lauras*mor* skriver:
hva så hvis man er gift?? er det stadig en god idé eer er det så ikke lige meget?? desuden ejer vi ikke noget, men vi har gæld...
hvad er din mening? skal vi stadig ha vores krydslivsforsikring eller kan vi droppe den? Den koster ikke særlig meget, men stadig.. det er mere princippet... :-) tusind tak fordi du gider at svare mig.. :-) sådan en online og uvildig bankrådgiver er sq meget smart.. :-)
Haha, ja det kan være jeg kan få mig en bibeskæftigelse på baby.dk!
Jeg ville stadig beholde den, hvis det var mig. For hvis nu det værste skulle ske, at en af jer faldt væk, ville det være rart for den anden, at der kom en pose penge til at indfri den gæld, som du siger, I har. Der vil jo pludselig kun være én indtægt til at betale næsten de samme udgifter, og så ville jeg personligt være glad for, at kunne få gælden væk, så jeg i det mindste ikke skulle tænke på økonomien samtidig med alt det andet.
Krydslivsforsikringen kan også være tegnet som et krav fra pengeinstituttet, da I i sin tid, optog lånet. Normalt tager man jo pant i hus, bil, båd eller hvad det er man låner penge til, men hvis det er et forbrugslån, er der jo ofte ikke noget, man kan tage pant i. Hvis I skulle falde væk, vil man jo sælge bilen og indfri gælden på den måde. Hvis nu det er et forbrugslån, kan man tegne forsikringen, som jo så går ind og dækker gælden i det tilfælde, en af jer skulle falde bort. På den måde er både pengeinstituttet og jer selv dækket.
Mht. at I er gift, synes jeg stadig den er vigtig at have. Hvis I ikke var gift ville børnene arve hele hans formue, mens de kun arver halvdelen og du får den anden halvdel, nu når I er gift. Men gælden er jo den samme hvad end I er gift eller ej. Og som sagt ville jeg personligt gerne slippe for at tænke i økonomi, hvis min mand faldt væk!