De prøvede at vende min datter, da jeg var i 37+? og selvom det var ret ubehageligt, ville jeg gøre det igen uden tøven.
Jeg kom ind og blev lagt ned og fik kørt en strimmel ½ times tid. Så kom lægen og gav mig en sprøjte i låret, så min livmoder slappede af, dels for at gøre det nemmere for dem at vende og dels for at forhindre at at jeg gik i fødsel af al den moslen med maven.
efter yderligere 20-30 minutter kom 2 læger og en JM med en scanner, scannede lige hurtigt for at være helt sikker på hvordan hun vendte og så gik de i gang. Det ser rigtigt voldsomt ud og det er på ingen måde behageligt, men værre synes jeg heller ikke det var.
Den ene løftede hende op fra bækkenet og den anden skubbede hende langsomt rundt, mens JM jævnligt lyttede hjertelyd, for at sikre sig at hun ikke blev stresset derinde.
Silja var usædvanligt stædig, og ville på ingen måde lege med, så efter 10-15 minutter (tror jeg) spurgte jeg om de regnede med at det ville lykkes at få hende rundt. Da de svarede nej, bad jeg dem så om at stoppe og det gjorde de med det samme.
Jeg kan godt forstå at du helst vil føde vaginalt - det er klart bedst for jer begge to - mig lykkedes det ikke for, og fordi det blev mit 2. KS (det første var akut), er løbet nu kørt for mig. Selv hvis jeg skulle finde på at få en nummer 3, får jeg ikke lov til en vaginal fødsel.
Siden det er din nummer 2, har du så overvejet en sædefødsel? De fleste hospitaler vil godt lade 2. gangs fødende prøve. Jeg ved at Mette (msax) herinde fra fødte lille malthe ved sædefødsel for små 3 måneder siden, og det havde vist været en rigtig god fødsel.
Anmeld