Fortæl om jeres putteritualer.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

Faith

BlyViol skriver:

kun hvis hun er overtræt... hvilket hun var igår, vi havde været hos mine forældre til kl. 18, som jo plejer at være kl. 19 hvor hun bliver puttet, så hun var jo meeega træt, men havde jeg ikke lige tænkt over :/ Hun blev go igen efter et par runder i stuen...

Hvor længe græd hun?

Hos os handler det om at putte dem lige på det rette tidspunkt. Gør man det bare 10 min for sent er løbet kørt. Så er de fuldstændig ulykkelige og utrøstelige pga. overtræthed. Så det er dælme en balancegang!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

FruEllingsen

smillaluna skriver:

Han er altså osse bare en supermand ham Marcus

Ville ønske det var så nemt at putte vores. Sommetider gruer jeg helt for aftentid og puttetid fordi vi aldrig ved hvornår der er ro. Nogle gange er der først helt ro kl 22. Så er der ikke meget voksentid tilbage.

Kan jeg godt forstå. det går jo lige i hjertet når de er kede af det. vi må håbe at det bliver bedre i takt med at de bliver ældre

Har i prøvet at give dem lidt flaske lige inden i putter dem?

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Hvor længe græd hun?

Hos os handler det om at putte dem lige på det rette tidspunkt. Gør man det bare 10 min for sent er løbet kørt. Så er de fuldstændig ulykkelige og utrøstelige pga. overtræthed. Så det er dælme en balancegang!

samme her... jeg plejer, så vidt muligt, at putte hende INDEN hun gaber og bliver pyldret, for så skal der af og til en skrige/grædetur til...

Igår græd hun hele vejen hjem i bilen, hun skreg faktisk, og det var ca 15 minutter, da vi kom hjem tog jeg hende bare op og gik lidt med hende... gav hende en flaske og så i seng.. så sov hun med det samme... skulle lige holde lidt i hånd...

Men HVIS hun tager en skrigetur, så er det som regel 15-30 minutters tid.. føles som 3 timer, men er det ik

Kan I ikke lægge dem inden de bliver trætte, tænde en spillebamse og så gå.. hvis så de begynder at pyldre så bare give dem sutten - uden at sige noget, bare ind, giv sut, ud igen..

Anmeld

1. november 2010

Faith

Drømmer skriver:

Kan jeg godt forstå. det går jo lige i hjertet når de er kede af det. vi må håbe at det bliver bedre i takt med at de bliver ældre

Har i prøvet at give dem lidt flaske lige inden i putter dem?

Ja både med mælk og med kamillete.... Det hjælper sommetider. Men det er som om at når de ser liften om aftenen så starter de. Ved ikke om de overhovedet har hjernekapacitet til det endnu, men det føles sådan. I starten lod vi dem falde i søvn i vores arme, men det synes jeg altså ikke de skal mere.

Anmeld

1. november 2010

Faith

BlyViol skriver:

samme her... jeg plejer, så vidt muligt, at putte hende INDEN hun gaber og bliver pyldret, for så skal der af og til en skrige/grædetur til...

Igår græd hun hele vejen hjem i bilen, hun skreg faktisk, og det var ca 15 minutter, da vi kom hjem tog jeg hende bare op og gik lidt med hende... gav hende en flaske og så i seng.. så sov hun med det samme... skulle lige holde lidt i hånd...

Men HVIS hun tager en skrigetur, så er det som regel 15-30 minutters tid.. føles som 3 timer, men er det ik

Kan I ikke lægge dem inden de bliver trætte, tænde en spillebamse og så gå.. hvis så de begynder at pyldre så bare give dem sutten - uden at sige noget, bare ind, giv sut, ud igen..

Nåh bette pus....

Jo vi bruger osse meget det der med at gå til og fra værelset og gi sut. Er bare så bange for at de føler sig forladt hvis man går mens de græder

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Nåh bette pus....

Jo vi bruger osse meget det der med at gå til og fra værelset og gi sut. Er bare så bange for at de føler sig forladt hvis man går mens de græder

jeg tror, at hvis de græder, så kan man tage dem i hånden eller tage dem op... Der er jo altid en grund til de udtrykker sig sådan... Jeg plejer at tage hende op hvis hun ligefrem græder, og ikke pyldrer kun..

Anmeld

1. november 2010

Faith

BlyViol skriver:

jeg tror, at hvis de græder, så kan man tage dem i hånden eller tage dem op... Der er jo altid en grund til de udtrykker sig sådan... Jeg plejer at tage hende op hvis hun ligefrem græder, og ikke pyldrer kun..

Ja det er osse helt klart min holdning at de græder fordi de vil fortælle os noget.... spørgsmålet er så bare sommetider hvad

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Ja det er osse helt klart min holdning at de græder fordi de vil fortælle os noget.... spørgsmålet er så bare sommetider hvad

haha ja!! 

Anmeld

1. november 2010

Tdittmann

smillaluna skriver:

Lyder meget som det vi gør. Men vores drenge græder ustyrligt meget lige inden de overgiver sig til søvnen. Er det "ok" at gå til og fra værelset og give sut, eller skal man helst blive siddende så de kan mærke man er der? Jeg er bange for at de føler de bliver forladt.

hvis Anders bliver rigtig ked af det - så bliver jeg hos ham til han sover, sidder lige så stille ved siden af sengen og holder ham i hånden og nusser ham

Anmeld

1. november 2010

Faith

Tdittmann skriver:

hvis Anders bliver rigtig ked af det - så bliver jeg hos ham til han sover, sidder lige så stille ved siden af sengen og holder ham i hånden og nusser ham

Det er osse det jeg har det bedst med at gøre.... Det må jo være fordi de har brug for at man er der at de græder sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.