Tandlæge på det offentliges regning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Bondepigen

qp skriver:

Tænker lidt højt her... I et velfærdssamfund som Danmark har vi et sundhedssystem hvis opgave er, at hjælpe dem der syge... Hvis man ser sagen fra et samfundsøkonomisk perspektiv så kan tænder der ikke er vedligeholdt udvikles til betændelsessygdomme i kroppen, det kan jo komme til at koste rigtig mange penge for samfundet.

Hvorfor sætter de da ikke i det mindste priserne ned?? Da jeg var under uddannelse skulle jeg til tandlæge og det kostede meget mere end hvad jeg havde råd til at betale... Jeg lå og betalte af på det i flere år.... så surt!!

Jeg tænker det samme... Hvis ikke det kan blive betalt af det offentlige, så skal priserne i hvert fald langt ned... netop fordi det kan give betændelsestilstande i kroppen, hvis man ikke får sine tænder vedligeholdt...

Jeg har da ikke været for god til at gå til tandlæge førhen, fordi jeg ikke har haft råd til det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

qp

Hvis jeg står og skal vælge mellem madindkøb, husleje og andre regninger og samtidig har tandpine, så var jeg nødt til at vælge tandlægen fra i første omgang og sluge nogle panodiler. Jeg synes da ikke det kan være rigtig at jeg skal sætte mig i gæld for at få behandlet mine tænder?  Eller hvordan er det fair hvis man virkelig ikke har råd eller penge at spare op af?

Anmeld

28. oktober 2010

wamse

Kan slet ikke se, hvordan vores samfund skulle kunne bære sådan en byrde, som det jo reelt ville blive. Ja det ville være super fedt, for jeg sparer også tandlæge besøgende væk, men som en reel mulighed ser jeg det ikke som. Vi ser jo store besparelser/forringelser på mange områder allerede nu.

Anmeld

29. oktober 2010

qp

wamse skriver:

Kan slet ikke se, hvordan vores samfund skulle kunne bære sådan en byrde, som det jo reelt ville blive. Ja det ville være super fedt, for jeg sparer også tandlæge besøgende væk, men som en reel mulighed ser jeg det ikke som. Vi ser jo store besparelser/forringelser på mange områder allerede nu.

Anmeld

30. oktober 2010

Pige2009

qp skriver:

Ja agrumenter for hvorfor el hvorfor ikke det offentlige skal betale... hehe

Det jeg spurgte om var, om du mener det ene eller det andet

Anmeld

30. oktober 2010

Pige2009

Maja84 skriver:

..

Anmeld

30. oktober 2010

sarahb

skønt hvis staten betalte, men synes nu det er vores eget ansvar at holde vores mund og tænder rene. Kan ikke se hvorfor man så bare skal have det betalt hvis man ikke passer på dem.

Anmeld

30. oktober 2010

SHERO

Synes det er fint vi selv betaler... Og det mener jeg på trods af jeg efter min graviditet var til tandlægen (er der en gang om året) og havde 8 hulller!! Har aldrig i mit liv haft et hul før. Så selvom regningen løber op i 10.000 kr, ændre det ikke min mening.

Vi har ikke råd i danmark til betalt tandlæge, ligesom vi heller ikke har råd til gratis medicin... Vi får tilskud, til begge dele, og så har man ellers mulighed for at melde sig ind i danmark...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.