Vi er ikke gift og venter en DEJLIG dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.312 visninger
35 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Maria-s

Der er SÅ mange der siger til mig: Maria I skal altså blive gift når I nu venter barn!! I skal sikre hinanden og barnet! Og hvis I ikke har råd til bryllup, så snup rådhuset og hold bryllup senere!

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål det her; men hvorfor "SKAL" vi giftes? Og hvis vi ikke bliver gift "SKAL" vi så skrive testamente istedet??.... Jeg synes bare at have hørt at loven efterhånden er ændret/ lavet således at det ikke har den store betydning om man er gift eller ej??....

Men jeg tænkte jeg da lige kunne spørge herinde, der sidder jo så mange kloge hoveder derude og det ku jo være en af jer ku hjælpe mig, hvis det ikke er for besværligt at forklare.. Og ellers måske ku sige et sted jeg kunne læse om det (for dummies)

Hilsen hende der ikkeee er så god til sådan noget rets/forsikrings og lignende halløj..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Mor til prinsessen :-)

Altså det er godt at være gift både fordi man sikrer barnet og hinanden :-)

Men jeg synes ikke det er et krav at man skal giftes bare fordi man har barn....
Hvis man er ugift ville jeg mene det ville være bedst at lave forsikringer/testamente, men har også bare hørt det koster rigtig mange penge...
Feks. jeg er ugift. Jeg bor i  min kærestes lejlighed(som er far til min kommende barn) Hvis han dør så arver barnet alt, og jeg skal finde et sted at bo. Også har jeg hørt noget om at der skal sendes papir frem og tilbage når barnet er kommet til verden hvis man er ugift.

Men igen.. Synes slet ikke det er et KRAV at man skal være gift. Man kan godt gøre det på så mange andre måder :-)

Ved ikke om mit svar gav nogen form for mening egentlig  

Anmeld

4. november 2010

Frøken Sørensen

Min kæreste og jeg er heller ikke gift og vi har en dreng på 10 mdr. Vi har ikke råd til at holde et bryllup lige nu, så derfor går vi på rådhuset i det nye år. Og vi går det for at sikre hinanden og vores dreng. Min kæreste arbejder i forsvaret og er tit på øvelser vhro der kan ske ting + han måske snart skal udsendes. Og hvis der sker ham noget og vi ikke er gift så får jeg ikke en rød reje. Vi gifter os selvfølgelig også fordi vi har lyst og vil holde et bryllup om nogle år når jeg er færdig med at studere. Hvis i elsker hinanden og ved at i vil giftes i fremtiden, så kan i da lige så godt gifte jer  Så er i sikret og vigtigst af alt er jeres kommende barn det også

Anmeld

4. november 2010

Plysbjørnen

Hvis i vil sikre jer selv skal i enten blive gift, eller lave et testermente, begundstigelses erklæringer (ved pension/forsikring).

Skulle i være så uheldige at den ene af jer afgår ved døden, arver barnet ALT efter din kæreste og du risikere at gå fra hus og hjem eller omvendt.

Anmeld

4. november 2010

Isabella_mor

kan man ikke også bare lave et registreret partnerskab???  og så lade bryllup og den slags vente til man har råd til det????

Anmeld

4. november 2010

lauras*mor*

Hvis i ejer noget af større værdi, altså hus, nyere bil, lejlighed osv. så er det en stor fordel at blive gift eller lave testamente..

Hvis i derimod ikke ejer noget, så er der ikke noget at sikre hinanden for. Hvis i har gæld er det en god idé at lave en krydslivsforsikring (kan banken) da det så vil betyde at skulle din kæreste dø, så får du ikke hans gæld..

Man kan godt forsikre sig  ud af "problemet".. vi ville ikke giftes for at sikre hinanden men ene og alene fordi vi havde lyst.. og da vi fik vores datter havde vi ikke lyst til at holde fest osv.. jeg ville tabe mig lidt, vi skulle ha penge til det osv osv... vi blev gift i sommers, men absolut ikke at den grund at vi vil sikre hinanden.. det vil vi selvfølgelig gerne, misforstå mig ikke, men vi ejer hverken hus eller bil.. eller dvs vi har en brugt bil og så har vi også en kolonihave (som vi fik kort før brylluppet)
Jeg er sikker på jeres forsikringselskab vil/kann hjælpe jer, hvis det er fordi i helst ikke vil giftes lige nu... Jeg kan sagtens forstå at i ikke vil gøre det på den måde som mange gør..

held og lykke..

Anmeld

4. november 2010

AnneBJ

lauras*mor* skriver:

Hvis i har gæld er det en god idé at lave en krydslivsforsikring (kan banken) da det så vil betyde at skulle din kæreste dø, så får du ikke hans gæld..

Man overtager da ikke hinandens gæld hvis ikke man er gift??!

Anmeld

4. november 2010

lauras*mor*

AnneBJ skriver:

Man overtager da ikke hinandens gæld hvis ikke man er gift??!

jeg var vvist ikke præcis nok... når man har boet sammen i 5 år er man juridisk set på samme status som gift.. Og så vil man komme til at overtage gælden.. det var i hvertfald hvad vi fik af vide af banken.. og tvivler på at de bruger SÅ beskidtee trick.. men ret mig endelig hvis det er fejl, for så vil jeg da ikke ha den forsikring.. :-)

Anmeld

4. november 2010

AnneBJ

lauras*mor* skriver:

jeg var vvist ikke præcis nok... når man har boet sammen i 5 år er man juridisk set på samme status som gift.. Og så vil man komme til at overtage gælden.. det var i hvertfald hvad vi fik af vide af banken.. og tvivler på at de bruger SÅ beskidtee trick.. men ret mig endelig hvis det er fejl, for så vil jeg da ikke ha den forsikring.. :-)

Dét anede jeg ikke!

Anmeld

4. november 2010

Ann.

Jeg mener ikke at det er et krav at være gift eller noget - men jeg synes bestemt at man skylder hinanden og det fælles barn, at sikre sig på enten den ene eller den anden måde - altså bryllup eller et testamente. 

Men det er jo op til en selv

Vi har valgt at gifte os til juni - og det er da bestemt den bedste beslutning for os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.