulige måder. Ligesom hende der tossen der lige pludselig fandt på at de ikke måtte få mælkeprodukter af nogen art. Send dem ud på en ø uden mobiltelefon, så de ikke kan lukke mere gylle ud til omverdenen. - Sammen med Sidney Lee

Det er så hende "Kernesund" dimsen, som sundhedsstyrelsen advarer imod. De kalder hendes kostråd for direkte sundhedsskadelige for børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.