overtro eller?! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

bøgelund

thildemus skriver:

Vi købte vores efter veloverstået MD scanning. Synes det er noget pjat med det overtro og bliver lidt arrig. Dette skyldes, at der var en, der efter vi købte vores barnevogn sagde til mig "nu er du selv skyld i det hvis I mister barnet"

Tænk at forslå en lykkelig gravid at hun selv er skyld i det, hvis det værste skulle ske...

Ville gerne se den statestik, der viser at det overtroen er sand, da jeg ikke mener den på nogen måde kan have hold i virkeligheden (alle rationelle overvejelser er taget i betragtning). Det eneste jeg kan tænke mig til, er, at det kan være ekstra hårdt at skulle aflevere den tilbage - hvis det værste skulle ske. Men kom ikke og fortæl mig, at den mor der skal ringe til butikken i stedet (fordi den bliver opbevaret) har det lettere.

Undskyld er stadig personligt harm, selvom det er flere år siden jeg fik den i hovedet 

det var da os noget af en melding og komme med?! 

kommer da ikke hende ved. vi har alle hver vores meninger, og dem ville jeg lige se. da jeg personligt os syns det er noget pjat.. men det er jo sådan de fleste gør det, altså venter med at hente. det er i hvertfald det billede jeg har. men indtil videre ser det ud til, at jeg tager fejl.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

DK

Jep! Vi har både haft redt sengen og hentet barnevognen/klapvognen og alt andet udstyr i hus og klar læææænge! Og indtil videre vokser Bimmeren da som han skal og klarer sig så fint!!

Jeg kan huske da Kirstine ville rede babysengen at jeg også gøs lidt indvendigt. MEN, altså som en anden klog søster herinde sagde: så er det jo ikke et dynebetræk der afgører om mit barn kommer godt til verden eller ej!!

Derudover skal jeg føde hjemme og der SKAL man have en opredt seng med tøj stående klar fra man er 37+0 til baby, så der er jo ikke så meget andet at gøre! Plus de fleste der får nummer 2 allerede har alt udstyret i hus.

Anmeld

1. november 2010

Dictes mor

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg faktisk slet ikke vidste, at man ikke "måtte" det. Og hvad så med nummer 2, der har man jo barnevognen hjemme...

Anmeld

1. november 2010

Gyllibik

Nu er jeg selv oprindeligt fra Tyrkiet, og der har vi ikke sådan en overtro. Og tænker at det vel ikke kun sker noget med danske børn ved at have barnevognen hjemme

Vi har fået vores hjem.

Anmeld

1. november 2010

bøgelund

DK skriver:

Jep! Vi har både haft redt sengen og hentet barnevognen/klapvognen og alt andet udstyr i hus og klar læææænge! Og indtil videre vokser Bimmeren da som han skal og klarer sig så fint!!

Jeg kan huske da Kirstine ville rede babysengen at jeg også gøs lidt indvendigt. MEN, altså som en anden klog søster herinde sagde: så er det jo ikke et dynebetræk der afgører om mit barn kommer godt til verden eller ej!!

Derudover skal jeg føde hjemme og der SKAL man have en opredt seng med tøj stående klar fra man er 37+0 til baby, så der er jo ikke så meget andet at gøre! Plus de fleste der får nummer 2 allerede har alt udstyret i hus.

lige præcis! 

men hvad hvis der skete noget? ville man så tænke tilbage på, at man fik barnevognen hjem osv.. 

hvis jeg var den eneste til at tage beslutningen, var jeg allerede på vej ud efter den.. 

Anmeld

1. november 2010

Ryberg

hej alle

jeg kunne enormt godt tænke mig at få barnevognen hjem. jeg er simpelthen så spændt på at se den, og køre frem og tilbage med den. (dog indenfor indtil prinsessen kommer i  &nbsp

men der er jo forskellige meninger ang alt det overtro. ingen barnevogn før barnet kommer, og så må man ikke redde sengen!

hvordan har i det med det? er i overtroiske? begrund gerne jeres valg!  

Altså vi købte en brugt barnevogn, så det var ikke noget vi kunne lade stå i en forretning, men vi gjorde så det at vi gemte den nede i vores kælder, for så var den stadig ikke kommet 'indenfor i huset' ... og dermed gik jeg på kompromis med min overtro

Vugge osv. ventede jeg med et rede indtil vi var hjemme.... netop hvis nu man var indlagt en uge, så var det fyldt med støv når man kom hjem.... så var det bedre at det var helt rent og støvfrit når det blev lagt på

Anmeld

1. november 2010

bøgelund

Dictes mor skriver:

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg faktisk slet ikke vidste, at man ikke "måtte" det. Og hvad så med nummer 2, der har man jo barnevognen hjemme...

jeg syns ikke jeg har fået stoppet andet i hovedet af ekspedienter i butikkerne.. og min mor! men der er nemlig det med nr. 2. hvis man genbruger.. 

Anmeld

1. november 2010

bøgelund

Gyllibik skriver:

Nu er jeg selv oprindeligt fra Tyrkiet, og der har vi ikke sådan en overtro. Og tænker at det vel ikke kun sker noget med danske børn ved at have barnevognen hjemme

Vi har fået vores hjem.

neeej, det ville da være lidt mærkeligt.. 

det siger jo os lidt om den overtro.. 

Anmeld

1. november 2010

michella88

bøgelund1 skriver:

det var da en mulighed. Jeg har nemlig termin 3/1 - 11. så det er jo ikke helt utænkeligt at det bliver et julebarn. og babysam holder nok ikke åbent for os der! men det siger alle bare er en dårlig undskyldning jeg har da de har åbent dagene imellem, og jeg jo er indlagt de første dage alligevel.. jeg er aaalt for spændt..

Helt klart jeg synes du skal købe den nu, så bare vent med at få den hjem jo.. Det er bedre at være i god tid, og så stadig "følge" reglerne indenfor overtroen.. Synes bestemt ikke det er en dårlig undskyldning, man kan jo aldrig vide.. jeg havde selv termin i januar, så chancen for at det blev et julebarn her var også stor..

Så jeg siger "go for it"

Anmeld

1. november 2010

DK

bøgelund1 skriver:

lige præcis! 

men hvad hvis der skete noget? ville man så tænke tilbage på, at man fik barnevognen hjem osv.. 

hvis jeg var den eneste til at tage beslutningen, var jeg allerede på vej ud efter den.. 

Vi går alle tre og hygger ENORMT meget med at forberede til at Bimmeren kommer. Da vi lige havde fået barnevognen hjem stod den midt i stuen og Mikkel han slog den sammen og ud igen hver gang han gik forbi og viste stolt dens finesser frem til alle der kom på besøg! Kirstine redte STOLT Bimmerens seng og mente hun var så dygtig at hun klart skulle arbejde i Baby Sam når hun blev stor. Jeg elsker bare at ligge Bimmerens tøj sammen og på plads og gå og pusle med det hele. Jeg hygger mig helt enormt med det.

Hvis nu det helt forfærdelige skrækkelige skulle ske, og Bimmeren aldrig kom hel ud til os og med os hjem, så tænker jeg at INGEN kan tage alle de postive oplevelser ved forberedelsen til at han kom fra os! Altså jeg tror ikke jeg ville tænke Åhh nej... nu har jeg en skide barnevogn herhjemme. Jeg tror mere jeg ville være så glad for den tid "han var her" i maven, hvor vi endnu glædede os og forberedte os! Altså, det er lidt som hvis juleaften blev aflyst i sidste øjeblik, så vil man vel ikke ønske at det slet ikke havde været december alligevel? Det ville jeg i alt fald ikke! Vi her i vores familie har allerede haft meget glæde og hygge pga ham, og det ville jeg ALDRIG have undværet!

Hvis jeg ikke kan holde ud at kigge på tingene til den tid, er jeg helt sikker på at min mor eller søster fluks kommer og tager det hele med. Og helt ærligt, så er det vel ikke lige een barnevogn der afgører om det er hårdt at pakke baby-værelset sammen eller ej? Tænk på alle de andre ting som man også har klar!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.