Vi er ikke gift og venter en DEJLIG dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Kløver

Selvfølgelig er det en god ting at sikre sig, men der er jo mere i det, når man gifter sig, og ja hvor fedt er det feks at blive gift på rådhuset, hvis man ønsker et lidt større kirkebryllup, for får man holdt det nr 2 bryllup. Tænker også det måske er vigtigst hvis man feks bor i noget fast ejendom med værdi, og man ikke begge står på papirerne.

Men nej synes da ikke man absolut bare skal gifte sig, det er jo op til jer hvad i føler for, og finder bedst, og om i feks vil vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Moar2011

Gitte85 skriver:

Min kæreste og jeg er heller ikke gift og vi har en dreng på 10 mdr. Vi har ikke råd til at holde et bryllup lige nu, så derfor går vi på rådhuset i det nye år. Og vi går det for at sikre hinanden og vores dreng. Min kæreste arbejder i forsvaret og er tit på øvelser vhro der kan ske ting + han måske snart skal udsendes. Og hvis der sker ham noget og vi ikke er gift så får jeg ikke en rød reje. Vi gifter os selvfølgelig også fordi vi har lyst og vil holde et bryllup om nogle år når jeg er færdig med at studere. Hvis i elsker hinanden og ved at i vil giftes i fremtiden, så kan i da lige så godt gifte jer  Så er i sikret og vigtigst af alt er jeres kommende barn det også

Min kæreste er os i militæret, men inden de bliver udsendt, så ska dejo skrive en form for tastemente i så fald der sker noget med dem dernede, er det ikke nok ?

Anmeld

10. november 2010

lauras*mor*

piadas skriver:

En krydslivsforsikring laver man typisk for at sikre hinanden økonomisk. F.eks. hvis mand og kone ejer et hus sammen og har et par børn. Hvis så f.eks. faderen dør, og man ikke har lavet et testamente, arver børnene halvdelen af en eventuel formue, mens moren får den anden halvdel. Det kan jo godt ske, at formuen ikke består at rede penge, men af friværdi i f.eks. hus eller noget andet. Dvs. for at moderen kan udrede halvdelen af arven til børnene er hun tvunget til sælge huset, for at få pengene fri, hvis pengeinstituttet ikke vil låne hende pengene, og det er jo meget sandsynligt, da hun jo nu kun er én person til at betale udgifterne.

Krydslivsforsikringen er så en hjælp og sikkerhed for, at hun ikke skal sælge huset. Der vil jo være nok at tænke på, hvis manden falder bort, og så er det jo rart, at det økonomiske i hvert fald er på plads.

Hvis de havde tegnet en krydslivsforsikring på hinanden går den samtidig uden om boet. Dvs.  hvis de har tegnet en krydslivsforsikring på f.eks. 800.000,- skal den ikke medregnes i formuen, som konen og børnene skal dele. Pengene går kun til konen. Pengene kan hun jo så netop bruge til at betale arven til børnene, og hvis der er penge tilovers, indfri gæld eller hvad hun nu har lyst til, for at gøre hverdagen lidt nemmere fremover, nu når hun bliver eneforsørger.

Håber det gav lidt mening, men ellers spørger du selvfølgelig bare igen!

hva så hvis man er gift?? er det stadig en god idé eer er det så ikke lige meget?? desuden ejer vi ikke noget, men vi har gæld...

hvad er din mening? skal vi stadig ha vores krydslivsforsikring eller kan vi droppe den? Den koster ikke særlig meget, men stadig.. det er mere princippet... :-) tusind tak fordi du gider at svare mig.. :-) sådan en online og uvildig bankrådgiver er sq meget smart.. :-)

Anmeld

10. november 2010

piadas

lauras*mor* skriver:

hva så hvis man er gift?? er det stadig en god idé eer er det så ikke lige meget?? desuden ejer vi ikke noget, men vi har gæld...

hvad er din mening? skal vi stadig ha vores krydslivsforsikring eller kan vi droppe den? Den koster ikke særlig meget, men stadig.. det er mere princippet... :-) tusind tak fordi du gider at svare mig.. :-) sådan en online og uvildig bankrådgiver er sq meget smart.. :-)

Haha, ja det kan være jeg kan få mig en bibeskæftigelse på baby.dk!

Jeg ville stadig beholde den, hvis det var mig. For hvis nu det værste skulle ske, at en af jer faldt væk, ville det være rart for den anden, at der kom en pose penge til at indfri den gæld, som du siger, I har. Der vil jo pludselig kun være én indtægt til at betale næsten de samme udgifter, og så ville jeg personligt være glad for, at kunne få gælden væk, så jeg i det mindste ikke skulle tænke på økonomien samtidig med alt det andet.

Krydslivsforsikringen kan også være tegnet som et krav fra pengeinstituttet, da I i sin tid, optog lånet. Normalt tager man jo pant i hus, bil, båd eller hvad det er man låner penge til, men hvis det er et forbrugslån, er der jo ofte ikke noget, man kan tage pant i. Hvis I skulle falde væk, vil man jo sælge bilen og indfri gælden på den måde. Hvis nu det er et forbrugslån, kan man tegne forsikringen, som jo så går ind og dækker gælden i det tilfælde, en af jer skulle falde bort. På den måde er både pengeinstituttet og jer selv dækket.

Mht. at I er gift, synes jeg stadig den er vigtig at have. Hvis I ikke var gift ville børnene arve hele hans formue, mens de kun arver halvdelen og du får den anden halvdel, nu når I er gift. Men gælden er jo den samme hvad end I er gift eller ej. Og som sagt ville jeg personligt gerne slippe for at tænke i økonomi, hvis min mand faldt væk!

Anmeld

10. november 2010

Frøken Sørensen

Babyklar skriver:

Min kæreste er os i militæret, men inden de bliver udsendt, så ska dejo skrive en form for tastemente i så fald der sker noget med dem dernede, er det ikke nok ?

Jo det tror jeg da! Men der kan jo også ske noget i hverdagen når de er på øvelser o.l. Og hvis der skulle ske min kæreste noget og vi ikke er gift så får jeg ikke en dyt.!!

Anmeld

10. november 2010

Moar2011

Gitte85 skriver:

Jo det tror jeg da! Men der kan jo også ske noget i hverdagen når de er på øvelser o.l. Og hvis der skulle ske min kæreste noget og vi ikke er gift så får jeg ikke en dyt.!!

nej det kan jeg godt se.. og ja der kan ske så meget når de er på øvelse. hvor skal han sendes hen ?

Anmeld

10. november 2010

Frøken Sørensen

Babyklar skriver:

nej det kan jeg godt se.. og ja der kan ske så meget når de er på øvelse. hvor skal han sendes hen ?

Til Afganistan... Men først i 2012... Så der håber jeg det er lukket og han så kommer til et lidt mindre farligt sted. Hvad med din?

Anmeld

10. november 2010

lauras*mor*

piadas skriver:

Haha, ja det kan være jeg kan få mig en bibeskæftigelse på baby.dk!

Jeg ville stadig beholde den, hvis det var mig. For hvis nu det værste skulle ske, at en af jer faldt væk, ville det være rart for den anden, at der kom en pose penge til at indfri den gæld, som du siger, I har. Der vil jo pludselig kun være én indtægt til at betale næsten de samme udgifter, og så ville jeg personligt være glad for, at kunne få gælden væk, så jeg i det mindste ikke skulle tænke på økonomien samtidig med alt det andet.

Krydslivsforsikringen kan også være tegnet som et krav fra pengeinstituttet, da I i sin tid, optog lånet. Normalt tager man jo pant i hus, bil, båd eller hvad det er man låner penge til, men hvis det er et forbrugslån, er der jo ofte ikke noget, man kan tage pant i. Hvis I skulle falde væk, vil man jo sælge bilen og indfri gælden på den måde. Hvis nu det er et forbrugslån, kan man tegne forsikringen, som jo så går ind og dækker gælden i det tilfælde, en af jer skulle falde bort. På den måde er både pengeinstituttet og jer selv dækket.

Mht. at I er gift, synes jeg stadig den er vigtig at have. Hvis I ikke var gift ville børnene arve hele hans formue, mens de kun arver halvdelen og du får den anden halvdel, nu når I er gift. Men gælden er jo den samme hvad end I er gift eller ej. Og som sagt ville jeg personligt gerne slippe for at tænke i økonomi, hvis min mand faldt væk!

okay... altså vi giver virkelig heller ikke særlig meget for den, så det er fint nok... gider bare heller ikke at være overforsikret.. det kan jo også ende galt.. Vi har hver vores gæld, altså ikke nogen samlet gæld.. betyder det noget i tilfælde af at en af os skulle falde bort?

Anmeld

10. november 2010

Sofia

lauras*mor* skriver:

jeg var vvist ikke præcis nok... når man har boet sammen i 5 år er man juridisk set på samme status som gift.. Og så vil man komme til at overtage gælden.. det var i hvertfald hvad vi fik af vide af banken.. og tvivler på at de bruger SÅ beskidtee trick.. men ret mig endelig hvis det er fejl, for så vil jeg da ikke ha den forsikring.. :-)

Har ikke læst hele tråden, men vil bare lige slå fast, at man ikke overtager hinandens gæld fordi man har boet sammen i 5 år, der sker ikke automatisk debitorskifte på denne måde!!! Så hiv lige fat i banken igen!

Anmeld

10. november 2010

Moar2011

Gitte85 skriver:

Til Afganistan... Men først i 2012... Så der håber jeg det er lukket og han så kommer til et lidt mindre farligt sted. Hvad med din?

Min skal afsted her til agust :s ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.