hvor længe må baby sidde i autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

MariaJ

SeptemberBaby skriver:

Jeg vil sige, - hold øje med hende. 

Det er mest risikabelt, hvis hovedet/hagen rammer brystet, når de sover i stolen. Men mange på din datters alder vil jo tage sig en ordentlig morfar med tilbagelænet hoved og næsen lige i sky .

Forsøgene fra NZ var primært med 14 dg gamle bebser... Så din datter er altså at betragte som stor i den sammenhæng. 

Puha, det var faktisk præcis sådan vores datter sad og sov i stolen, da vi var på sommerferie med hende 2 1/2 måned gammel. Jeg sad godt nok altid ved siden af, så måske ikke superskummelt, men alligevel. Nu synker hun heldigvis ikke sammen på den måde længere. Godt, det er sjældent vi kører bil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Frk. Himmelblå

MariaJ skriver:

Interessant. Tak for informationen. Det vidste jeg ikke. Vi har også kørt i op til et par timer med vores datter før hun var tre måneder. Det er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre igen efter det du fortæller (i hvert fald ikke uden at være meget obs på hvordan hun har det). Ved du hvor længe de er udsat for ekstra risiko ved at sidde i stolen?

Halløj,

Ja det er tankevækkende info i hvert fald.

Jeg ved kke andet, end at det er en god idé, at de kun sidder i stolen i kort tid så længe, de ikke kan holde hovedet selv/har stærk nakkemuskulatur. Dette pga. øget risiko for apnø, når hagen lander på brystet (især under søvn, men faktisk også ellers). Så der vil vel ofte ske et skift ved 3 mdr.s-alderen. 

Men jeg er IKKE ekspert. Ved blot lidt om området her.

Anmeld

27. oktober 2010

Frk. Himmelblå

MariaJ skriver:

Interessant. Tak for informationen. Det vidste jeg ikke. Vi har også kørt i op til et par timer med vores datter før hun var tre måneder. Det er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre igen efter det du fortæller (i hvert fald ikke uden at være meget obs på hvordan hun har det). Ved du hvor længe de er udsat for ekstra risiko ved at sidde i stolen?

Halløj,

Jeg ved kke andet, end at det er en god idé, at de kun sidder i stolen i kort tid så længe, de ikke kan holde hovedet selv/har stærk nakkemuskulatur. Dette pga. øget risiko for apnø, når hagen lander på brystet (især under søvn, men faktisk også ellers). Så der vil vel ofte ske et skift ved 3 mdr.s-alderen. 

Anmeld

27. oktober 2010

2721

StephanieJ skriver:

Faktisk siger de kloge at de kun er 15-30 min. pr. dag (gælder også bæresele).
Grunden er ganske enkel, baby's ryg er for svag og kan ikke holde baby udstrak. Rygsøjlen bliver simpelthen bøjet - og det kan give skæv ryg!
Siger ikke det sker, men det KAN ske!

Men hvad du selv har samvittighed til - er trods alt dig der bestemmer!

Er også det vi har fået at vide. Hvis vi har skulle på længere ture har vi taget offentligtransport

Anmeld

27. oktober 2010

..

NatasjaL skriver:

Vi kørte en tur på 2 timer da vores den mindste var 2 uger gammel, har aldrig taget det så tungt, skal du gøre som de kloge siger, kan du lige så godt pakke din baby ind i bobble plast!

Det er det samme med at være gravid.
Alt med måde!

"hvad de kloge siger" - det er jo anbefalinger som er lavet for at give vores børn de allerbedste betingelser, det syntes jeg da man bør tage tungt og efterleve så meget som muligt.

Kan du nævne en eneste anbefaling som er det samme som at pakke sit barn ind i bobleplast? Det er da logik at følge de råd som bliver udstukket af folk som har forsket i det og det gælder alt med fra graviditet til børnene bliver store..

Anmeld

27. oktober 2010

NatasjaL

Macrolf skriver:

"hvad de kloge siger" - det er jo anbefalinger som er lavet for at give vores børn de allerbedste betingelser, det syntes jeg da man bør tage tungt og efterleve så meget som muligt.

Kan du nævne en eneste anbefaling som er det samme som at pakke sit barn ind i bobleplast? Det er da logik at følge de råd som bliver udstukket af folk som har forsket i det og det gælder alt med fra graviditet til børnene bliver store..

Okay?

Gider slet ikke kommentere det.

Der ingen der skal låse mig fast derhjemme fordi de ikke må sidde i en autostol.

Fordi er det så liiiige hospitalet anbefalet mig autostolen, da vi skulle hjem, og vidste vi skulle kører 2 timer, 2 uger senere? :-)

Anmeld

27. oktober 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Banditte skriver:

Hej

Mon ikke der er en derude, der kender anbefalingerne for hvor længe baby må sidde i autostol? Kan vi satse på at køre 4 timer med en baby på ca. 1 måned?

Tak

Da Astrid var 3uger kørte jeg fra viborg til nyborg. Holdte 1 pause på vejen. Ellers sov Astrid hele vejen.
Så lad barnet sove imens i kører, og hold pause som barnet vil. Så længe det ikke er hver dag man kører langt- altså flere timer skal de 20min ikke overholdes!!

Anmeld

27. oktober 2010

<3

SeptemberBaby skriver:

Halløj,

De samme retningslinier gælder for slynger og bæreseler idet hovedet også har en tendens til at falde ned fortil i dem.

Den bedste sovestilling for de små er fladt på ryggen med tøj og dyne i et V fortil på halsen/brystet.

Anmeld

27. oktober 2010

..

NatasjaL skriver:

Okay?

Gider slet ikke kommentere det.

Der ingen der skal låse mig fast derhjemme fordi de ikke må sidde i en autostol.

Fordi er det så liiiige hospitalet anbefalet mig autostolen, da vi skulle hjem, og vidste vi skulle kører 2 timer, 2 uger senere? :-)

Selvfølgeligt er det vigtigere at du ikke ikke føler dig låst fast derhjemme i de første 3 måneder end at din baby har de bedst mulige vilkår..
- der findes jo offentlige transportmuligheder

Anmeld

27. oktober 2010

mor-til-vanessa

man kan jo også købe en lift med sele i som de kan ligge i, hvis man skal på lange ture :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.