Tandlæge på det offentliges regning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Stumpen

sarah Foged skriver:

Kunne da være rart at det var på det offentliges regning, da jeg personligt synes det er rigtig dyrt for mig at gå til tandlæge, da regningen pr gang løber over 1000 kr.

og det skal lige siges jeg passer på mine tænder, børster morgen og aften, men har desværre arvet en tandsygdom i undermunden, der gør at mine tænder knækker og dør, så hvis jeg havde råd skulle min undermund tømmes for tænder og der skulle sættes nye i. har arvet det fra min far, han har selv døjet med det hele sit liv og han har lige fået skiftet de sidste 4 tænder ud og det kostede ham omkring 10.000 kr

der er så en tandlæge der var så flink at lave et overslag til mig så jeg kunne søge støtte på kommunen, det vil koste omkring 25.000 at lave det i min undermund, hvis det skulle kunne holde mange år, og da jeg var på su da jeg søgte støtte, fik jeg bare at vide jeg måtte gå hjem og spare op

så hver gang jeg har et lille smuthul i min økonomi går de penge til at kunne få revet en tand ud. det er ikk rart at få tandpine hele tiden.

(det skal så lige siges at 4 af mine søskende desværre også har arvet det )

så nogen af os kan ikke gøre for det , tandlæge er helt klart en alt for dyr affære.

Jeg synes da at have hørt at når man har en tandsygdom at man så kan få tilskud??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

FruHolm <3

Stumpen skriver:

Jeg synes da at have hørt at når man har en tandsygdom at man så kan få tilskud??

Det ville de ikke der, det var inden jeg blev gravid, men har tænkt mig at prøve igen efter jeg har født, for ellers ved jeg ikke lige hvad jeg gør

Anmeld

28. oktober 2010

Dictes mor

qp skriver:

Tænker lidt højt her... I et velfærdssamfund som Danmark har vi et sundhedssystem hvis opgave er, at hjælpe dem der syge... Hvis man ser sagen fra et samfundsøkonomisk perspektiv så kan tænder der ikke er vedligeholdt udvikles til betændelsessygdomme i kroppen, det kan jo komme til at koste rigtig mange penge for samfundet.

Hvorfor sætter de da ikke i det mindste priserne ned?? Da jeg var under uddannelse skulle jeg til tandlæge og det kostede meget mere end hvad jeg havde råd til at betale... Jeg lå og betalte af på det i flere år.... så surt!!

Tandlæger skal jo også betale for deres udgifter til personale, bygninger, materialer, el, varme osv osv. og derfor er det så dyrt, de skal jo også tjene lidt til sig selv.

Anmeld

28. oktober 2010

Stumpen

sarah Foged skriver:

Det ville de ikke der, det var inden jeg blev gravid, men har tænkt mig at prøve igen efter jeg har født, for ellers ved jeg ikke lige hvad jeg gør

Det er også mange penge at skulle betale for en sygdom...

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Baagøe skriver:

For fanden qp hvor mange tråde om brugerbetaling skal vi pines med igen!?

Jeg synes, det er fint vi selv betaler, og jeg kan da slet ikke se, der skulle være belæg for ej heller luft på den offentlige balance til at gøre det gratis i disse tider

Anmeld

28. oktober 2010

FruHolm <3

Stumpen skriver:

Det er også mange penge at skulle betale for en sygdom...

ja det er rigtig mange penge, min søster har fået ordnet sit, men hun var nødt til at gå i banken og låne pengene, og banken lånte hende dem kun fordi hendes svigermor stillede sikkerhed for at de fik pengene, (de ville ikke ellers, da hun er på su )

Anmeld

28. oktober 2010

Stumpen

sarah Foged skriver:

ja det er rigtig mange penge, min søster har fået ordnet sit, men hun var nødt til at gå i banken og låne pengene, og banken lånte hende dem kun fordi hendes svigermor stillede sikkerhed for at de fik pengene, (de ville ikke ellers, da hun er på su )

Hold da op...

Anmeld

28. oktober 2010

FruHolm <3

Stumpen skriver:

Hold da op...

Ja.

den kommune her er virkelig svær at få hjælp fra, man skal næsten være døden nær, før de reagere.

for de mener åbenbart at når man er på su og bor i lejlighed har man også råd til at spare sammen.

det er bare ikke nemt at spare sammen når der ikke rigtigt er noget at spare af.

Anmeld

28. oktober 2010

Stumpen

sarah Foged skriver:

Ja.

den kommune her er virkelig svær at få hjælp fra, man skal næsten være døden nær, før de reagere.

for de mener åbenbart at når man er på su og bor i lejlighed har man også råd til at spare sammen.

det er bare ikke nemt at spare sammen når der ikke rigtigt er noget at spare af.

Kan man gå gennem lægen med sådan noget??? Det er jo en sygdom..

Anmeld

28. oktober 2010

FruHolm <3

Stumpen skriver:

Kan man gå gennem lægen med sådan noget??? Det er jo en sygdom..

Kan man desværre ikke, har prøvet, han kan kun give pincillin.

men min gamle tandlæge foreslog at jeg kunne kontakte tandlægehøjskolen i århus og høre om de ville kigge på det, for hvis de så gerne ville lave det, skulle jeg kun betale for at komme derover, og for nogen af tingene der skulle bruge. og at det ville blive billigere, problemet er bare det ikke ligefrem er billigt at rejse til århus 1 gang om ugen indtil de er færdige.

men vil da snakke med min sagsbehandler næste gang jeg skal til møde om hun ikke kan gøre nogen så jeg kan få den tandlæge støtte godkendt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.