Tandlæge på det offentliges regning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.761 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

qp

Skal det offentlige betale for vores tænder?

Hvorfor? - Hvorfor ikke?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Vingummien

Jeg vil sige at det kommer an på hvad det er man skal have lavet osv. For er det fordi at personen bare generalt ikke passer sine tænder ordentlig, jamen så syntes jeg ikke at de skal gå ind og betale noget. For det e rjo noget man selv kunne have gjort noget ved hvis man gad.

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

For fanden qp hvor mange tråde om brugerbetaling skal vi pines med igen!?

Jeg synes, det er fint vi selv betaler, og jeg kan da slet ikke se, der skulle være belæg for ej heller luft på den offentlige balance til at gøre det gratis i disse tider

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

Tulipan skriver:

Jeg vil sige at det kommer an på hvad det er man skal have lavet osv. For er det fordi at personen bare generalt ikke passer sine tænder ordentlig, jamen så syntes jeg ikke at de skal gå ind og betale noget. For det e rjo noget man selv kunne have gjort noget ved hvis man gad.

Men hvor går grænsen? Og hvem skal bestemme om klienten har plejet sine tænder godt nok til at få gratis behandling?

Anmeld

28. oktober 2010

Vingummien

Baagøe skriver:

Men hvor går grænsen? Og hvem skal bestemme om klienten har plejet sine tænder godt nok til at få gratis behandling?

Det skal tandlægen vurdere.

Anmeld

28. oktober 2010

Sofia

Jeg mener, det er okay at man selv betaler tandlægeregningen! Vi har finanskrise, ideen om at det offentlige skal betale, kan jeg slet ikke se hvordan skal finansieres!

Anmeld

28. oktober 2010

Sofia

Tulipan skriver:

Det skal tandlægen vurdere.

En sådan konkret vurdering i hvert tilfælde ville koste staten en formue, tænk på alt papirarbejdet, godkendelse, undersøgelse osv. Det tror jeg slet ikke der er ressourcer til!

Anmeld

28. oktober 2010

SpunkenJo

qp skriver:

Skal det offentlige betale for vores tænder?

Hvorfor? - Hvorfor ikke?  

Hvis fertilitetsbehandlingen er betalt bør tandlægen også være det!

Tandlæge handler om almen sundhed blandt befolkningen. Og mange passer ikke deres tænder, og var det gratis ville folk måske tidligere og i tide blive behandlet for paradentoser, betændelser i kæber og andet som kan være lift skjult.

Tænderne skal man ha styr på, men mange (incl. Mig selv, forsømmer det, fordi det ofte er en dyr affære bare at gå et tjek med tandrensning....)

Men jeg mener der fortsat skal være brugerbetaling, men kunne ønske man udlignede med læge, således man begge stedet bralre, men så bare det mindre end man nu betaler hos tandlægen. Regningerne hos tabdlægenog læge kunne evt. Være indkomst baseret af hensyn til folk på fx. Kh og SU.

Anmeld

28. oktober 2010

Vingummien

Sofia skriver:

En sådan konkret vurdering i hvert tilfælde ville koste staten en formue, tænk på alt papirarbejdet, godkendelse, undersøgelse osv. Det tror jeg slet ikke der er ressourcer til!

Hvis jeg var læge så vidste jeg nok mere om det. Men var bare min mening. Var jo ikke hvad det skulle være.

Anmeld

28. oktober 2010

SpunkenJo

Sofia skriver:

Jeg mener, det er okay at man selv betaler tandlægeregningen! Vi har finanskrise, ideen om at det offentlige skal betale, kan jeg slet ikke se hvordan skal finansieres!

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.