Vi er ikke gift og venter en DEJLIG dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

saxa

Man SKAL da heller ikke giftes! Det bestemmer man da selv om man vil.. Der er jo så mange andre måder at sikre hinanden på.. Vi var heller ikke gift da vi fik vores den første, men da hun var 1½ friede min husbonni af kærlighed og sagde self JA Så nu er vi jo så gift - og det er en god sikring i fremtiden.. (det råder de jo også altid folk til i f.eks. Luksusfælden)

Man skal ikke blive gift af andre årsager end true love

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Maria-s

Tak for alle jeres søde svar

Det er heller ikke fordi vi som sådan ikke vil giftes. Vi elsker hinanden og skal være sammen resten af vores dage. MEN for det første er jeg nok lidt af den "gammeldags skole". Jeg vil gerne have det er KÆRESTEN der tager det initiativ og spørger MIG om jeg vil giftes med ham (jaja er sgu lidt en romantisk sucker..). For det andet så har vi da snakket om at vi engang skal giftes, MEN vi vil have råd til at holde et "ordentligt" bryllup, dvs. et som vi synes er super dejligt, hvor vi ikke bagefter tænker; ææææv vi brugte lidt for mange penge eller hvor ville jeg gerne have haft musik istedet for Jukebox.. Ikke at det skal være super dyrt, men bare så der er "råd til det".

Jeg er igang med at sælge et hus (og det har jeg været igang med lææææænge) hvor jeg bagefter vil have noget gæld. Vi skal flytte i noget lejet regner vi med (bor i huset indtil det er solgt). Så vil min kæreste købe en bil i hans navn til omk 100.000 kr. som han så vil have i gæld. Ellers ejer vi ikke rigtig noget. Men jeg vil da lige undersøge med mit forsikringsselskab om det er en god ide vi så laver en krydslivs forsikring på hinanden.

Men som jeg læser det I forskellige skriver, så er der ikke nogen urgent grund til at det vil være en god ide at tage forbi rådhuset inden bassemanden bliver født. Lad mig endelig vide hvis der er nogen der ikke er enig i dén konklusion

Anmeld

4. november 2010

lauras*mor*

det er en helt fin konkusion du er kommet frem til synes jeg...

grunden til de i lluksusfælden råder folk til at gifte sig er at når man er gift kan det svare sig at tage partnerens fradrag hvis den ene betaler topskat (eller lige over så man kommer ned på alm skat).. er ikke helt inde i det da vi stadig er i gang med at uddanne os til topskatten... hehe..

Jeg er også af den gamle skole, så at sige... Det endte dog alligevel med at  det var mig der friede, at vi var på rådhuset om tirsdagen og blev velsignet meget personligt i vores dejlige have med dejlige mennesker og en rigtig bryllupsfest... (og jeg havde også en helt rigtig brudekjole)... :-) Den eneste grund til at det blev rådhuset var fordi præsten ikke måtte vie eller velsigne udenfor kirken... :-( ellers havde det været med en præst...

Rigtig meget held og lykke i fremtiden og håber i finder den helt rigtige løsning så i alle bliver rigtig glade..

Anmeld

9. november 2010

piadas

lauras*mor* skriver:

jeg var vvist ikke præcis nok... når man har boet sammen i 5 år er man juridisk set på samme status som gift.. Og så vil man komme til at overtage gælden.. det var i hvertfald hvad vi fik af vide af banken.. og tvivler på at de bruger SÅ beskidtee trick.. men ret mig endelig hvis det er fejl, for så vil jeg da ikke ha den forsikring.. :-)

Hmmm. jeg er kunderådgiver i et pengeinstitut og har aldrig lært nogen steder, at man overtager hinandens gæld, hvis man har boet sammen i fem år. Tror da lige du skulle tage at spørge dit pengeinstitut igen! Det er i hvert fald ikke noget, vi bruger overfor vores kunder.

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

lauras*mor* skriver:

Hvis i ejer noget af større værdi, altså hus, nyere bil, lejlighed osv. så er det en stor fordel at blive gift eller lave testamente..

Hvis i derimod ikke ejer noget, så er der ikke noget at sikre hinanden for. Hvis i har gæld er det en god idé at lave en krydslivsforsikring (kan banken) da det så vil betyde at skulle din kæreste dø, så får du ikke hans gæld..

Man kan godt forsikre sig  ud af "problemet".. vi ville ikke giftes for at sikre hinanden men ene og alene fordi vi havde lyst.. og da vi fik vores datter havde vi ikke lyst til at holde fest osv.. jeg ville tabe mig lidt, vi skulle ha penge til det osv osv... vi blev gift i sommers, men absolut ikke at den grund at vi vil sikre hinanden.. det vil vi selvfølgelig gerne, misforstå mig ikke, men vi ejer hverken hus eller bil.. eller dvs vi har en brugt bil og så har vi også en kolonihave (som vi fik kort før brylluppet)
Jeg er sikker på jeres forsikringselskab vil/kann hjælpe jer, hvis det er fordi i helst ikke vil giftes lige nu... Jeg kan sagtens forstå at i ikke vil gøre det på den måde som mange gør..

held og lykke..

Man hæfter IKKE for gæld optaget i den andens navn  Bare til info...

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

AnneBJ skriver:

Man overtager da ikke hinandens gæld hvis ikke man er gift??!

Heller ikke, hvis man er gift...

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

AnneBJ skriver:

Man overtager da ikke hinandens gæld hvis ikke man er gift??!

Fandt også lige et link til at underbygge mit udsagn
http://www.familiestyrelsen.dk/7/3/formueforhold/

Anmeld

9. november 2010

lauras*mor*

piadas skriver:

Hmmm. jeg er kunderådgiver i et pengeinstitut og har aldrig lært nogen steder, at man overtager hinandens gæld, hvis man har boet sammen i fem år. Tror da lige du skulle tage at spørge dit pengeinstitut igen! Det er i hvert fald ikke noget, vi bruger overfor vores kunder.

det tror jeg da vist også jeg skal da...

men kan du så svare mig på hvorfoor man skal ha en krydslivsforsikring?? :-)

tak for svaret..

Anmeld

10. november 2010

piadas

lauras*mor* skriver:

det tror jeg da vist også jeg skal da...

men kan du så svare mig på hvorfoor man skal ha en krydslivsforsikring?? :-)

tak for svaret..

En krydslivsforsikring laver man typisk for at sikre hinanden økonomisk. F.eks. hvis mand og kone ejer et hus sammen og har et par børn. Hvis så f.eks. faderen dør, og man ikke har lavet et testamente, arver børnene halvdelen af en eventuel formue, mens moren får den anden halvdel. Det kan jo godt ske, at formuen ikke består at rede penge, men af friværdi i f.eks. hus eller noget andet. Dvs. for at moderen kan udrede halvdelen af arven til børnene er hun tvunget til sælge huset, for at få pengene fri, hvis pengeinstituttet ikke vil låne hende pengene, og det er jo meget sandsynligt, da hun jo nu kun er én person til at betale udgifterne.

Krydslivsforsikringen er så en hjælp og sikkerhed for, at hun ikke skal sælge huset. Der vil jo være nok at tænke på, hvis manden falder bort, og så er det jo rart, at det økonomiske i hvert fald er på plads.

Hvis de havde tegnet en krydslivsforsikring på hinanden går den samtidig uden om boet. Dvs.  hvis de har tegnet en krydslivsforsikring på f.eks. 800.000,- skal den ikke medregnes i formuen, som konen og børnene skal dele. Pengene går kun til konen. Pengene kan hun jo så netop bruge til at betale arven til børnene, og hvis der er penge tilovers, indfri gæld eller hvad hun nu har lyst til, for at gøre hverdagen lidt nemmere fremover, nu når hun bliver eneforsørger.

Håber det gav lidt mening, men ellers spørger du selvfølgelig bare igen!

Anmeld

10. november 2010

Tina&Laura

lauras*mor* skriver:

jeg var vvist ikke præcis nok... når man har boet sammen i 5 år er man juridisk set på samme status som gift.. Og så vil man komme til at overtage gælden.. det var i hvertfald hvad vi fik af vide af banken.. og tvivler på at de bruger SÅ beskidtee trick.. men ret mig endelig hvis det er fejl, for så vil jeg da ikke ha den forsikring.. :-)

Men overtager ikke gælden pr. automatik. Man får valget, enten vil man have eller ikke have noget. Man får ikke at vide om der står 20 millioner eller der er gæld eller bare et godt nul på konti.

DERFOR er det vigtigt at man kender hinandens økonomi - eller i hvertfald har vieden om, om der er noget eller ej.

Siger man ja og det viser sig at der er gæld, ja så overtager man denne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.