Tandlæge på det offentliges regning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Sofia

Tulipan skriver:

Hvis jeg var læge så vidste jeg nok mere om det. Men var bare min mening. Var jo ikke hvad det skulle være.

Helt ok, var bare respons på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

MoarTil4

Tulipan skriver:

Jeg vil sige at det kommer an på hvad det er man skal have lavet osv. For er det fordi at personen bare generalt ikke passer sine tænder ordentlig, jamen så syntes jeg ikke at de skal gå ind og betale noget. For det e rjo noget man selv kunne have gjort noget ved hvis man gad.

forstå godt din pointe....

men så burde det f.eks også gælde øjenskader....hvis nu folk til nytår ikke har passet godt på sig selv. Der går det offentlige jo også ind og betaler for behandlingen af øjnene.

Jeg synes det er svært at tale for eller imod, at netop tænder skal være selvbetalt. Men hvis man sidestiller det med andre ting på kroppen, som det offentlige betaler for at behandle, så er det jo egentligt lidt underligt, at netop tænder står udenfor.

Anmeld

28. oktober 2010

Vingummien

MusseMorTil3 skriver:

forstå godt din pointe....

men så burde det f.eks også gælde øjenskader....hvis nu folk til nytår ikke har passet godt på sig selv. Der går det offentlige jo også ind og betaler for behandlingen af øjnene.

Jeg synes det er svært at tale for eller imod, at netop tænder skal være selvbetalt. Men hvis man sidestiller det med andre ting på kroppen, som det offentlige betaler for at behandle, så er det jo egentligt lidt underligt, at netop tænder står udenfor.

Ja.

Men hjælp til de store ting, kunne være en ide. For er jo nogle der aldrig får lavet deres tænder fordi de bare ikke har råd

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

Tulipan skriver:

Det skal tandlægen vurdere.

Skal regeringen så bestemme om vi danskere skal børste tænder 1-2 eller 3 gange om dagen? Eller hvordan mener du, det i praksis skal foregå? Det er jo meget svært at vurdere, hvem der har plejet sine tænder ordentligt med stadig har brug for behandling og hvem der sjofler.

Anmeld

28. oktober 2010

Vingummien

Sofia skriver:

Helt ok, var bare respons på det 

Jeps

Anmeld

28. oktober 2010

Pige2009

qp skriver:

Skal det offentlige betale for vores tænder?

Hvorfor? - Hvorfor ikke?  

Hvad mener du?

Anmeld

28. oktober 2010

Jetjen

Tror generelt at øget velfærd som tandlæge på det offentliges regning er umuligt at gennemføre i dette land. Tror desværre vi går mod øget privatisering af hele velfærdsområdet. Af princip mener jeg dog det offentlige bør betale, da der er tale om folkesundhed. Men at løbet er kørt har jeg erkendt.

Anmeld

28. oktober 2010

qp

Tænker lidt højt her... I et velfærdssamfund som Danmark har vi et sundhedssystem hvis opgave er, at hjælpe dem der syge... Hvis man ser sagen fra et samfundsøkonomisk perspektiv så kan tænder der ikke er vedligeholdt udvikles til betændelsessygdomme i kroppen, det kan jo komme til at koste rigtig mange penge for samfundet.

Hvorfor sætter de da ikke i det mindste priserne ned?? Da jeg var under uddannelse skulle jeg til tandlæge og det kostede meget mere end hvad jeg havde råd til at betale... Jeg lå og betalte af på det i flere år.... så surt!!

Anmeld

28. oktober 2010

qp

Baagøe skriver:

Hvad mener du?

Ja agrumenter for hvorfor el hvorfor ikke det offentlige skal betale... hehe

Anmeld

28. oktober 2010

FruHolm <3

Kunne da være rart at det var på det offentliges regning, da jeg personligt synes det er rigtig dyrt for mig at gå til tandlæge, da regningen pr gang løber over 1000 kr.

og det skal lige siges jeg passer på mine tænder, børster morgen og aften, men har desværre arvet en tandsygdom i undermunden, der gør at mine tænder knækker og dør, så hvis jeg havde råd skulle min undermund tømmes for tænder og der skulle sættes nye i. har arvet det fra min far, han har selv døjet med det hele sit liv og han har lige fået skiftet de sidste 4 tænder ud og det kostede ham omkring 10.000 kr

der er så en tandlæge der var så flink at lave et overslag til mig så jeg kunne søge støtte på kommunen, det vil koste omkring 25.000 at lave det i min undermund, hvis det skulle kunne holde mange år, og da jeg var på su da jeg søgte støtte, fik jeg bare at vide jeg måtte gå hjem og spare op

så hver gang jeg har et lille smuthul i min økonomi går de penge til at kunne få revet en tand ud. det er ikk rart at få tandpine hele tiden.

(det skal så lige siges at 4 af mine søskende desværre også har arvet det )

så nogen af os kan ikke gøre for det , tandlæge er helt klart en alt for dyr affære.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.