Fortæl om jeres putteritualer.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
40 svar
0 synes godt om
1. november 2010

Faith

Hej tøser!

Er nysgerrig efter at høre om i gøre noget specielt når i putter jeres unger?

Vi er så småt begyndt at vænne drengene til at sove på egne værelser, men vi synes det er svært at få dem til at falde til ro.

- Bliver i siddende hos dem indtil de sover?

- Tager i dem op igen hvis de græder?

- Synger i for dem? Eller læser historie?

- Hvor gamle er jeres børn, og hvornår putter i dem?

Håber på en masse spændende svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Tdittmann

Her gør vi det at vi hver aften giver ham flaske, hygger putter lidt på sofaen og når vi synes han virker træt tager vi ham. Giver ham ren ble og lægger ham i seng.

vi synger den samme sang for ham hver aften, siger stille og roligt godnat, kysser ham og går. Så ligger han og mosler lidt rundt - og hvis han "kalder" går vi ind til ham giver ham stille og roligt sutten og putter ham under dynen og siger igen godnat og sådan bliver vi ved til han sover. Nogle dage tager det 15 minutter andre dage 1 time. Vi forsøger at sige til os selv at det bliver bedre med tiden.

Anmeld

1. november 2010

Pige2009

smillaluna skriver:

Hej tøser!

Er nysgerrig efter at høre om i gøre noget specielt når i putter jeres unger?

Vi er så småt begyndt at vænne drengene til at sove på egne værelser, men vi synes det er svært at få dem til at falde til ro.

- Bliver i siddende hos dem indtil de sover?

- Tager i dem op igen hvis de græder?

- Synger i for dem? Eller læser historie?

- Hvor gamle er jeres børn, og hvornår putter i dem?

Håber på en masse spændende svar!

Laura er 1 år, og vi starter med nattøj ved 18.15 tiden. Kl. 18.45 henter jeg hendes dyne og sovedyr og så sidder vi og putter med en bog eller en lille sang i sofaen til kl. 19, hvor hun bliver lagt i seng.

Jeg kysser hende godnat og siger jeg elsker hende og at hun skal sove godt. Derefter går jeg ud af værelset. Hun lægger sg som regel om på siden og sover, men af og til græder hun. Så går jeg ind til hende med et par minutters mellemrum og giver hende n og lægger hende ned med hendes sovedyr og dynen over, og så sover hun

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

Hvis hun er meget træt så lægger jeg hende i sengen giver hende sutten, siger godnat lille skat vi ses i morgen, mor elsker dig osv osv, slukker lyset og går ud.. Så kan vi høre hende snakke en ti minutters tid og går så ind og giver sutten 1-2 gange.

Er hun ikke helt vild træt, men pyldret, så går jeg lige rundt med hende i armene, kigger spejl og nusser lidt om hende.. så lægger jeg hende, tænder bamse (som spiller den der pling pling pling lyd hehe) giver hende sutten og går ud.. Nogen gange skal vi holde lidt i håndm cirka en 10 minutter men så sover hun også... 

hun kommer i seng alt mellem 18.30 og 19.30 og så får hun forresten en flaske med 200 ml inden nat. inde på værelset med lyset slukket så hun kan få ro

knus

Anmeld

1. november 2010

Faith

Tdittmann skriver:

Her gør vi det at vi hver aften giver ham flaske, hygger putter lidt på sofaen og når vi synes han virker træt tager vi ham. Giver ham ren ble og lægger ham i seng.

vi synger den samme sang for ham hver aften, siger stille og roligt godnat, kysser ham og går. Så ligger han og mosler lidt rundt - og hvis han "kalder" går vi ind til ham giver ham stille og roligt sutten og putter ham under dynen og siger igen godnat og sådan bliver vi ved til han sover. Nogle dage tager det 15 minutter andre dage 1 time. Vi forsøger at sige til os selv at det bliver bedre med tiden.

Lyder meget som det vi gør. Men vores drenge græder ustyrligt meget lige inden de overgiver sig til søvnen. Er det "ok" at gå til og fra værelset og give sut, eller skal man helst blive siddende så de kan mærke man er der? Jeg er bange for at de føler de bliver forladt.

Anmeld

1. november 2010

Faith

Baagøe skriver:

Laura er 1 år, og vi starter med nattøj ved 18.15 tiden. Kl. 18.45 henter jeg hendes dyne og sovedyr og så sidder vi og putter med en bog eller en lille sang i sofaen til kl. 19, hvor hun bliver lagt i seng.

Jeg kysser hende godnat og siger jeg elsker hende og at hun skal sove godt. Derefter går jeg ud af værelset. Hun lægger sg som regel om på siden og sover, men af og til græder hun. Så går jeg ind til hende med et par minutters mellemrum og giver hende n og lægger hende ned med hendes sovedyr og dynen over, og så sover hun

Lyder hyggeligt

Synes det har været lidt svært at lave en speciel rytme for dem, men det er så småt begyndt at fungere.

De får flaske + en lille smule grød kl 18 og så får de nattøj på. Hvis de ikke virker trætte hygger vi lidt i sofaen og når de begynder at gabe putter vi dem. Så starter kaos som regel! De græder fuldstændig hjerteskærende i ca 20 min inden de overgiver sig. Er det normalt nok eller.......? Ved godt at man ikke kan sige om ting er normalt, men er bare så bange for at vi gør noget forkert. Putter dem for tidligt eller for sent.... Eller at de simpelthen ligger og er bange.

Er vidst en rigtig pylremor

Anmeld

1. november 2010

FruEllingsen

Marcus får sin godnat flaske ca. 19.30. nogle gange lidt før.
Inden flasken har han fået en ren ble og nattøj på.

Så bliver han puttet i hans seng, med en sutteklud og sut. vi læser en lille godnat historie, tænder hans spillebamse, og kysser ham godnat.

Somregel falder han i søvn med det samme, men det hænder da at vi er nede og give sutten en enkelt gang

Anmeld

1. november 2010

Faith

BlyViol skriver:

Hvis hun er meget træt så lægger jeg hende i sengen giver hende sutten, siger godnat lille skat vi ses i morgen, mor elsker dig osv osv, slukker lyset og går ud.. Så kan vi høre hende snakke en ti minutters tid og går så ind og giver sutten 1-2 gange.

Er hun ikke helt vild træt, men pyldret, så går jeg lige rundt med hende i armene, kigger spejl og nusser lidt om hende.. så lægger jeg hende, tænder bamse (som spiller den der pling pling pling lyd hehe) giver hende sutten og går ud.. Nogen gange skal vi holde lidt i håndm cirka en 10 minutter men så sover hun også... 

hun kommer i seng alt mellem 18.30 og 19.30 og så får hun forresten en flaske med 200 ml inden nat. inde på værelset med lyset slukket så hun kan få ro

knus

Græder hun aldrig når i har lagt hende? Altså med græder mener jeg ikke den der "jeg gider ikke ligge her" gråd, men rigtig hjerteskærende som om verden er gået under....

Anmeld

1. november 2010

Faith

Drømmer skriver:

Marcus får sin godnat flaske ca. 19.30. nogle gange lidt før.
Inden flasken har han fået en ren ble og nattøj på.

Så bliver han puttet i hans seng, med en sutteklud og sut. vi læser en lille godnat historie, tænder hans spillebamse, og kysser ham godnat.

Somregel falder han i søvn med det samme, men det hænder da at vi er nede og give sutten en enkelt gang

Han er altså osse bare en supermand ham Marcus

Ville ønske det var så nemt at putte vores. Sommetider gruer jeg helt for aftentid og puttetid fordi vi aldrig ved hvornår der er ro. Nogle gange er der først helt ro kl 22. Så er der ikke meget voksentid tilbage.

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Græder hun aldrig når i har lagt hende? Altså med græder mener jeg ikke den der "jeg gider ikke ligge her" gråd, men rigtig hjerteskærende som om verden er gået under....

kun hvis hun er overtræt... hvilket hun var igår, vi havde været hos mine forældre til kl. 18, som jo plejer at være kl. 19 hvor hun bliver puttet, så hun var jo meeega træt, men havde jeg ikke lige tænkt over :/ Hun blev go igen efter et par runder i stuen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.