overtro eller?! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Blev jeres barnevogn hentet inden baby kom til verden?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.390 visninger
40 svar
0 synes godt om
1. november 2010

bøgelund

hej alle

jeg kunne enormt godt tænke mig at få barnevognen hjem. jeg er simpelthen så spændt på at se den, og køre frem og tilbage med den. (dog indenfor indtil prinsessen kommer i  &nbsp

men der er jo forskellige meninger ang alt det overtro. ingen barnevogn før barnet kommer, og så må man ikke redde sengen!

hvordan har i det med det? er i overtroiske? begrund gerne jeres valg!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

michella88

bøgelund1 skriver:

hej alle

jeg kunne enormt godt tænke mig at få barnevognen hjem. jeg er simpelthen så spændt på at se den, og køre frem og tilbage med den. (dog indenfor indtil prinsessen kommer i  &nbsp

men der er jo forskellige meninger ang alt det overtro. ingen barnevogn før barnet kommer, og så må man ikke redde sengen!

hvordan har i det med det? er i overtroiske? begrund gerne jeres valg!  

Er super meget overtroisk, så vi fik den ikke hjem før hun var født, men den var dog købt..

Så det vi gjorde var at plante den hos min moar, indtil lillepigen var født.. Så man kan sige det var en half en half

Anmeld

1. november 2010

NoName

Vi fik barnevognen af mine svigerforældre, og de sagde at vi ikke måtte få den hjem før jeg havde født... Svigermor sagde, HVIS nu der sker noget... ville ellers gerne have haft den hjem da jeg ikke er overtroisk lige på det punkt men er på så mange andre punkter...

Anmeld

1. november 2010

bøgelund

michella88 skriver:

Er super meget overtroisk, så vi fik den ikke hjem før hun var født, men den var dog købt..

Så det vi gjorde var at plante den hos min moar, indtil lillepigen var født.. Så man kan sige det var en half en half

det var da en mulighed. Jeg har nemlig termin 3/1 - 11. så det er jo ikke helt utænkeligt at det bliver et julebarn. og babysam holder nok ikke åbent for os der! men det siger alle bare er en dårlig undskyldning jeg har da de har åbent dagene imellem, og jeg jo er indlagt de første dage alligevel.. jeg er aaalt for spændt..

Anmeld

1. november 2010

TbCp

Jeg har svaret " nej, men kun fordi vi ikke nåede det / havde muligheden."

Jeg havde termin 26. sept. og vi skulle hente alle vores ting, barnevogn, seng osv. d. 1. sept.

Men så fødte jeg 24 august og dagen før vi kom hjem fra sygehuset havde min mand så været ude og hente alle tingene.

Så vi skulle egentlig have haft tingene hjem før, men nåede det bare ikke

Anmeld

1. november 2010

bøgelund

noname skriver:

Vi fik barnevognen af mine svigerforældre, og de sagde at vi ikke måtte få den hjem før jeg havde født... Svigermor sagde, HVIS nu der sker noget... ville ellers gerne have haft den hjem da jeg ikke er overtroisk lige på det punkt men er på så mange andre punkter...

ja det er jo os det.. HVIS der sker noget! for jeg er nu heller ikke voldsomt overtroisk. 

Anmeld

1. november 2010

thildemus

Vi købte vores efter veloverstået MD scanning. Synes det er noget pjat med det overtro og bliver lidt arrig. Dette skyldes, at der var en, der efter vi købte vores barnevogn sagde til mig "nu er du selv skyld i det hvis I mister barnet"

Tænk at forslå en lykkelig gravid at hun selv er skyld i det, hvis det værste skulle ske...

Ville gerne se den statestik, der viser at det overtroen er sand, da jeg ikke mener den på nogen måde kan have hold i virkeligheden (alle rationelle overvejelser er taget i betragtning). Det eneste jeg kan tænke mig til, er, at det kan være ekstra hårdt at skulle aflevere den tilbage - hvis det værste skulle ske. Men kom ikke og fortæl mig, at den mor der skal ringe til butikken i stedet (fordi den bliver opbevaret) har det lettere. Eller for den sags skyld den mor, der står uden barnvogn.

Undskyld er stadig personligt harm, selvom det er flere år siden jeg fik den i hovedet 

Anmeld

1. november 2010

bøgelund

TbCp skriver:

Jeg har svaret " nej, men kun fordi vi ikke nåede det / havde muligheden."

Jeg havde termin 26. sept. og vi skulle hente alle vores ting, barnevogn, seng osv. d. 1. sept.

Men så fødte jeg 24 august og dagen før vi kom hjem fra sygehuset havde min mand så været ude og hente alle tingene.

Så vi skulle egentlig have haft tingene hjem før, men nåede det bare ikke

men i ville hente hjem af praktiske årsager? fordi i ikke tror på det? 

Anmeld

1. november 2010

NoName

bøgelund1 skriver:

ja det er jo os det.. HVIS der sker noget! for jeg er nu heller ikke voldsomt overtroisk. 

sansynligheden er jo forsvindende lille...

jeg var faktisk lidt knotten indeni (uden svigermor opdagede det) fordi vi ikke måtte få den hjem

Anmeld

1. november 2010

TbCp

bøgelund1 skriver:

men i ville hente hjem af praktiske årsager? fordi i ikke tror på det? 

Havde vi kunne få den med hjem den dag vi var i butikken så havde vi gjort det... men de skulle bestille nogle af tingene hjem først...

Det ER jo ikke andet end overtro!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.