Børn skal ikke spise kød og fisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

ChatH

Jeanne skriver:

Altså jeg bliver snart tosset. Hvor længe går der før de ikke må spise noget som helst og skal fuldammes til de er 12 år?!

http://www.bt.dk/sygdomme/ny-dansk-bog-boern-skal-ikke-spise-koed-og-fisk

HOLD DA KÆFT! altså der burde jo faktisk ikke leve nogen mennesker sådan som vi andre er vokset op!!! Det er sku for sindssygt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Nemesis

nej den bog har også fået både læger og ernæringseksperter helt op i det røde felt.

Selv da vi var huleboere spise vi både fisk og kød, ikke så meget som i dag og derfor er det vigtigste råd nok "alt med måde"

Man undrer sig jo over at der overhovedet er et forlag der vil trykke den.

:-) Sisse

Anmeld

5. november 2010

Englebisse

SussieThyssen skriver:

Sikke da noget forbandet vås.
Nogle af de mennesker der lever længst og har færrest dødsfald af hjerte-kar sygdomme og kræft et netop grønlændere/eskimoer og havaii øboere fordi de laver primært af fisk og i perioder af kolosale mængder af proteindoser i form af kød fra havpattedyr.

Det her fra den læge, synes jeg, I bare skal springe let hen over.
Børn og voksne har kun godt af kød og fisk, men vi skal spise det i doser af varieret størrelse.
Hvis børn og voksne ikke får proteiner i form af kød- og fiskeprodukter slår man hjernecellerne ihjel, da disse skal have visse vigtige animalske proteiner for at kunne fungere, og dem kan man ikke erstatte med planteproteiner, da det er 2 vidt forskellige ting.

Nå, men skal da lige i den forbindelse fortælle at igennem tiden så har klogeåger skrevet bøger om de mest latterlige ting, man ikke må indtage.
I 70'erne var det fx tomater og en hel del andre grønsager, der stod for skud, og i 1800-tallet var det nye kartofler og nyhøstet korn. Der mente en embedlæge nede på Falster, at man under ingen omstændigheder måtte bage brød af nyt korn, for så risikerede man både at få blodmangel og hævede kirtler, samt alskens andre dårligdomme af nye kartofler.

Ind imellem kommer der bare latterlige postulater frem, som der ikke er noget hold i, men brug jeres sunde fornuft og hop ikke på de tåbelige kameler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. november 2010

MorTilGustav

Åååååh, jeg fatter simpelthen ikke hvorfor folk ikke fatter at en VARIERET KOST er vejen frem..?! INTET er sundt hvis det er det ENESTE man indtager! Spis lidt af hvert, lad være med at være hysterisk og religiøs (som der står i artiklen) omkring mad. SLAP DOG AF  

Anmeld

5. november 2010

DLM

MorTilGustav skriver:

Åååååh, jeg fatter simpelthen ikke hvorfor folk ikke fatter at en VARIERET KOST er vejen frem..?! INTET er sundt hvis det er det ENESTE man indtager! Spis lidt af hvert, lad være med at være hysterisk og religiøs (som der står i artiklen) omkring mad. SLAP DOG AF  

enig

Anmeld

5. november 2010

Skouboe

Det er desværre ikke første gang at tvivlsomme kostråd er kommet på bogform og nu bliver solgt som det eneste rigtige.

Sidste gang jeg kender til, gik sundhedsstyrelsen ud og direkte advarede mod at følge rådene i "Kernesund" bøgerne, som også har været et stort hit herhjemme.

De kalder deres kostråd for direkte skadelige for børn. 

Anmeld

5. november 2010

Lone Jakobsen

ja ja, noget rigtigt har forfatteren da gang i. for ku vi allesammen spise mindre kød, ville det også være mere miljø venligt, og jeg er sikker på at alle har bedre af at spise mindre kød.

men at fraråde fisk, og råde til at spise smør ja det kan man vist kun ryste på hovedet af.

Anmeld

5. november 2010

1977

Profilbillede for 1977
nutche skriver:

ja ja, noget rigtigt har forfatteren da gang i. for ku vi allesammen spise mindre kød, ville det også være mere miljø venligt, og jeg er sikker på at alle har bedre af at spise mindre kød.

men at fraråde fisk, og råde til at spise smør ja det kan man vist kun ryste på hovedet af.

Men hvad er mindre kød? Og hvor meget kød er for meget?

Anmeld

5. november 2010

Noneother

Nej, nej NEJ!

Overskriften burde være: Endnu en læge har tabt småkagerne.

Det er jo forkert på alle mulige måder. Ligesom hende der tossen der lige pludselig fandt på at de ikke måtte få mælkeprodukter af nogen art. Send dem ud på en ø uden mobiltelefon, så de ikke kan lukke mere gylle ud til omverdenen. - Sammen med Sidney Lee

Anmeld

5. november 2010

Lone Jakobsen

Jeanne skriver:

Men hvad er mindre kød? Og hvor meget kød er for meget?

ja godt spørgsmål det er til at blive helt rundforvirret af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.