mærkelige madvaner!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2010

Carina1977

Tennamor skriver:

Det glæder mig ="" />

Men spørg da din jordemoder for en sikkerheds skyld

Men altså det er altså heller ikke nemt, hvad man må spise/ikke spise under graviditeten. Synes man hele tiden hører om nye ting man ikke må spise.

Kan huske da jeg lå på barselsgangen, der fik vi jordbær til dessert. Bagefter fandt jeg ud af at det måtte man faktisk ikke spise, for så kunne den lille få ondt i maven. men hvorfor fik man det så på barselsgangen? Hmm

tror også man engang imellem bare skal bruge sin sunde fornuft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

Carina1977

Tennamor skriver:

Det glæder mig ="" />

tjek den her side: http://www.mama.dk/Gravid/Krop/Lakrids_kan_skade_dit_ufoedte_barn.aspx

der sker altså intet ved det, når blot man spiser det i moderate mængder.

Anmeld

19. november 2010

Lusi

Carina1977 skriver:

Men spørg da din jordemoder for en sikkerheds skyld

Men altså det er altså heller ikke nemt, hvad man må spise/ikke spise under graviditeten. Synes man hele tiden hører om nye ting man ikke må spise.

Kan huske da jeg lå på barselsgangen, der fik vi jordbær til dessert. Bagefter fandt jeg ud af at det måtte man faktisk ikke spise, for så kunne den lille få ondt i maven. men hvorfor fik man det så på barselsgangen? Hmm

tror også man engang imellem bare skal bruge sin sunde fornuft

Ja jeg måtte ikke engang drikke Fun jordbærsaft, da jeg lå på barselsgangen. Luna havde fået MEGET rød numse og fik afvide det var derfor

Anmeld

19. november 2010

sandratobias

Har længe haft en mega lyst til leverpostej med italiensksalat.. Og gerne rugbrød, og det har ikk været det bedste for mig... Men gerne kartoffelrugbrød...  

Anmeld

19. november 2010

hks

Jeg har mega meget lyst til nutella!! Vildt klamt men kan bare blive ved og ved... Bvadr!!!  Nogen som har et godt råd til hvordan man kan stoppe det??? 

Anmeld

19. november 2010

Valle81

Hej allesammen!!

er jeg den eneste som har fået mærkelig madvaner her under graviditeten- lige nu er jeg inde i en fase som hedder ovn pommes med tyk bearnaise sauce.

Normaltvis laver jeg aldrig knorsauce med smør, men jo mere smør der er i jo bedre. er lige før jeg godt kunne være foruden pommes. bare jeg må få sauce

så frem med det... er jeg den eneste som har fået nogen mærkelige madvaner

I  mine sidste og denne graviditet har jeg bare skulle have gammeldaws dansk fed mad.

Frikadeller med persillesovs og det hele, medister med grønlangkål og brunede kartofler, flæskesteg med det hele og jeg kunne blive ved:0)

Så nej du er ikke den eneste:0)

Christina

Anmeld

19. november 2010

Valle81

Maja88 skriver:

man må da ellers ikke spise lakrids under en graviditet.....

men ja chips...

Med måde - så tror jeg ikke der sker det vilde:0)

Siger jeg - der åd priatos i kæmpe mængder da jeg ventede Anton - det var det eneste der hjalp på kvalmen i 16-18  laaaaaaaaaaange kvalmende uger:0)

Anmeld

19. november 2010

Cris

Tja, min veninde fik en mærkelig træng til at spise benzin... Hver gang hun skulle tanke skulle styre sig selv for at ikke putte pumpen i munden. Hun fik lidt i fingerne og hun duftede på den hele dagen og drømte om at kunne drikke en glas benzin...  Heldigvis gik det over. Så din lyst til fedtstof er harmløs

Anmeld

19. november 2010

ønskebørn74

Lykke86 skriver:

Da jeg var gravid med Luna, havde jeg ikke den vildeste lyst til noget, men tvært imod, var der mange ting jeg IKKE kunne spise.. Ej okay spiste vidst nok ret mange oliven..Mums!

Tilgengæld fik jeg den vildeste lyst til rosenkål, da jeg havde født. Har aldrig kunne fordrage det, men dér spiste jeg det helst hver dag og en aften præsterede jeg sågar at stå kl. 21 om aftenen og koge en gryde rosenkål.. En HEL gryde med rosenkål..Puuha.. Min mand synes også jeg var lidt underlig

Denne her gang er der heller ik noget specielt jeg har lyst til endnu, udover MAD eller ingen mad..

Du må have værel en rigtig pruttemaskine... hihi

Anmeld

19. november 2010

ønskebørn74

hks skriver:

Jeg har mega meget lyst til nutella!! Vildt klamt men kan bare blive ved og ved... Bvadr!!!  Nogen som har et godt råd til hvordan man kan stoppe det??? 

Lad være at købe det... Så sørg for at være stopmæt, når du skal handle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.