smillaluna skriver:
Hej tøser!
Er nysgerrig efter at høre om i gøre noget specielt når i putter jeres unger?
Vi er så småt begyndt at vænne drengene til at sove på egne værelser, men vi synes det er svært at få dem til at falde til ro.
- Bliver i siddende hos dem indtil de sover?
- Tager i dem op igen hvis de græder?
- Synger i for dem? Eller læser historie?
- Hvor gamle er jeres børn, og hvornår putter i dem?
Håber på en masse spændende svar!
Havde allerede inden han kom ud sagt at jeg ikke vil have time lange putteretualer - ikke side derinde til han sover og her er mad og legetøj forbudt i seng - en seng er til at sove i. Han har sovet i junior seng siden han var et ½ år gammel og sover stadig i den. Bliver også puttet som dengang.
- nej, han har bedst af selv at falde i søvn og vil ikke have vi er derinde.
- nej, men han får ved et kram når han vågner og virkelig er ked.
- Både og... De første 23 mdr af hans liv, blev han blot lagt - puttet fik fortalt vi/jeg elsker ham - tak for i dag og ses i morgen. Tog det for lang tid peged han blot hen på døren og hvisked; moar? den vej...
Fra 24 mdr og til nu er stort set det samme som de første 23 mdr - dog synger vi én sang hver aften. Nogle aftner kan han sige han ikke vil have jeg eller farmand synger sangen.
Så fra vi træder over hans dørtrin til vi/jeg er ude igen går der max 3 min.
Her er det naturligt at farmand også putter da jeg kører i et 9 ugers vagtskifte som gør at det i nogle uger er ham der henter i dp - handler ind - bader og leger med frederic og putter. Har de mest mærkelige arbejdstider (6-15/ 15-04/ 11.30-22/ 6.30-16/ 6.30-17/ 16-06/ 8.30-19) men har også uger med 2-3 arbejds dage.
Frederic bliver 2 år+2 mdr (26 mdr) her på onsdag.
0-½ år blev han puttet kl 19.30 - 20 senest og blev vækket næste morgen kl 7.30.
½ - nu bliver han puttet mellem 18.15 -18.45 og bliver vækket kl 8. I weekender får han lov at sove..