Hvis i ejer noget af større værdi, altså hus, nyere bil, lejlighed osv. så er det en stor fordel at blive gift eller lave testamente..
Hvis i derimod ikke ejer noget, så er der ikke noget at sikre hinanden for. Hvis i har gæld er det en god idé at lave en krydslivsforsikring (kan banken) da det så vil betyde at skulle din kæreste dø, så får du ikke hans gæld..
Man kan godt forsikre sig ud af "problemet".. vi ville ikke giftes for at sikre hinanden men ene og alene fordi vi havde lyst.. og da vi fik vores datter havde vi ikke lyst til at holde fest osv.. jeg ville tabe mig lidt, vi skulle ha penge til det osv osv... vi blev gift i sommers, men absolut ikke at den grund at vi vil sikre hinanden.. det vil vi selvfølgelig gerne, misforstå mig ikke, men vi ejer hverken hus eller bil.. eller dvs vi har en brugt bil og så har vi også en kolonihave (som vi fik kort før brylluppet)
Jeg er sikker på jeres forsikringselskab vil/kann hjælpe jer, hvis det er fordi i helst ikke vil giftes lige nu... Jeg kan sagtens forstå at i ikke vil gøre det på den måde som mange gør..
held og lykke..
Anmeld